Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

TOP 10 televiziuni cu cele mai mari venituri din publicitate

Primele 10 televiziuni cu cele mai mari volume de audiență livrate clienților publicitari și-au consolidat pozițiile față de anul trecut. Circa 49 de televiziuni se bat pentru o cotă de piață de doar 21,7%.
televiziune

Topul primelor 10 televiziuni care au furnizat cele mai mari bugete de audiență clienților publicitari (GRP’30 pe targetul comercial), în primele 9 luni ale acestui an, cuprinde trei televiziuni ale grupului Pro (Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema), trei televiziuni ale Intact Media Group (Antena 1, Antena 3 și Antena Stars) și alte patru care nu aparțin unor grupuri locale puternice: Național TV, Prima TV, România TV și Kanal D.

Așadar, TOPUL celor 10 este dominat de cei doi rivali Pro TV (CME) și Intact Media Group, care au o forță mare de negociere în comparație cu restul pieței TV.

Privit din perspectiva conținutului, TOPUL 10 are în componență 5 televiziuni generaliste, două de știri (Antena 3 și România TV), una pentru femei (Acasă TV), un canal de filme (Pro Cinema) și unul tabloid (Antena Stars). Generalistele sunt la putere!

Spre deosebire de aceeași perioadă a anului trecut, Top 10 al celor mai puternice televiziuni cuprinde Pro Cinema în locul canalului de știri B1 TV. Pro Cinema a avut o creștere a volumului de publicitate de 32,7%, în timp ce B1 TV a suferit o scădere de 10,8%.

Cele 10 televiziuni „fruntașe” au livrat în total 1.184.803 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele 9 luni ale acestui an, cu 10,6% mai mult față de topul de anul trecut.

Acest volum reprezintă 78,3% din bugetul total livrat de piața TV, în perioada analizată. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points, clienții publicitari cumpără timpi de reclame de la televiziuni.)

Cota de piață cumulată pentru cele 10 televiziuni este mai mare cu 2 puncte procentuale față de cota celor 10 „fruntași” de anul trecut. Astfel, televiziunile din TOP 10 și-au consolidat în acest an pozițiile pe piața publicității TV.

Restul de 49 de stații TV, care fac parte din Studiul Național de Audiență și Monitorizare, patronat de Asociația Română de Măsurare Audiență (ARMA), au furnizat abia 21,7% din totalul punctelor de audiență generat de piața TV.

Se poate spune că avem de-a face cu o concentrare a publicității TV mai cu seamă pe șase televiziuni ale grupurilor Pro TV și Intact Media Group.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii