FacebookTwitterLinkedIn

Nu toată lumea este în pierdere când vine vorba de inflație. Proprietarii magazinelor ieftine din Asia au câștigat miliarde de dolari, pentru că mulți clienti caută chilipiruri. Un exemplu recent al Bloomberg vine din India, unde averea lui Radhakishan Damani de 22 de miliarde de dolari este acum una dintre cele mai mari din industrie. În Japonia, listarea de luna trecută a Trial Holdings Inc. – cea mai mare din țară în acest an – l-a făcut miliardar pe fondatorul său. În China, averea lui Ye Guofu de la Miniso Group Holding Ltd. s-a quadruplat de la un minim în 2022. Iar în Coreea de Sud o familie puțin cunoscută a început să urce în rândurile mega-bogaților, datorită lanțului Asung Daiso – cu peste 1.500 de magazine – pe care Park Jung-boo l-a fondat acum mai bine de trei decenii și care a devenit unul dintre cele mai mari magazine cu produse ieftine din țară.

Peste tot în Asia aceste tendințe au consolidat averile magnaților magazinelor de discount – uneori și datorită autorităților, așa cum este cazul în Coreea de Sud, unde factorii de decizie au introdus măsuri pentru a promova reducerile la retaileri. 

Magazinele generale – inclusiv retailerii cu produse ‘totul la un dolar’ – au înregistrat o creștere a vânzărilor cu 5,1%, atingând 224,7 miliarde de dolari în întreaga lume anul trecut, după un avans de 2,3% în 2022, conform Euromonitor International. 

Competiția între lanțurile magazinelor de discount devine acerbă. Creșterea platformelor de comerț electronic chinezești precum Temu de la PDD Holdings Inc. și AliExpress de la Alibaba Group Holding Ltd. – cu strategiile lor de prețuri scăzute – a pus deja sub presiune magazinele populare de un dolar din SUA. Retailerii, inclusiv 99 Cents Only Stores, Family Dollar Stores și Dollar Tree Inc., au închis deja multe magazine. Cu toate acestea, potrivit Bloomberg, tendința se va menține și acest domeniu va aduce în prim plan miliardari noi în următorii ani.