
Criza medicală COVID-19 a afectat business-ul publicitar al radiourilor. Volumul total de publicitate, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT, a scăzut cu 18% față de primele 6 luni ale anului 2019.
Rețeaua Europa FM a difuzat 42.666 de spoturi, în valoare brută de 21,1 milioane de euro (rate card), cel mai mare buget (calculat la tarifele-listă de publicitate). Acest buget este mai mare cu 3,9% față de cel din aceeași perioadă a anului 2019. Numărul de reclame difuzate a fost de 42.666, în scădere cu 5,2%.
Important: Bugetele nu include spoturile din cadrul campaniei publice de informare derulată de Guvern, „Poartă mască!” și au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.
Radio ZU a atras publicitate în valoare de 18,7 milioane de euro (rate card), reprezentând 43.678 de difuzări, cel mai mare număr de reclame difuzate din piața de radio. Volumul brut de publicitate a scăzut cu 25,6% față de cel din semestrul I 2019, iar numărul de spoturi s-a micșorat cu 25,9%.
Kiss Fm a suferit o reducere a bugetului de publicitate (rate card) de 28,7%, iar volumul de spoturi a suferit o contracție de 27,3%.
Radio Guerrilla și-a conservat bugetul de publicitate, având o creștere ușoară de 2,1%, iar numărul de difuzări s-a menținut la nivelul semestrului I 2019 (+0,5%).
Radiouri care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate (calculate la rate card) față de semestrul I 2019: Digi FM (-6,8%), Magic FM (-32,8%), Radio România Actualități (-38,6%), Pro FM (-18%), Virgin Radio (-14,8%), Rock FM (-9%), Romantic FM (-9,1%) și Dance FM (-14,6%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).