Media şi entertainment |
|
Topul televiziunilor care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate în luna martie 2020

În luna martie, piața TV din România (72 de televiziuni înscrise în programul ARMADATA SRL) a livrat 209.652 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.
Este o creștere importantă generată de interesul publicului pentru programele de știri și comentarii, pe fondul crizei COVID-19. De acest fapt, au profitat clienții publicitari care aveau campanii în derulare și comenzi deja efectuate. Unii clienți (supermarketurile și operatorii telecom, în special) și-au schimbat și adaptat mesajele conform crizei, înlocuind mesajele strict comerciale cu mesaje sociale și umanitare.
Pro TV a livrat cel mai mare volum de audiență pentru reclamele difuzate: 51.558 GRP’30 target comercial, în creștere cu 10% față de martie 2019.
Creșteri de audiență au înregistrat și Antena 1 (13%), și Kanal D (12%). Programele de divertisment ale celor trei televiziuni comerciale au beneficiat de interesul crescut al publicului, obligat să stea în case, conform reglementărilor din ordonanțele militare.
Pe locul 4 în topul publicității a urcat Digi 24, cu un volum de 13.326 GRP’30 target comercial, reprezentând o creștere de 246% față de bugetul din martie 2019. Este o creștere explozivă, cea mai mare dintre principalele televiziuni, în luna analizată.
Și celelalte televiziuni de știri au livrat mai multă audiență pentru clienții publicitari: Antena 3 (52%), România TV (63%), Realitatea Plus (44%) și B1 TV (27%).
TVR 1, principalul canal al televiziunii publice, a livrat 1.529 de puncte de audiență, în creștere cu 30% față de martie 2019, dar se află pe locul 22 în topul publicității.
Alte televiziuni care au înregistrat creșteri ale bugetelor de audiență: Paramount (4%), AXN (5%), Film Cafe (5%) și Boomerang (37%).
Există un număr mare de televiziuni care au livrat mai puțină audiență decât în urmă cu un an: Național TV (-9%), Prima TV (-19%), Pro Cinema (-16%), History (-11%), DIVA (-7%), Comedy Central (-35%), Happy Channel (-22%), Antena Stars (-14%), DigiSport 1 (-32%), Disney Junior (-44%), Pro 2 (-72%) și TNT (-11%).
Canalele de filme AMC și Bollywood TV au înregistrat creșteri foarte mari de 299%, respectiv 142%, dar volumele acestora sunt reduse comparativ cu ale stațiilor din fruntea topului.
Mai multe articole Forbes
Comentarii
Nu există comentarii