Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Audiența televiziunilor de știri în prime-time (1 ianuarie – 19 noiembrie 2015)

În primele 10 luni și jumătate, Antena 1, B1 TV și Realitatea TV au suferit pierderi de audiență în prime-time comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România TV și Digi24 au câștigat telespectatori. Nișa de știri TV și-a conservat cota de piață.
televiziune stiri

Antena 3, liderul nișei de știri TV, a înregistrat în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie 2015 o audiență medie de 474.000 telespectatori pe minut, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), la nivel național. Ratingul mediu este mai mic cu 59.000 de telespectatori față de aceeași perioadă a anului trecut. În urban, Antena 3 a pierdut 48.000 de persoane.

România TV a avut o audiență medie de 333.000 de persoane pe minut în prime-time (1,8% rating național), în creștere cu 50.000 de telespectatori față de 2014. În urban, România TV a câștigat 31.000 de orășeni. Este televiziunea care a obținut cele mai mari creșteri de audiență pe această nișă.

B1 TV a pierdut 36.000 de telespectatori la nivel național și 23.000 în urban, în prime-time. Astfel, B1 TV a ajuns la o medie 139.000 (național), respectiv 83.000 de telespectatori pe minut (urban).

Realitatea TV a suferit o erodare a audienței naționale de 39.000 de persoane, având o audiență medie în perioada analizată de 107.000 telespectatori pe minut (0,6% rating național). În urban, Realitatea TV a pierdut 14.000 de orășeni față de 2014.

Digi24 a câștigat „teren” atât pe național cât și în urban: 31.000, respectiv 27.000 de persoane. Ratingul național al Digi24 a atins o medie de 74.000 de persoane pe minut, în timp ce ratingul urban a fost de 62.000 de orășeni pe minut.

Digi24 este televiziunea de știri cu cei mai puțini telespectatori în mediul rural, asta din cauza acoperirii în teritoriu. Cei mai mulți telepectatori în mediul rural îi dețin Antena 3 și România TV.

Cele cinci televiziuni de știri cumulează în total o cotă de piață de 14,5% la nivel național, în prime-time. Asta înseamnă că 14,5% dintre telespectatorii care s-au uitat la TV, în intervalul 19:00 – 23:00, au urmărit o televiziune de știri, în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie.

În urban, cota de piață (sau de vizionare) a fost 16,4%. Cele două cifre se situează la nivelul anului trecut. Acest lucru se explică prin faptul că pierderile celor trei televiziuni (Antena 3, B1TV și Realitatea TV) au fost compensate pe nișă de România TV și Digi24.

TRADIȚII LA SUPEROFERTĂ – O CARTE DE FLORIN DUMITRESCU

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii