
În primul trimestru al acestui an, Radio ZU a difuzat 26.935 de spoturi publicitare, în valoare de 12,1 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT. Este cel mai mare volum de publicitate de pe piața radio. Bugetul rețelei Radio ZU a crescut cu 17,1% față de trimestrul I 2017.
Bugetele de publicitate, exprimate în euro, au fost calculate pe baza tarifelor-listă (rate card) din care NU s-au scăzut discounturile și gratuitățile acordate clienților de către radiodifuzori.
Europa FM, locul doi în topul publicității, a înregistrat un volum brut de 13%, ajungând la 9,9 milioane de euro (rate card), pentru 19.777 spoturi difuzate. La mijlocul lunii aprilie, grupul de media Lagardère (Franța), care deține Europa FM, Virgin FM și Vibe FM, a anunțat că vinde o parte dintre posturile de radio din Europa de Est, inclusiv cele din România, către compania Czech Media Invest.
Rețeaua Kiss FM a realizat vânzări de publicitate în valoare de 7,1 milioane de euro (rate card), la nivelul trimestrul I 2017 (scădere de 1,1%).
Pe poziția a patra se află radioul de stat România Actualități, cu un volum de 4 milioane de euro (rate card), în scădere cu 7% față de primul trimestru al anului 2017.
Alte radiouri care au obținut creșteri de publicitate: Magic FM (2,4%), Digi FM (32,5%), Radio Guerrilla (12,1%), Virgin Radio (11,2%).
Radiouri care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate: ProFM (-5,8%) și Rock FM (-8,6%).
Volum de publicitate la Romantic FM a fost de 940.102 euro (rate card) față de 57.322 euro (rate card), în trimestrul I 2017.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).