FacebookTwitterLinkedIn

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2015? Acum, la final de an, cum arată realizările (cifră de afaceri, profit, investiții asumate, etc.) în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Mark Hilton: Într-un singur cuvânt, evoluția afacerii noastre a fost mulțumitoare.

Obiectivele începutului de an au fost de a crește vânzările grupului atât pe bază comparabilă (same store), cât și la nivel total (all store), de a rămâne relevanți pentru clienții noștri, oferindu-le produse la prețuri competitive și lansând produse noi pe piață, de a oferi oportunități profesionale angajaților noștri și de a susține comunitatea noastră prin inițiativele de CSR.

Evaluând performanța pe durata întregului an, realizăm că deși mai avem de făcut multe lucruri, am progresat simțitor în privința fiecăruia dintre aceste obiective strategice.

Am înregistrat o creștere a vânzărilor în restaurante prin oferte speciale și lansarea unor produse noi, cum au fost KFC Duetos, gama de Mic Dejun și cafeaua.

Am deschis 11 restaurante noi în toate rețelele noastre și astfel am trecut un prag important, inaugurarea unității cu numărul 100 în România.Am realizat, astfel, o investiție semnificativă în această țară, ținând cont că investițiile într-un restaurant nou variază între 350.000 euro și 700.000 euro, în funcție de brand și tipul de unitate.

Continuăm să oferim oportunități de avansare în carieră, promovând angajații din echipele restaurantelor în echipele de management de restaurant, iar pe membrii acestora în postul de manager general de restaurant.

De asemenea, continuăm să oferim oportunități de avansare și dincolo nivelul restaurantelor și să îmbunătățim viețile angajaților noștri, să le creăm condiții să crească și să își atingă potențialul lucrând în echipa noastră.

Am continuat să dezvoltăm programele de CSR, întărind relația cu SOS Satele Copiilor, o organizație care face un efort deosebit pentru copiii orfani, în timp ce proiectul „Vreau în clasa a noua”, susținut de generozitatea clienților noștri și a echipei noastre, a strâns un record de 80.000 de euro în acest an, ajutând alți 120 de copii să se înscrie la școală în următorul an, copii care nu s-ar fi putut bucura de acest drept fundamental în alte condiții.

În cei opt ani de când susținem acest program, am strâns aproximativ 400.000 de euro și am susținut peste 800 de copii să își continue educația. Mulți din cei care au beneficiat de acest program în primii lui ani au absolvit școala cu succes, au urmat o facultate și au găsit joburi excelente, aducându-și din plin contribuția la dezvoltarea societății, un lucru de care suntem foarte mândri.

Lecții de afaceri pentru 2016 – Mircea Pascu (Geometry Global București)

Forbes: Care a fost evenimentul care v-a impresionat neplăcut pe piața pe care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut?

Mark Hilton: În branșa noastră, în care încercăm să oferim clienților experiențe deosebite, produse de foarte bună calitate, un mediu sigur unde se pot relaxa și bucura împreună cu familia și prietenii, tragedia incendiului care a ucis și mutilat atât de mulți tineri ne-a afectat pe toți.

Aspectul pozitiv este faptul că Guvernul și autoritățile iau măsuri pentru a se asigura că așa ceva nu se va mai repeta, lucru care este de apreciat. Un astfel de eveniment nu ar trebui să se întâmple niciodată, însă dacă efectele sale minimizează posibilitatea ca ceva similar să se mai întâmple, sperăm că acest lucru va aduce puțină alinare și putere celor afectați de această tragedie teribilă. Gândurile nostre se îndreaptă către toți cei aflați în suferință.

Scăderea TVA la alimente și băuturi non-alcoolice a adus un impuls pozitiv sectorului printr-o creștere evidentă a încrederii consumatorilor. Ne-a permis să reducem prețurile la toate brandurile pentru clienții noștri, acest lucru ajutându-ne să urmărim în continuare unul dintre obiectivele noastre principale, și anume de a oferi produse la prețuri competitive, în fiecare zi, clienților noștri.

Lecții de afaceri pentru 2016 – Teddy Dumitrescu și Ștefan Iordache (Publicis Groupe România)

Forbes: Care sunt cele mai importante trei puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Mark Hilton: Scopul nostru este să dezvoltăm în continuare strategiile existente, și anume: – Să creștem businessul prin creșterea vânzărilor grupului atât pe bază comparabilă (same store), cât și la nivel total (all store), oferind prețuri competitive și noi produse, în acelasi timp cu deschiderea de noi unități moderne și confortabile pentru clienții noștri. – Să îmbunătățim în continuare viața angajaților noștri, oferindu-le un loc de muncă foarte bun. – Să sprijinim mai departe comunitatea prin dezvoltarea și extinderea programelor noastre de CSR.

Forbes: Care sunt cele mai bune 3 lucruri care s-au întâmplat în 2015 în România? (din punct de vedere business, social, politic etc.)

Mark Hilton: – Îmbunătățirea situației economice din România, o țară care continuă să-și găsească drumul după recesiunea globală, creează oportunități reale pentru viitor. Faptul că guvernul a redus TVA-ul la produsele alimentare a dus la creșterea încrederii consumatorilor. Pentru noi, acest lucru este unul dintre beneficiile majore din 2015.

– Creșterea transparenței necesare pentru a funcționa va spori și mai mult încrederea și va susține continuarea investițiilor.

– Creșterea capabilităților și a opțiunilor viabile în ceea ce privește partenerii de afaceri pe care îi putem avea. Dacă privim către furnizori, spre exemplu, am inițiat și dezvoltat noi relații de afaceri cu parteneri noi remarcabili, care ne garantează siguranță alimentară sporită și transparența lanțului de aprovizionare de la furnizorii din România. Aceștia ne aduc beneficii potențiale importante pe termen lung, așa că ne dorim să construim cu ei relații de afaceri de lungă durată, bazate pe respect reciproc.

Forbes: Care sunt cele 3 așteptări concrete pe care le aveți de la noul Guvern în perspectiva anului 2016?

Mark Hilton: – Cea mai lungă inițiativă a noastră de CSR, „Vreau în clasa a noua”, oferă posibilitatea accesului la liceu pentru cei care altfel nu ar fi putut să își continue studiile. Acesta ar trebui să fie un drept uman fundamental în viitor, în fiecare țară. Prin urmare, orice poate fi făcut pentru a îmbunătăți sistemul de învățământ și pentru a-l pune la dispoziția tuturor va fi extrem de important pentru viitorul acestei țări.

– Să continue aplicarea cu succes a măsurilor care determină creșterea transparenței în mediul de business; acesta este cel mai bun mod de a stimula competitivitatea și performanța.

– Întrucât am început o nouă călătorie, pentru a deschide următoarele noastre 100 de restaurante, acest lucru înseamnă că vom avea inaugurări în regiuni ale țării în care nu suntem încă prezenți. Ca această expansiune să fie posibilă, este important ca infrastructura să o sprijine. Orice lucru care poate consolida și spori dezvoltarea infrastructurii în  întreaga țară va permite continuarea creșterii, în special în afara marilor orașe.

VEZI OPINIA LUI PETRE ȘANDRU (COLA-COLA)!