Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radiourile cu cele mai mari vânzări de publicitate (ianuarie – septembrie 2018)

Radio ZU, Europa FM și Kiss FM sunt cele trei rețele de radio cu cele mai mari vânzări de publicitate (rate card) în primele nouă luni ale acestui an, conform monitorizărilor BRAT.
radio_bun.jpg

Cele trei radiouri din fruntea topului – Radio ZU, Europa FM și Kiss FM – dețin o cotă de piață de 58,8% din totalul volumului de publicitate (rate card) consumat pe cele 12 stații monitorizate de BRAT, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2018.

Radio ZU a avut un buget de 41,9 milioane de euro (rate card), în creștere cu 6,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT.

Bugetul a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile. Radio ZU a difuzat 95.163 de reclame în perioada amintită, în creștere cu 4,9% față de anul precedent.

Europa FM a difuzat 76.938 de spoturi, reprezentând un buget de publicitate de 36,6 milioane de euro (rate card), cu o creștere de 6,2% față de primele nouă luni ale anului trecut.

Kiss FM a vândut publicitate în valoare de 29,9 milioane de euro (rate card), în creștere cu 6,2% și a difuzat 76.179 de spoturi.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR MUZICALE – SEPTEMBRIE 2018

Pe locul 4 în top se află Radio România Actualități, cu un volum brut de 14,2 milioane de euro (rate card), în scădere cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Radiouri ale căror bugete de publicitate (rate card) au crescut față de aceeași perioadă a anului 2017: Magic FM (9,6%), Digi FM (8,4%), ProFM (2,6%) și Rock FM (18,5%).

Radiouri care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate (rate card): Radio Guerrilla (-3,4%) și Virgin Radio (-8,8%).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii