FacebookTwitterLinkedIn

În luna martie, piața TV din România (72 de televiziuni înscrise în programul ARMADATA SRL) a livrat 209.652 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Este o creștere importantă generată de interesul publicului pentru programele de știri și comentarii, pe fondul crizei COVID-19. De acest fapt, au profitat clienții publicitari care aveau campanii în derulare și comenzi deja efectuate. Unii clienți (supermarketurile și operatorii telecom, în special) și-au schimbat și adaptat mesajele conform crizei, înlocuind mesajele strict comerciale cu mesaje sociale și umanitare.

Pro TV a livrat cel mai mare volum de audiență pentru reclamele difuzate: 51.558 GRP’30 target comercial, în creștere cu 10% față de martie 2019.

Creșteri de audiență au înregistrat și Antena 1 (13%), și Kanal D (12%). Programele de divertisment ale celor trei televiziuni comerciale au beneficiat de interesul crescut al publicului, obligat să stea în case, conform reglementărilor din ordonanțele militare.

Pe locul 4 în topul publicității a urcat Digi 24, cu un volum de 13.326 GRP’30 target comercial, reprezentând o creștere de 246% față de bugetul din martie 2019. Este o creștere explozivă, cea mai mare dintre principalele televiziuni, în luna analizată.

Și celelalte televiziuni de știri au livrat mai multă audiență pentru clienții publicitari: Antena 3 (52%), România TV (63%), Realitatea Plus (44%) și B1 TV (27%).

TVR 1, principalul canal al televiziunii publice, a livrat 1.529 de puncte de audiență, în creștere cu 30% față de martie 2019, dar se află pe locul 22 în topul publicității.

Alte televiziuni care au înregistrat creșteri ale bugetelor de audiență: Paramount (4%), AXN (5%), Film Cafe (5%) și Boomerang (37%).

Există un număr mare de televiziuni care au livrat mai puțină audiență decât în urmă cu un an: Național TV (-9%), Prima TV (-19%), Pro Cinema (-16%), History (-11%), DIVA (-7%), Comedy Central (-35%), Happy Channel (-22%), Antena Stars (-14%), DigiSport 1 (-32%), Disney Junior (-44%), Pro 2 (-72%) și TNT (-11%).

Canalele de filme AMC și Bollywood TV au înregistrat creșteri foarte mari de 299%, respectiv 142%, dar volumele acestora sunt reduse comparativ cu ale stațiilor din fruntea topului.