FacebookTwitterLinkedIn

Xelu, după cum își dorește să i se spună, s-a născut la București, în urmă cu mai bine de două decenii. De mic a fost pasionat de jocuri, iar în perioada liceului își ocupa timpul punând bazele unor jocuri flash, care au ajuns ulterior să fie sponsorizate de diverse firme. După ce a adunat o sumă însemnată de bani, Xelu și-a dat seama că activitatea sa este mai mult decât un hobby și că banii trebuie investiți în proiecte mai ambițioase. Așa s-a născut Those Awesome Guys, un studio independent de jocuri video, alcătuit din oameni din toate colțurile lumii care contribuie la crearea de jocuri inovative. Xelu a reușit, astfel, să poziționeze România pe harta internațională a industriei de gaming.

Move or Die este unul din cele mai populare proiecte create de echipa condusă de Nicolae Berbece. Lansat în 2016, jocul este unul de natură interactivă. După cum îi spune și numele, jucătorul trebuie să se miște în permanență, altfel își pierde viața, cu atât mai mult cu cât mecanica jocului se schimbă la fiecare 20 de secunde. Fiecare misiune este diferită, iar avantajul este că pot juca simultan patru jucători. „Move or Die este un «multiplayer competitive party game», foarte bun pentru a strica prietenii”, spune fondatorul.

Vezi cum arată generația „30 sub 30” în 2019

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Despre industria de gaming din România, Xelu spune că arată promițător, deși, comparativ cu cele din alte state, nu se află încă într-un stadiu suficient de avansat. Cu toate acestea, industria dezvoltatoare de jocuri din România continuă să crească, atingând, în 2017 (ultimul an pentru care există date disponibile) afaceri de până la 156 de milioane de dolari, potrivit Romanian Game Developers Association (RGDA).

Dacă până nu demult, societatea românească era acaparată de fenomenul descărcărilor ilegale din mediu online, în timp, restricțiile s-au mai înăsprit, iar consumatorii au fost nevoiți să se îndrepte către alte alternative: „Treptat, răspunsul la «Ai jucat X joc» a devenit, «Nu, cât costă?», în loc de «Ai link de Torrent»”, spune tânărul inclus și în generația Forbes 30 under 30 Europe, din acest an.