Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marketing 2020 – Greta Redeleanu: „Încrederea și transparența brandurilor au devenit mai importante decât oricând”

„Forbes România” adresează oamenilor de marketing câteva întrebări pentru a afla care sunt tendințele anului și „filosofia” în această industrie. Dezbaterea propusă ar putea să răspundă la o întrebare esențială: încotro ne îndreptăm? Dar să nu anticipăm...
Greta Redeleanu

Greta Redeleanu, director de marketing la Rețeaua de sănătate Regina Maria

Forbes: Într-o lume dinamică și frământată de probleme complicate, care credeți că este rolul marketingului și rolul oamenilor de marketing în dezvoltarea civilizației?

Greta Redeleanu: Dinamismul societății, a resurselor de care dispunem și accesul extrem de facil la sursele de informare, sunt o stare de fapt care forțează marketingul să se adapteze constant, să-și actualizeze capacitățile și specializările și să se mențină relevant.

În acest moment, trei lucruri mi se par importante în marketing și marchează o schimbare de paradigmă:

În primul rând, trecerea accelerată din ultimii ani de la brand positioning la brand purpose. Nu mai este suficient să ai un produs de calitate, un branding coerent și o poziționare corectă, îți trebuie și o misiune de brand. Încrederea și transparența brandurilor au devenit mai importante decât oricând pentru a le demonstra scopul, valoarea și impactul real în viața oamenilor.

Apoi, dezvoltarea digitală și business-urile digitaly native ne-au învățat ce înseamnă să plasăm cu adevărat consumatorul în centrul a tot ceea ce facem. Acest lucru se traduce într-un un efort mai amplu decât la nivel de marketing, infuzează la nivel de business, influențând principiile fundamentale ale întregii companii. Astfel, vorbim despre modele de business gândite complet în jurul clientului și a experiențelor acestuia cu brandul, în fiecare etapă de interacțiune.

În final, consider că un rol din ce în ce mai important îl are educația pe care o fac brandurile. Mai ales în industria în care activez, în servicii de sănătate, importanța pe care a căpătat-o aceasta direcție în orientarea de marketing a companiei este una strategică. Interacțiunea educată a consumatorului cu brandul nostru s-a dovedit eficientă de ambele părți și aici am putea considera un potențial cu adevărat de impact în dezvoltarea societății, a civilizației. Un pacient educat este un pacient care își cunoaște responsabilitatea vis a vis de propria sănătate și deține controlul asupra acesteia.

Anca Nuțiu (BRD): „România este o poveste palpitantă, în care multe capitole încă se scriu, cu noi aventuri”

Forbes: În România, care credeți că sunt urgențele și problemele în care marketingul poate contribui la rezolvarea acestora?

Greta Redeleanu: Ce am constatat în timp este că profilul consumatorului din România nu diferă foarte tare de cel european, cel puțin în ceea ce privește sănătatea. Nevoia de acces la servicii medicale a pacienților, pe care Rețeaua de sănătate Regina Maria o rezolvă prin creșterea infrastructurii în România, este completată, la nivel de marketing printr-o continuă conversație cu beneficiarii serviciilor noastre.

Educația consumatorilor, responsabilitatea interacțiunii cu aceștia și utilizarea eficace a resurselor sunt principalele noastre soluții la complexitatea urgențelor și a problemelor cu care ne confruntăm.

De exemplu, anul trecut am derulat o campanie de marketing, Internet vs. Rezidențiat, campanie interactivă de educație și încurajare a comportamentului responsabil în sănătate, prin care afirmam că pregătirea și experiența unui medic nu pot, sub nicio formă să fie înlocuite de o cautare pe net. Succesul campaniei ne-a demonstrat că în România conversația pe subiectul acestui comportament este abia la început. Iar odată cu premiile obținute la Cannes Lions și European Excellence Awards am primit și confirmarea relevanței internaționale a unei asemenea inițiative.

Georgiana Oltenescu (Globalworth): „România are nevoie de exemple pozitive de implicare din partea brandurilor, prin care să se diminueze prăpastia dintre generații”

Forbes: Ce importanță acordați Influencer Marketing? Sunt influencerii pionii decisivi în atingerea obiectivelor de marketing și comunicare? Riscuri și puncte forte pentru campaniile cu influenceri.

Greta Redeleanu: Influcencer Marketing-ul este cu siguranță un pilon important în comunicare – de altfel această tactică exista și înainte de penetrarea digitalului și se numea numea peer to peer recommendation, o formă mai rafinată și cuantificabilă a word of mouth-ului.

Democratizarea conversației însă, pentru a fi cu adevărat benefică atât pentru brand, cât și pentru influenceri, trebuie să fie în mod esențial autentică. Potrivirea produsului cu influencerii și natura credibilă a asocierii lor este fundamentul clădirii încrederii de care vorbeam puțin mai devreme, a unei relații valoroase a brandului cu consumatorii lui.

Miruna Smeureanu (Coca-Cola): “Rolul principal al brandurilor este de a promova idei și valori care pot construi o societate mai bună“

Forbes: Cum apreciați anul 2020 în privința investițiilor totale în marketing? Estimați un an deosebit față de anii precedenți?

Greta Redeleanu: În acest an, investițiile totale în marketing vor urma trendul ascendent pe care se află de ceva vreme. Bugetele nu vor crește însă major și se vor axa, ca și până acum, pe TV și online.

Ponderea comunicării online va fi din ce în ce mai mare datorită conversațiilor pe care le generează și, în baza principiilor de transparență și autenticitate pe care le promovăm, urmărim calitatea interacțiunilor și scurtarea drumului pe care pacienții noștri trebuie să-l parcurgă pentru a ne găsi.

Georgiana Miron (Groupama Asigurări): „Trebuie să fim avocatul clientului în companiile noastre și nu vânătorul lui în piață”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii