Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Frantisek Mala (Telekom): „Cheia succesului în marketing o reprezintă competența în domeniul digital şi abilităţile analitice corespunzătoare”

Frantisek Mala, reprezentantul companiei Telekom România, consideră că esenţial este să fie înţelese nevoile consumatorilor şi comportamentul lor pentru a fi create cele mai potrivite strategii de marketing.
Telekom_Frantisek_Mala

Frantisek Mala, Director Executiv Marketing Rezidențial și Vânzări Naționale Telekom România

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing?

Frantisek Mala: În opinia mea, marketingul este o industrie provocatoare, dar şi fascinantă în acelaşi timp: se schimbă, creşte, evoluează în fiecare zi; spre exemplu, ceea ce putea fi considerat ca element diferenţiator cu câțiva ani în urmă, astăzi poate fi perceput ca o abordare de modă veche. Dezvoltarea tehnologiei, în general, media, canalele şi tacticile folosite contribuie în mare măsură. Cea mai importantă este totuşi, schimbarea comportamentului consumatorului, care, cu fiecare zi ce trece, devine tot mai atent şi preocupat de abordări şi idei noi, mai puţin comune şi în afara tiparelor.

Aş putea spune că aici, la Telekom Romania, avem într-adevăr cea mai bună echipă de marketing şi comunicare, dându-le ocazia recunoaşterii şi aprecierii atât din interiorul organizaţiei, cât şi din partea clienţilor și a partenerilor.

Mai cred de asemenea cu tărie că puterea unui lider stă în forţa, diversitatea şi creativitatea echipei sale. Şi cartea noastră de vizită, din aprilie, este #NetLiberare împreună cu întreaga campanie şi portofoliul de produse promovate. #Netliberare este umbrela sub care Telekom Romania va continua să aducă utilizatorilor mai multă valoare și beneficii extinse, servicii de divertisment de cea mai bună calitate și o nouă experiență, bazată pe simplitate și accesibilitate.

#NetLiberare este angajamentul Telekom de a face internetul mai accesibil pentru români, nu doar prin preţuri mai accesibile, dar şi prin intermediul unei game extinse de beneficii şi avantaje care vin la pachet cu oferta Telekom – acces la conţinut exclusiv de calitate pe care îl pot viziona oricând, oriunde, pe toate ecranele, precum şi facilităţi de top în serviciile Internet TV, viteze mari ale internetului şi trafic de date generos, plus cele mai noi generaţii de telefoane inteligente.

Oportunitatea este de a-i face pe consumatori să spună, la finalul anului, că #NetLiberare este un concept memorabil, cu rezultate remarcabile.

VREAU TWIN PEAKS!

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Frantisek Mala: În perioada crizei economice din 2009, nu eram în România, dar am experienţa altor locuri, în alte ţări precum Slovacia și Cehia. Lecţia de bază este că ai nevoie să fii relevant pentru client, să ai produse care creează valoare, la preţul corect şi, atunci, consumatorii te vor alege pe tine, cu siguranţă. E o constatare valabilă şi pentru 2017, la fel de bine ca şi pentru perioada de criză.

În ceea ce priveşte cealaltă parte a întrebării Dvs, noi ca oameni de management, suntem responsabili pentru o organizaţie de aproximativ un miliard de euro pe an, cu mii de angajaţi, asigurând zeci de mii de locuri de muncă şi pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii. Trebuie să ne asigurăm că avem opţiuni privind abordări de marketing disponibile pentru diferite scenarii, mai mult, trebuie să ne asigurăm de flexibilitatea companiei noastre în a se adapta rapid unor  noi condiţii.

 

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing (naționalism, digitalizare, îmbătrânirea populației, generația Millennials etc.)?

Frantisek Mala: În opinia mea, este esenţial să înţelegem nevoile consumatorilor şi comportamentul lor pentru a crea cele mai potrivite strategii de marketing; mai mult, o abordare de marketing sustenabilă şi consistentă reprezintă un pas decisiv pentru succesul pe termen lung al brandului – este nevoie de timp şi efort continuu pentru a construi poziţionarea brandului în piaţă, precum şi pentru a susţine promisiunea făcută. Alte aspecte pe care le luăm mereu în considerare sunt legate de inovaţie şi produse inovatoare, precum şi de inovaţia prin comunicare şi new media, canale de vânzări, respectiv experienţa brandului şi a consumatorului.

Consumatorii români au unul dintre cele mai ridicate niveluri de cunoştinţe tehnice din Europa Centrală şi de Est şi sunt probabil cei mai pretenţioşi privind raportul dintre calitatea şi consistenţa serviciilor, respectiv preţul. De câte ori lansăm o campanie, trebuie să ţinem cont de toate acestea. Ceea ce face diferenţa este autenticitatea, inovaţia şi noutatea, precum şi o ofertă de excepţie pe care să și-o amintească oamenii. Şi am făcut o treabă destul de bună cu campania #Netliberare, prin vocea artistului Deliric, care a reuşit să atragă atenţia consumatorilor cu ceva diferit, inovativ şi care vorbește despre o ofertă uluitoare, din punct de vedere comercial.

De obicei, evităm orice este legat de naţionalism sau vârstă, întrucât ne adresăm tuturor cetăţenilor români, indiferent de naţionalitatea lor. Desigur, în funcţie de segmentul de clienţi căruia ne adresăm, folosim tactici şi instrumente specifice de marketing şi comunicare, astfel încât consumatorii să se poată identifica cu personajele şi situaţiile din reclamele noastre.

Pe lângă toate aceste consideraţii şi respect pentru valorile poporului român, dăm frâu liber creativităţii pentru a exprima portofoliul nostru de servicii şi produse în cele mai inovative şi ingenioase moduri.

 

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)?

Frantisek Mala: Oamenii de marketing trebuie să gândească dincolo de mesaj, să aibă în atenția lor esența campaniei de advertising, modul în care este expusă povestea, tonul emoțional folosit. Aceștia trebuie nu doar să ofere un conținut captivant, ci să lase în mintea și sufletul consumatorului, impresii și idei care vor susține marca și brandul pe termen lung.

În perioada actuală, dar desigur și pentru viitor, cheia succesului în marketing o reprezintă competența în domeniul digital şi abilităţile analitice corespunzătoare. Fiecare dintre noi învaţă câte ceva în fiecare zi, spre a deveni un profesionist şi ne străduim să fim cei mai buni în ceea ce facem.

Puterea şi abilitatea unui expert de marketing se bazează pe factori precum pasiune – pentru tot ceea ce faci, pasiune pentru brand, pasiune pentru muncă, pentru compania unde lucrezi, pentru oamenii cu care lucrezi; onestitate, integritate – ca persoană determinată să livreze calitate, printr-un efort consistent şi muncă în echipă; deschidere către noi provocări, noi idei, noi teritorii, cu scopul de a te apropia de consumator şi de a te alinia celor mai noi tendinţe în marketing.

Dar mai presus de toate, domeniile în care un specialist de marketing trebuie să strălucească sunt creativitatea, imaginaţia şi abilitatea de a implementa și livra.

INTERVIU CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

INTERVIU CU YVES MARTIN (ORANGE)

INTERVIU CU LAURA BARBU (VODAFONE)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii