Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul radiourilor cu cele mai mari vânzări de publicitate în 2015

Radio ZU, Europa FM și Radio 21 sunt rețelele de radio care, în 2015, au înregistrat creșteri ale volumelor de publicitate față de anul precedent. Europa FM a avut cea mai mare creștere procentuală de pe piața radio: 25,8%.
radio

În 2015, Radio ZU a difuzat 98.790 de reclame în valoare brută de 39,9 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR) realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Sunt cele mai mari cifre de pe piața radio, atât ca număr de spoturi, cât și ca buget de publicitate. Este primul an în care Radio ZU se află pe primul loc în topul publicității, devansând liderul de până acum, Kiss FM.

Trebuie precizat faptul că volumele de reclame (euro) sunt calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate clienților de către radiouri. Banii care figurează în această monitorizare n-au intrat efectiv în conturile radiourilor. (Trebuie aplicate discounturi pe care numai radiourile le cunosc!)

În cazul Radio ZU, volumul brut de publicitate în 2015 a crescut cu 3,3% iar numărul de spoturi a rămas la același nivel ca cel din anul precedent.

Kiss FM a difuzat 96.653 de clipuri (scădere de 2%) în valoare brută de 39,2 milioane de euro (rate card), conform BRAT. Volumul brut s-a diminuat cu 3,9%.

Cea mai mare creștere procentuală a publicității a înregistrat-o Europa FM. A difuzat 79.634 de reclame (creștere de 10,6%) în valoare brută de 29,6 milioane de euro (rate card), cu 25,8% mai mare decât în 2014.

Magic FM și-a menținut volumul brut de anul trecut (scădere de doar 0,5%), difuzând 68.903 de spoturi (creștere de 2,4%).

Radio 21 și mărit vânzările de publicitate cu 23,2% în 2015. Este a doua cifră procentuală de creștere de pe piața radio.

Radiouri care au suferit diminuări ale volumelor de publicitate față de 2014: ProFM (-16,1%), România Actualități (-3,1%) și Rock FM (-11,7%).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Cei mai mari investitori în publicitatea radio în 2015

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii