FacebookTwitterLinkedIn

Tremot este ce-a de-a treia tranzacție a platformei de investiții ROCA, alături de brandul S-Karp, o companie din Brașov producătoare de pantofisport și urban, precum și de Frigotehnica, lider local în domeniul tehnologiei frigului comercial și industrial.

Înființată în 1992, compania Tremot Dobre și Fiii are o capacitate de procesare a mierii de aproximativ 3.000 de tone pe an, cu o bază de colectare de aproximativ 2.000 de apicultori, care produc și livrează numai miere pură românească.

Compania Tremot activează preponderent în piața europeană, cu livrări în Germania, Italia, Franța, Spania, Austria, Polonia, dar și în afara Uniunii Europene: SUA, China, Japonia, Indonezia, Singapore, Iordania.

Investiția ROCA vine să rezolve dificultatea financiară a companiei și va susține dezvoltarea Tremot în noi domenii, precum retail și HoReCa.

„Ne-am câștigat clienții interni și externi prin comercializarea de produse apicole de înaltă calitate, adevărate alimente-medicament. ROCA este exact soluția de care aveam nevoie acum, dar și pentru a crește în viitor. Țara noastră se poate îmbogăți, dacă se va înțelege că cea mai bună soluție este încurajarea capitalului românesc, iar, în domeniul agricol și alimentar, cu precădere, dezvoltarea de produse foarte căutate, BIO și premium, autentic naturale. Alături de ROCA, demonstrăm în continuare că se pot găsi soluții pentru un business sănătos în România”, declară Traian Dobre, antreprenorul care a pus bazele afacerii de familie Tremot, acum mai bine de 25 de ani.

CITR Group a lansat ROCA, o platformă de investiții pentru companiile românești aflate în dificultate, în care a investit 4,5 milioane de euro alături de frații Pavăl și Dan Șucu

La începutul lunii martie, CITR Group a lansat, oficial, ROCA, cu un capitalul social inițial de 4,5 milioane de euro, iar printre investiori sunt frații Pavăl, proprietarii Dedeman, și Dan Șucu, proprietarul Mobexpert, dar prima investiție a fost făcută la finele anului trecut.

Încă de la început ne-am propus ca strategie de business ca 30% din investițiile noastre să fie în domeniul agro-alimentar. Această oportunitate de a salva o companie de tradiție, aflată însă în dificultate, ne oferă multe opțiuni de dezvoltare. ROCA va susține atât creșterea activității de export de miere, cât și dezvoltarea în domeniul retail și HoReCa, cu gama de produse naturale sub brand propriu, convenționale și BIO. Nu vom face niciodată rabat de la standardul ridicat de calitate pe care l-a impus mereu Dobre și care l-a făcut apreciat și respectat în această industrie”, a spus Rudolf Vizental, CEO-ul ROCA.

România se află pe locul 4 la producția de miere în Uniunea Europeană, cu un nivel anual cuprins între 24.000 de tone și 35.000 de tone, în funcție de condițiile meteo.

Din punct de vedere al calității, mierea românească se plasează pe primele locuri în preferințele consumatorilor, fiind foarte apreciată, atât pe piața intracomunitară, cât și în țări asiatice (Japonia, Coreea de Sud etc.). Aproximativ 80% din producția apicolă a firmei este dirijată la export sau livrărilor intracomunitare.

Analizele specialiștilor ROCA au identificat o resursă neexploată în zona investițiilor cu potențial real de creștere, pe care platforma le valorifică în tranzacții dedicate brandurilor locale:

România are 11.000 de companii cu active de peste un milion de euro care au nevoie de investitori. Din totalul acestor companii de impact, primele 1.000 acoperă 50% din producția autohtonă, iar următoarele 1.500 de societăți acoperă încă 40%. Terenul fertil găzduiește următoarele 5.000 de firme, care nu găsesc soluții la bănci și sunt prea mici pentru investiții clasice.

Strategia de business a platformei ROCA este de a identifica branduri românești cu potențial de creștere și de a le susține în dezvoltarea lor, de a crea companii sănătoase, care să dezvolte branduri „Made in Romania” și de a le da, sau reda, anvergura națională și internațională.

Compania S-Karp, din Brașov, producătoare de echipament sportiv de munte, este prima care a intrat în portofoliul ROCA, la finalul anului 2017. Compania avea la acel moment dificultăți tipice unei societăți mici care, deși are un produs viabil, nu poate crește fără sprijin financiar. În cazul acestei companii, dezvoltarea implică o structură organizatorică de personal specializat, în special în vânzări și marketing, care să îi susțină ascensiunea. ROCA a facilitat un nou concept de brand, know-how-ul unei echipe cu expertiză în management și accesul la resurse financiare esențiale. S-Karp lansează acum colecții noi, deschide rețele noi de magazine proprii, își consolidează strategia de vânzări online și își dezvoltă eficient relațiile comerciale cu distribuitorii locali.

Frigotehnica marchează prima tranzacție în domeniul tehnologiei frigului și a doua în portofoliul platformei de investiții, printr-o tranzacție finalizată în aprilie 2018. Înființată în 1949, compania este lider național în domeniul soluțiilor de refrigerare, pe o piață în creștere și cu potențial de extindere în alte țări. Principala linie de business consta în soluții la cheie pentru instalațiile frigorifice ale marilor retaileri, ale centrelor logistice, precum și din industria alimentară. Planurile companiei au generat oportunitatea identificării unui investitor strategic cu obiectivul susținerii unei extinderi a portofoliului de clienți pe piețele locale a unui brand de tradiție în economia românească. ROCA contribuie aici cu soluții personalizate pentru dezvoltarea companiei Frigotehnica.