
Cele trei radiouri din fruntea topului – Radio ZU, Europa FM și Kiss FM – dețin o cotă de piață de 58,8% din totalul volumului de publicitate (rate card) consumat pe cele 12 stații monitorizate de BRAT, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2018.
Radio ZU a avut un buget de 41,9 milioane de euro (rate card), în creștere cu 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT.
Bugetul a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile. Radio ZU a difuzat 95.163 de reclame în perioada amintită, în creștere cu 4,9% față de anul precedent.
Europa FM a difuzat 76.938 de spoturi, reprezentând un buget de publicitate de 36,6 milioane de euro (rate card), cu o creștere de 6,2% față de primele nouă luni ale anului trecut.
Kiss FM a vândut publicitate în valoare de 29,9 milioane de euro (rate card), în creștere cu 6,2% și a difuzat 76.179 de spoturi.
VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR MUZICALE – SEPTEMBRIE 2018
Pe locul 4 în top se află Radio România Actualități, cu un volum brut de 14,2 milioane de euro (rate card), în scădere cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Radiouri ale căror bugete de publicitate (rate card) au crescut față de aceeași perioadă a anului 2017: Magic FM (9,6%), Digi FM (8,4%), ProFM (2,6%) și Rock FM (18,5%).
Radiouri care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate (rate card): Radio Guerrilla (-3,4%) și Virgin Radio (-8,8%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).