FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2016, Antena 3 a avut cea mai mare audiență generală în prime-time (orele 19:00 – 24:00), la nivel național, pe nișa televiziunilor de știri: 369.000 de telespectatori pe minut. Ratingul este mai mic cu 101.000 de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut. O pierdere importantă în decurs de un an.

România TV a avut, în aceeași perioadă, o medie de 339.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 10.000 față de primele 10 luni ale anului 2015.

Antena 3 și România TV fac jocurile în prime-time pe nișa știrilor TV.

La mare „distanță” de cele două televiziuni se plasează canalul B1 TV, cu o medie de 98.000 de telespectatori pe minut, în scădere cu 39.000 de persoane față de ianuarie – octombrie 2015.

Ratingul general al canalului Realitatea TV a coborât la o medie de 69.000 de persoane pe minut de la 105.000 anul trecut. Așadar, în prime-time, Realitatea TV a pierdut 36.000 de persoane.

Digi24 a avut o medie pe național de 61.000 de români, 11.000 mai puțin decât în același interval de timp de anul trecut.

Să mai adaugăm la această analiză și TVR 1 care, în zilele lucrătoare ale săptămânii, are profilul unei televiziuni infomative („Telejurnalul” și dezbateri). TVR 1 a avut o medie de 217.000 de telespectatori pe minut, în scădere cu 83.000 de persoane față de 2015. Pierdere grea.

Concluzie: patru televiziuni private de știri au suferit pierderi generale de audiență în acest an, dintre care Antena 3 a avut cele mai mari scăderi, în timp ce România TV a câștigat un număr redus de telespectatori.

CITEȘTE: TELEVIZIUNILE DE DOCUMENTARE DEȚIN O COTĂ DE PIAȚĂ DE DOAR 1,5% LA NIVEL NAȚIONAL – OCTOMBRIE 2016

Profilul telespectatorilor în funcție de vârstă

Televiziunile de știri „se bat” pe un public cu vârste ridicate.

Pentru această analiză a fost aleasă luna octombrie 2016. În această perioadă, 50,9% dintre telespectatorii România TV, la nivel național, au vârste de peste 65 de ani. Este cea mai mare cifră procentuală pe acest grup de telespectatori dintre toate televiziunile analizate. Astfel, jumătate dintre telespectatorii televiziunii lui Sebastian Ghiță sunt trecuți de 65 de ani.

A doua cifră procentuală pe această grupă (peste 65 de ani) este deținută de Antena 3: 48,4%. Cotele la Realitatea TV și TVR 1 sunt de 40,3%, respectiv 39,6%. La B1 TV, ponderea celor cu vârste de peste 65 de ani este de 37%.

Digi 24 are cea mai scăzută pondere a acestor persoane: 29,4%.

La grupul de telespectatori cu vârste între 55 și 64 de ani cifrele procentuale se prezintă astfel: 28,2% – Antena 3, 28,1% – România TV, 25,3% – TVR 1, 27,9% – B1 TV, 27,7% – Realitatea TV și 21% – Digi24.

Să trecem în revistă și un extras din publicul matur, 25 – 34 de ani: 12,1% – Digi24, 4,9% – TVR 1, 4,8% – B1 TV, 3,9% – Realitatea TV, 2,4% – România TV și 1,5% – Antena 3.

Cum se citesc cifrele de mai sus? De exemplu, 1,5% dintre telespectatorii de la Antena 3, din prime-time, la nivel național, au vârste între 25 și 34 de ani.

Digi 24 stă mult mai bine decât concurența la publicul matur și tânăr.

Profilul telespectatorilor în funcție de educație

La publicul cu studii superioare, Digi 24 are cea mai mare cotă procentuală: 45%. Adică, aproape jumătate dintre telespectatorii lui Digi 24 au studii superioare. Asta nu înseamnă că Digi24 are și cei mai mulți „intelectuali” de pe această nișă! Pentru că Digi are o audiență generală mai redusă decât la Antena 3 și România TV, de exemplu.

Iată cifrele procentuale pentru cei cu diplome universitare: 38% – Realitatea TV, 33,2% – B1 TV, 29,7% – Antena 3, 24% – România TV, 18,2% – TVR 1.

Se constată că 18,2% dintre telespectatorii lui TVR 1, în prime-time, la nivel național, au studii superioare. Puțin pentru o televiziune publică.

La studiile medii, România TV are cea mai ridicată cifră procentuală: 51,2%. Cea mai scăzută este la Digi24: 40%.

Studiile primare se prezintă astfel: 30,2% – TVR 1, 24% – România TV, 21% – Antena 3, 17,8% – B1 TV, 16,6% – Realitatea TV și 14% – Digi24.

La TVR 1, B1 TV, Digi 24 și Realitatea TV, ponderea procentuală a bărbaților este mai mare decât a femeilor. Cea mai mare pondere este la Digi24: 58,3% sunt bărbați.

La România TV și Antena 3, în prime-time, ponderea femeilor este mai mare decât a bărbaților: 53,6%, la ambele televiziuni.

În concluzie, consumatorii de știri TV au vârste ridicate, educație medie și cu precădere sunt bărbați. Restul de consumatori de știri, adică tinerii, sunt… undeva, pe internet.