FacebookTwitterLinkedIn

Todor Dimitrovski, Brand and Communication Director Romania / Director Comunicare şi Strategie Marcă la Telekom România

Forbes: Care sunt principiile care definesc activitatea dumneavoastră ca profesionist de marketing?

Todor Dimitrovski: Marketingul este o industrie fascinantă: se schimbă şi avansează în fiecare zi. Un lucru care ar fi fost un element-cheie în industria de marketing cu 5-10 ani în urmă, în prezent poate fi o abordare de modă veche. Dezvoltarea tehnologiei în general contribuie puternic. Aici, un rol esenţial îl are dezvoltarea mass-media. Cel mai important, însă, este schimbarea comportamentului consumatorului. Prin urmare, avem nevoie întotdeauna de:

– Înţelegerea consumatorului. Este esenţial să înţelegi comportamentul şi nevoile consumatorului pentru a crea cea mai adecvată abordare de marketing. Trăim într-o societate în care împărtăşim totul, unde consumatorii îşi comunică cunoştinţe, opinii, produse, servicii, experienţe, iar brandul ar trebui să fie parte din călătoria lor. Am văzut multe exemple de branduri care nu au putut ţine pasul cu dezvoltarea nevoilor consumatorilor.

– Fii consistent. Succesul pe termen lung al brandului vine împreună cu o abordare de marketing durabilă şi consistentă. Este nevoie de timp şi de efort pentru a construi o poziţionare a brandului pe piaţă, dar şi mai mult pentru a susţine promisiunea făcută de acesta.

Promovarea inovaţiei. Un alt aspect important al strategiei de asamblu de marketing este inovaţiaşi nu numai prin intermediul produselor inovatoare, care au o importanţă foarte mare, dar şi inovaţie prin comunicare şi media, construirea unei relaţii cu consumatorii, noi canale de vânzare şi experienţa de ansamblu a consumatorului cu brandul. Promovarea schimbării prin inovaţie este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă brandurile.

Îmi place să gândesc că sunt tipul de lider care îşi ţine promisiunea. Astfel trebuie să spun că acestea sunt principiile importante după care ne ghidăm în fiecare zi eu şi echipa mea.

VEZI CRITERIILE PE BAZA CĂRORA ESTE REALIZAT “TOP 50 CEI MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA”

Forbes: Care credeți că sunt elementele ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

Todor Dimitrovski: – Pasiune pentru ceea ce faci, pasiune pentru brand. Este extrem de important să fii mândru de munca ta, entuziasmat, să o recomanzi tuturor.

 – Integritate, ca angajament de a livra calitate, cu un efort consecvent pentru obţinerea rezultatelor. Luarea deciziilor având la bază succesul brandului şi nu opiniile sau preferinţele personale.

  – Deschidere pentru idei noi, provocări noi şi recunoaşterea opiniilor altora. Este în natura marketing-ului să  deschidă noi capitole, să exploreze teritorii noi cu scopul de a fi mai aproape de consumator şi de a fi în concordanţă cu trendurile globale, precum şi cu condiţiile locale de marketing.

Forbes: Aveţi modele care v-au influenţat în dezvoltarea dumneavoastră ca profesionist de marketing? (oameni, cărţi, studii de caz etc.)

Todor Dimitrovski: Toţi învăţăm în fiecare zi cu scopul de a deveni profesionişti şi ne străduim să fim cei mai buni în ceea ce facem. Aşa cum se întâmplă în dezvoltarea profesională a tuturor, există diferite persoane, evenimente sau branduri care influenţează drumul nostru profesional. Este dificil să menţionez pe cineva sau ceva cu cel mai mare impact în dezvoltarea mea profesională, cu toate acestea, având oportunitatea de a lucra de peste 10 ani pentru branduri internaţionale de valoare, precum Heineken, Coca-Cola și acum Deutsche Telekom, a fost o călătorie de învăţare de neuitat pe tot parcursul drumului.