Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Petre Șandru (Coca-Cola): „Economia românească este, în sfârșit, pe un trend pozitiv susținut”

I-am întrebat pe oamenii de afaceri români – manageri, antreprenori și consultanți – care sunt rețetele lor pentru performanță în 2016. Aflați răspunsurile lui Petre Șandru, Market Operations Director Coca-Cola România și Moldova.
_RBC1133

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2015? Acum, la final de an, cum arată realizările (cifră de afaceri, profit, investiții asumate, etc.) în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Petre Șandru: Am avut o evoluție pozitivă în 2015, atât din punctul de vedere al indicatorilor de imagine, cât și a celor de vânzări. 2015 a fost un an cheie pentru noi, dar cred că și pentru întreaga piață, pentru că el a marcat stabilizarea pieței de băuturi răcoritoare, după o perioadă în care s-au raportat stagnări sau chiar scăderi.

În ceea ce ne privește, am avut un an extrem de complex în toate privințele. Coca-Cola a sărbătorit, în 2015, 100 de ani de la crearea sticlei contur de Coca-Cola, pe 16 noiembrie 1915. Nu a fost un eveniment clasic, ci o aniversare pe tot parcursul anului, cu expoziții dedicate sticlei contur, cu spoturi si melodii unice, cu sticle Coca-Cola personalizate, chiar și cu un magazin itinerant cu obiecte vintage de la Coca-Cola…

Tot anul acesta am lansat și Coke Stream, prima platformă de muzică dedicată adolescenților, primul panou publicitar care se poate transforma într-un loc de luat masa împreună cu prietenii, în cadrul campaniei „Hai să mâncăm împreună”, dar și Happy Moves, o campanie prin care am încurajat consumatorii să facă mișcare într-un mod distractiv.

Dorna are, de anul acesta, o etichetă nouă, o filosofie nouă și un logo nou. Are, de asemenea, ambalaje cu până la 30% conținut din plante (Plant Bottle) și pentru produsele de 2 litri.

Lecții de afaceri pentru 2016 – Felix Tătaru (GMP Group)

Am continuat colaborarea cu Simona Halep, care ne ajută să ajungem cu mesajele despre pericolul nașterilor premature către cât mai multe mame și viitoare mame, dar și donațiile de echipamente de specialitate către secțiile de neo-natologie ale maternităților din București și din țară. În cei trei ani de campanie, am donat echipamente de specialitate către 40 de maternități, echipamente, care au ajutat și vor ajuta mii de copii să facă primii pași în viață. Am avut activitati complexe și inovative și pe celelalte branduri din portofoliul companiei – Fanta, Sprite, Cappy, Nestea – așa că a fost un an plin. Am făcut tot ce ne-am propus la începutul anului, și chiar mai mult decât ne propusesem!

Forbes: Care a fost evenimentul care v‐a impresionat neplăcut pe piața pe care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut

Petre Șandru: Aș vrea să rămân într-o notă pozitivă, așa că voi menționa evenimentul care m-a impresionat pozitiv anul acesta, și anume scăderea TVA-ului pentru alimente, categorie în care se află și băuturile răcoritoare, unul din elementele care au dus la relansarea pieței la mijlocul anului acesta.

Forbes: Care sunt cele mai importante 3 puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Petre Șandru:

  • Prioritatea noastră a fost, este și va rămâne oferirea unor produse de cea mai înaltă calitate și la cele mai înalte standarde de siguranță alimentară. Menținerea acestor standarde înalte este un punct important în strategia noastră de anul viitor.
  • Inovația, atât la nivel de produs, cât și la nivel de comunicare a acestuia către consumatorii noștri se regăsește, de asemenea, în planurile pentru 2016.
  • Dezvoltarea durabilă a  afacerii noastre este un pilon strategic și se referă la implementarea măsurilor de reducere a impactului asupra mediului înconjurător, dar și la susținerea programelor sociale, sportive și educaționale  dedicate comunităților locale.

Forbes: Care sunt cele mai bune 3 lucruri care s-au întâmplat în 2015 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.)

Petre Șandru: Cred că cea mai bună veste a anului 2015 pentru România este, de departe, faptul că economia este, în sfârșit, pe un trend pozitiv susținut. Sperăm ca acest trend să continue și în anii următori.

De asemenea, am observat anul acesta  o implicare din ce în ce mai mare a societății civile în viața socială și mă bucur să constat că și în România societatea civilă are un cuvânt de spus. Constat și o implicare mai activă a sectorului de afaceri în comunitate, prin investițiile în timp și bani din ce în ce mai consistente.

Forbes: Care sunt cele trei așteptări concrete pe care le aveți de la noul Guvern în perspectiva anului 2016?

Petre Șandru: Sunt convins că Guvernul Cioloș va avea un mandat crucial.  Îmi doresc de la acest Guvern ceea ce-și doreste oricine din mediul de afaceri din România, adică stabilitate și predictibilitate legislativă și fiscală, un cadru clar și coerent în care să ne putem desfășura activitatea.

Lecții de afaceri pentru 2016 – Manuela Necula (Ogilvy&Mather România)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii