Cautare




, Staff

Antreprenori |
|

Mesajul comun al Patronatelor din Turism pentru autorități: Trebuie să facem din turism o prioritate națională de dezvoltare a României

Asociațiile Patronale şi Profesionale din Turismul Românesc își doresc o strategie prin care turismul să devină o prioritate națională de dezvoltare a țării.
turism shutterstock_1010594740

“Nu ne vom mai juca în deciziile noastre, vom merge până la capăt, dacă nu vom reuși să facem din turism o prioritate națională de dezvoltare a României, degeaba discutăm de celelalte acțiuni sau inițiative pe plan local, fiindcă sunt sortite pieririi. Poate trebuia ca în programul de guvernare să punem și acest deziderat: turismul, prioritate națională de dezvoltare. Este singurul domeniu care aduce plus-valoare, care poate să genereze bunăstare pentru întreaga țară. (…) Am putea să dezvoltăm fiecare zonă, să angajăm forță de muncă, să atragem oamenii plecați în strănătate. Vom avea o poziție corectă și exactă vizavi de guvernanți pentru a înțelege că nu putem merge mai departe în aceleași condiții”, a spus Nicolae Demetriade, proaspăt ales în funcția de preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în cadrul unei conferințe de presă comune a Asociațiile Patronale şi Profesionale din Turism, organizate de Federaţiea Industriei Hoteliere din România.

El îl înlocuiește în funcția de președinte ANAT pe Alin Burcea, poprietarul Paralela 45. Demetriade a condus Tarom și are o experienţă de peste 20 de ani în turism, fiind fondatorul agenţiei Happy Tour.

Călin Ile, președintele Federaţiea Industriei Hoteliere din România, a enunțat principalele probleme ale companiilor din industria ospitalieră: promovarea turismului românesc, lipsa de personal și relația cu autoritățile publice, centrale și locale.

“Prin această întâlnire vrem să găsim o cale de a armoniza agendele sectorului privat cu cele ale sectorului public”, a spus Ile.

În opinia lui Dragoș Anastasiu, fondatorul grupului Eurolines și președintele Camerei de Comerț Româno-Germane, o soluție pentru o mai bună promovare turistică a României este stabilirea unui parteneriat public-privat.

“Plecăm de la ideea că turiștii străini sunt o comoară pentru România, pentru asta ar trebui să trăiască turismul românesc, sunt bani care vin în țară. Turiștii care ajung aici sunt, în general, uimiți, pentru ei e o surpriză plăcută România. Întrebarea este de ce nu vin mai mulți? Răspunsul e simplu, imaginea României este mult în urma realității, în țările pe care le desemnăm ca fiind țări țintă, precum Germania, trebuie să ne îmbunătățim imaginea. Cum? Cine trebuie să facă lucrul asta? Răspunsul este un parteneriat public-privat, OMD-urile, organizațiile de management al destinației, o organizație la nivel zonal, regional și național. (…) Este un mare păcat, România are un potențial extraordinar. Sper că dacă ne-am unit toți, mesajul să fie foarte clar”, a spus Anastasiu.

La conferința comună au mai participat Daniel Mischie, președintele HORA (Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România), Corina Martin, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Răzvan Pîrjol, președintele Asociației de Promovare și Dezvoltare a Turismului București și nu numai.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii