Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

TOP 50 cei mai puternici oameni de marketing din România

Viața noastră este plină de branduri. Ele se mișcă după noi, încercând să ne „seducă”. Mișcarea asta nu e întâmplătoare. Sunt oameni care le conduc către noi, consumatorii. Sunt oameni puternici.
Marketing

Am realizat „TOP 50 cei mai puternici oameni de marketing din România” fără ambiția de a face o ierarhie a celor mai deștepți, școliți, frumoși ori bine pregătiți profesioniști din domeniu. Nici n-aveam cum să-i evaluăm din această perspectivă și să le dăm note! Rezultatele lor se văd în piață, în această mișcare necontenită a brandurilor, în viața reală. Piața este judecătorul oamenilor de marketing.

Topul nostru a încercat mai degrabă să evalueze resursele de care dispun acești profesioniști. Așa încât, în ultimii doi ani și jumătate, am evaluat bugetele de publicitate consumate (TV, presă, internet, radio), notorietatea brandurilor aflate în portofoliu, premiile obținute la Effie România și expunerea în alte topuri de branduri.

Bani și branduri – aceștia au fost indicatorii topului nostru. Pentru fiecare categorie (consum de publicitate TV, de exemplu) am realizat câte un top al companiilor. Am dat un punctaj maxim liderului, apoi am punctat următorii în funcție de ponderea bugetelor din bugetul liderului. Apoi, am adunat punctajele pe fiecare categorie (tv, presă, Effie, internet, notorietate, etc) și am tras linie. A rezultat o ierarhie.

Ca orice top, acesta va stârni reacții. Ni le asumăm. Dar dincolo de clasament, am vrut să aflăm care sunt gândurile acestor oameni ce dirijează resurse și branduri. Așa încât le-am adresat următoarele întrebări:

1) Care sunt principiile (direcțiile) care stau la baza activității dumneavoastră de om de marketing?

2) Care credeți că sunt elementele ce conferă, în general, puterea unui om de marketing?

3) Aveți modele care v-au influențat formarea ca profesionist sau activitatea dvs? (oameni, cărți, medii, etc)

Răspunsurile lor ni s-au părut mult mai interesante decât locul obținut în clasament. Unii marketeri n-au răspuns, constrânși de rigorile multinaționalelor în care lucrează. Niciun regret!

Autorii țin să mulțumescă mai multor oameni care l-au ajutat în realizarea acestui articol: Arina Ureche și Constantin Popa (BRAT), Răzvan Bucur (Tree Works – Zelist Monitor), Sorina Mihail și Oana Bulexa (The Practice), Sorina Iordan (McCann PR) și Cristi Iorga (Alfa Cont).

 

Locul 1 – Todor Dimitrovski (Telekom România) –

Locul 2 – Procter & Gamble Balkans –

Locul 3 – Julien Ducarroz (Orange România) –

Locul 4- Laura Barbu (Vodafone România) –

Locul 5 – Dan Oprescu (Unilever South Central Europe) –

Locul 6 – Eelco Ockers (Reckitt Benckiser) –

Locul 7 – Narcis Horhoianu (Heineken România) –

Locul 8 – Nicoleta Eftimiu (Coca-Cola România și Bulgaria) –

Locul 9 – Raluca Grigoriu (Studio Moderna) –

Locul 10 – Simona Potecu (Mondelez România și Bulgaria) –

Locul 11 – Alina Radu (Beiersdorf România și Bulgaria) –

Locul 12 – Mathieu Legoupil (L’Oreal România) –

Locul 13 – Mihai Bârsan (Ursus Breweries) –

Locul 14 – Lidl România –

Locul 15 – Monica Faltiska (GSK Consumer Healthcare România) –

Locul 16 – Jana Mackovičová (Henkel România) –

Locul 17 – Alina Imbrea (East Balkanns Snacks, PepsiCo) –

 Locul 18 – Nestlé România –

Locul 19 – Camelia Dâu (Ferrero România) –

Locul 20 – Ionuț Gheorghe (Dacia și Renault România) –

Locul 21 – Jacopo Murzi (Johnson&Johnson România) –

Locul 22 – Andreea Mihai (Carrefour) –

Locul 23 – Mihai Bonca (Bergenbier S.A.) –

Locul 24 – Mars România –

Locul 25 – Iolanda Bilaus (Sanofi România) –

Locul 26 – Danone România –

Locul 27 – Colgate Palmolive România –

Locul 28 – Sandoz –

Locul 29 – Walmark România –

Locul 30 – Wrigley –

Locul 31 – Claudia Firez (Terapia Ranbaxy) –

Locul 32 – McDonald’s România –

Locul 33 – Volksbank –

Locul 34 – Iliana Stănculeț (OMV Petrom S.A.) –

Locul 35 – Krasen Kyurkchiev (Ficosota) –

Locul 36 – Andreea Gujan (Zdrovit România) –

Locul 37 – Bayer –

Locul 38 – Anca Rarău (BCR) –

Locul 39 – Răzvan Mircea (Strauss Balkan) –

Locul 40 – Paul Markovits (URBB) –

Locul 41 – Catena –

Locul 42 – Adina Iordache (Berlin-Chemie Menarini) –

Locul 43 – Biofarm –

Locul 44 -Dedeman –

Locul 45 – Mihaela Stănoiu (Samsung Electronics România) –

Locul 46 – Intersnack –

Locul 47 – Adrian Teslovan (Romaqua Group S.A.) –

Locul 48 – Claudiu Cheleș (Primary Care Novartis) –

Locul 49 – Ina Negoiță (Provident Financial România) –

Locul 50 – Monica Eftimie (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul) –

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii