Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marketing 2020 – Delia Corniciuc (PepsiCo): “Brandurile ar trebui să își asume rolul de a educa consumatorii și de a facilita platforme în care aceștia pot contribui”

„Forbes România” adresează oamenilor de marketing câteva întrebări pentru a afla care sunt tendințele anului și „filosofia” în această industrie. Dezbaterea propusă ar putea să răspundă la o întrebare esențială: încotro ne îndreptăm? Dar să nu anticipăm...
 aboneaza-te
Delia Corniciuc

Delia Corniciuc, Senior Marketing Manager, Beverages – East Balkans, PepsiCo

Forbes: Într-o lume dinamică și frământată de probleme complicate, care credeți că este rolul marketingului și rolul oamenilor de marketing în dezvoltarea civilizației?

Delia Corniciu: Sunt multe moduri în care marketingul poate influența lumea în care trăim. Poate că nu are puterea să rezolve problemele majore ale lumii, dar poate avea ocontribuție importantă, mai ales dacă luăm în calcul campaniile de responsabilitate socială, care au un impact tot mai mare.

Campaniile de reponsabilitate socială reprezintă instrumentul prin care noi, oamenii de marketing, atragem atenția asupra problemelor de importanță majoră și ne dorim să educăm consumatorii. Aceste proiecte sunt conduse în mare parte de sectoare ale societății care dictează economia, iar prin intermediul lor noi devenim promotori ai sustenabilității, adevărați avocați ai dezvoltării unui mediu sustenabil. Prin activitatea noastră, putem produce o schimbare în modul de gândire al oamenilor, încurajând, astfel, schimbarea generală.

În același timp, toate activitățile conexe marketingului sunt centrate pe consumator. Devine din ce în ce mai important ca noi să înțelegem și să anticipăm cum va arăta consumatorul viitorului. Ne vedem puși în situația de a inova constant, în concordanță cu tendințele tot mai schimbătoare care vin din partea consumatorilor, cum ar fi nevoia lor de comoditate, nevoia de a recepționa conținut mai complex într-un timp mai scurt, experiențe personalizate și concentrate pe starea de bine. Marketingul a devenit, astăzi, un instrument care trebuie să le ofere oamenilor tot mai multe oportunități de auto-descoperire și dezvoltare personală.

Monica Eftimie: „Brandurile investesc din ce în ce mai mult în digital și social media, îndepărtându-se de marketingul tradițional“

Forbes: În România, care credeți că sunt urgențele și problemele în care marketingul poate contribui la rezolvarea acestora?

Delia Corniciu: Cred că ne aflăm într-un moment în care fiecare dintre noi are rolul de a aduce o contribuție în societatea în care trăiește și consider că am ajuns la un nivel ridicat de conștientizare a acestui aspect. În primul rând, am devenit tot mai atenți la impactul pe care îl avem asupra planetei și căutăm soluții pentru a diminua impactul negativ. Acest lucru reiese și din raportul Euromonitor International’s Lifestyles Survey 2019, care arată că 60% dintre consumatori se declară îngrijorați de problema schimbărilor climatice, în timp ce 54% dintre ei cred că pot aduce o contribuție pozitivă lumii cu achizițiile lor.

De aceea cred că brandurile ar trebui să își asume rolul de a educa consumatorii și de a facilita platforme în care aceștia pot contribui. De exemplu, ei pot fi încurajați să recicleze și să păstreze curățenia în societatea în care trăiesc sau să se implice în rezolvarea unor probleme sociale, cum ar fi accesul la educație, prin susținerea copiilor din medii defavorizate.

Efortul PepsiCo de a construi un sistem alimentar mai sustenabil reprezintă un element cheie al viziunii mai largi a companiei asupra creșterii durabile și sustenabile, cunoscută și sub numele de Performanța cu Scop – strategia de afaceri a companiei pentru dezvoltare sustenabilă. Astfel, am identificat șase arii prioritare, în care considerăm că putem contribui la construirea unui sistem alimentar mai sustenabil: agricultură, apă, ambalaje, produse, climat și oameni. Evoluăm de la an la an și înregistrăm progrese pe toate aceste paliere. Unul dintre obiectivele PepsiCo este reducerea gazelor cu efect de seră pe întreg lanțul de activități cu 25% până în 2030, având ca punct de referință cantitatea de emisii din 2015. Toate aceste proiecte au nevoie de o muncă de echipă complexă și vom lupta în continuare pentru atingerea scopurilor pe care ni le-am fixat.

Greta Redeleanu: „Încrederea și transparența brandurilor au devenit mai importante decât oricând”

Forbes: Ce importanță acordați Influencer Marketing? Sunt influencerii pionii decisivi în atingerea obiectivelor de marketing și comunicare? Riscuri și puncte forte pentru campaniile cu influenceri.

Delia Corniciu: Suntem în mod constant în căutarea unor modalități inedite și eficiente de comunicare cu publicul nostru țintă. Iar influencerii au devenit, dacă nu un canal propriu-zis, atunci cu siguranță o unealtă ce ne ajută să livrăm mesajul de marketing într-un mod autentic și fix audienței vizate.

Influencer Marketingul a devenit parte importantă a strategiei noastre. Pe lângă colaborările de lungă durată pe care le avem pe branduri precum Pepsi sau Mirinda, mai vizăm si activările specifice, pe fiecare pilon de comunicare sau nișă relevantă brandurilor noastre. În funcție de obiectiv, activările cu influenceri au și o infrastructură de media în spate, conținutul creat de colaboratorii noștri fiind preluat și pe conturile noastre de Social Media, iar ulterior amplificat.

Poate cel mai recent exemplu care îmi vine acum în minte este activarea cu influenceri pe care am făcut-o pe Tik Tok în ianuarie 2019 pentru Pepsi, când platforma era abia la început în România.

Pentru consumatorii anului 2020, canalele de marketing care par autentice – prietenii, familia și consumatorii independenți – sunt sursele care cresc cel mai mult. Din ce în ce mai mult, consumatorii apelează la aceste surse pentru a putea filtra cantitățile imense de informații, dar și pentru a lua rapid o decizie.

Anca Nuțiu (BRD): „România este o poveste palpitantă, în care multe capitole încă se scriu, cu noi aventuri”

Forbes: Cum apreciați anul 2020 în privința investițiilor totale în marketing? Estimați un an deosebit față de anii precedenți?

Delia Corniciu: Investițiile în marketing vor continua și în 2020 trendul ascendent al ultimilor ani și probabil vom asista din ce în ce mai mult la un shift al acestora către digital marketing vs traditional media. ”Swipe”, ”click” și ”scroll” sunt acum principalele reflexe ale oamenilor care sunt în căutare de informații.

Consumatorii pot accesa acum cantități uriașe de informații fără prea multe piedici. Acest lucru se datorează accesului facil la tehnologie, în special în cazul tinerelor generații. Ei caută mereu canale personalizate, autentice și atrăgătoare și cresc obișnuiți cu conținutul cât mai scurt. Odată cu popularizarea marketingului digital, au crescut și sumele cheltuite pentru acest tip de marketing.

Astfel, începând cu 2020 consider că brandurile se vor concentra și mai mult pe producerea unui conținut rapid și atrăgător, prin lansarea de oferte cu elemente vizuale și comentarii audio, apelând astfel la un proces multisenzorial și care aduce instantaneu satisfacție.

Georgiana Oltenescu (Globalworth): „România are nevoie de exemple pozitive de implicare din partea brandurilor, prin care să se diminueze prăpastia dintre generații”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii