, Forbes Staff

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Topuri |
|

30 SUB 30: Lecțiile Everestului

Antreprenor și alpinist, Adrian Fako este pasionat de training și dezvoltarea echipelor. Pentru a cuceri un munte, ai nevoie de o echipă.
ADRIAN FAKO;  ANTREPRENOR ÎN TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI ȘI SERVICII INFORMATICE

Adrian Fako se afla, în 2013, într-o expediție la 7.000 de metri, în Munții Tien Shan (Asia Centrală). În traducere din limba chineză, Tien Shan înseamnă „Munții Cerului”. Acolo, aproape de cer, Adrian Fako a fost inspirat de o idee: să construiască ceva care să ajute oamenii și companiile și care să fie aliniat pe deplin cu pasiunea sa, training-ul și dezvoltarea echipelor.

Cu un în an urmă, fondase firma 8000 Plus Design Solutions. Cu acest „studio de creație” și cu ajutorul programului de pre-accelerare MVP Academy 2015, Adrian Fako și-a dezvoltat ideea din „Munții Cerului”, punând bazele Accelerole, o aplicație de mobil și tabletă, care permite antreprenorilor și managerilor să interacționeze în mod privat cu angajații și partenerii. Aplicația Accelerole este utilizată atât ca o platformă de învățare, dar și de distribuție de conținut, ușor de gestionat de către companiile medii și mari. Utilizatorii platformei sunt angajații și persoanele-cheie din companii, care nu sunt prezenți/prezente în sediul central. Echipa care a realizat acest produs este formată din Adrian Fako, Daniel Teodoroiu și Elena Filip.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Pentru cele trei contracte semnate în 2015, produsul Accelerole va încasa peste 80.000 euro, până la finalul anului, din licențierea aplicației. De asemenea, echipa lui Adrian Fako este într-un stadiu avansat pentru a semna mai multe contracte. Accelerole are peste 4.000 de utilizatori activi, iar până la finalul verii se estimează că vor fi 12.000. „În prezent, suntem într-o perioadă de rafinare a produsului, de testare mai avansată a nevoilor pieței și a poziționării noastre nu numai în România, dar și la nivel internațional”, afirmă Adrian Fako. În acest scop, antreprenorul va fi prezent la două conferințe organizate în SUA (Denver și Chicago), reprezentând Accelerole.

Adrian Fako și-a început cariera de antreprenor în anii de liceu (a urmat „Tudor Vianu” din București), reparând calculatoare. A avut o rețea de cartier, o agenție de servicii de absolvire, a făcut freelancing și, la un moment dat, a avut un studio foto. În 2012, a fost la un pas să nu se mai întoarcă din Himalaya. Dar n-a renunțat. La întrebarea „clasică” de ce urcă munții, Adrian Fako răspunde: „Echilibru. Evadare. Inspirație. Detașare. Fitness. Prietenii. Motivare. Training. Performanță. Urc munții pentru a fi mai bun și sper că sunt mai bun pentru că i-am urcat”.

Dar ce reprezintă Everestul? „Idealuri dificile, împărțite în etape concrete, abordate cu tactici corecte, gestiunea neprevăzutului, echipe puternice, admiratori și hateri deopotrivă”, răspunde Adrian Fako. Cel mai bun lucru care i s-a întâmplat pe Everest? Răspunsul antreprenorului este nuanțat: „Everestul a fost un moment. O secundă. Am învățat că nu există Silver Bullets. Încerci de multe ori, înveți, uneori funcționează, alteori nu. Am învățat să fiu pasionat de ceea ce fac și să rezolv probleme pentru cei din jurul meu ”.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)

Modele profesionale și de viață ale lui Adrian Fako sunt astronautul canadian Chris Hadfield, împăratul Marcus Aurelius, exploratorul Mike Horn și Elon Musk (inginer, inventator și antreprenor).

Despre generația din care face parte, „30 sub 30”, Adrian Fako spune că este formată din oameni mult mai informați, dar are o rezervă importantă: „Oare cu informațiile corecte?” Adrian Fako dezvoltă răspunsul său: „Lipsa unei educații moderne ne ține unde suntem acum. Școala și mediul de business condamnă greșelile, însă greșelile sunt de mai multe tipuri. La fel ca și succesul. Poate ar trebui să condamnăm lipsa de inovație, de încercare și sârguința, iar asta să determine aclamarea eșecurilor (un startup care a inovat prea devreme, într-o piață nepregatită?) și pedepsirea succeselor (ai crescut profitabilitatea, dar cu ce preț asupra echipei, a mediului, a societății?)”.

GALERII FOTO:

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2013

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2014

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2015

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Adrian Fako

29 de ani

Anteprenor în tehnologia informației și servicii informatice

Adrian Fako este absolvent al Academiei de Științe Economice – Finanțe și are master în Management. Din 2004 și până în prezent, a început cinci afaceri și a lansat trei produse. A urcat câțiva munți și a contribuit prin trainingurile pe care le-a ținut la dezvoltarea unor tineri, companii și comunități.


Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii