Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marketing 2020 – Georgiana Miron (Groupama Asigurări): „Trebuie să fim avocatul clientului în companiile noastre și nu vânătorul lui în piață”

„Forbes România” adresează oamenilor de marketing câteva întrebări pentru a afla care sunt tendințele anului și „filosofia” în această industrie. Dezbaterea propusă ar putea să răspundă la o întrebare esențială: încotro ne îndreptăm? Dar să nu anticipăm...
Georgiana Miron - Director Marketing Comunicare si Servicii Clienti, Groupama Asigurari

Georgiana Miron, Director Marketing, Comunicare și Servicii Clienți, Groupama Asigurări

Forbes: Într-o lume dinamică și frământată de probleme complicate, care credeți că este rolul marketingului și rolul oamenilor de marketing în dezvoltarea civilizației?

Georgiana Miron: Marketingul nu se bucură mereu de un renume bun, în ciuda rolului său major în chestiuni ce țin de reputație. Formulări frecvente de tipul „e doar marketing” reduc câteodată domeniul la arta de a păcăli clienții pentru a vinde orice pentru profit.

De aceea, marketingul trebuie reinventat. Sigur că este mult mai complex față de cum îl percepe publicul larg, dar trebuie să facem pași mai curajoși în direcția apropierii față de client. Trebuie să fim avocatul clientului în companiile noastre și nu vânătorul lui în piață, cu orice preț. Trebuie să fim mai bine racordați la realitățile cotidiene ale oamenilor, să-i ascultăm mai des și să valorificăm feedback-ul de la ei. Părerea mea este că un pas important pentru o apropiere reală față de clienți este o etică profesională puternică și fără compromisuri.

Mai departe, trebuie să deblocăm potențialul marketingului. Cum facem asta? Trebuie să devenim conștienți de puterea pe care o poate avea de partea binelui. Accesul la bugete dedicate, la profesioniști, la date colectate și analizate ne dă puterea de a vorbi pe limba clientului și de a-i răspunde nevoilor prin faptul că îi facem cunoscute produse și servicii care îi ușurează viața.

Nu în ultimul rând, marketingul nu este un instrument pentru a promova aceleași vechi produse la infinit, ci poate să pună pe hartă noutăți. Mă refer la produse cu adevărat inovatoare, revoluționare pentru domeniul lor, dar chiar și la promovarea unor mentalități colective mai deschise, înclinate către progres și valori.

Marketing 2020 – Ana-Maria Doxan (Nestlé): „Publicul cere acum companiilor nu doar un portofoliu de produs, ci să livreze soluții și acțiuni pentru problemele și dezvoltarea socială”

Forbes: În România, care credeți că sunt urgențele și problemele în care marketingul poate contribui la rezolvarea acestora?

Georgiana Miron: Consider o problemă faptul că reputația României este când ancorată în evoluții de ordin legislativ și politic, când în relatări ale expaților, investitorilor străini sau ale turiștilor, care se întorc în țara lor impresionați de România. Este o imagine marcată de contraste.

Dacă întrebi pe stradă „care este brand-ul țării?” vei primi probabil doar răspunsuri diferite sau ancorate în trecut. O pierdere, pentru că un brand de țară bine conturat și vizibil poate ajuta economia României.

Cultura noastră este mai degrabă reactivă. De la accidente la chestiuni de sănătate și probleme sociale, percepem riscurile mai degrabă după ce acestea se materializează.

Marketingul poate avea o componentă de awareness, de educație, astfel încât acest trend să se inverseze: să fim conștienți de riscuri și să le înțelegem este o condiție pentru a le putea preveni.

Cine se uită la Antena 1 în prime-time? (profilul telespectatorilor)

Forbes: Ce importanță acordați Influencer Marketing? Sunt influencerii pionii decisivi în atingerea obiectivelor de marketing și comunicare? Riscuri și puncte forte pentru campaniile cu influenceri.

Georgiana Miron: Trăim într-o lume digitală, unde mulți dintre noi ne petrecem timpul dând scroll, like sau inimioare, ceea ce a conturat rapid un rol important pentru influencerii online în strategiile de marketing. Nu aș spune, totuși, că sunt pionii decisivi. Depinde ce înțelegem prin obiective de marketing: dacă ne dorim vizibilitate, atunci avem toate șansele să bifăm acest obiectiv; ce se întâmplă însă cu această vizibilitate apoi este altă poveste.

Mă întorc la prima întrebare: relația cu partenerii tăi trebuie să fie după chipul și asemănarea ta, altfel are picioare scurte. Un client sau un potențial client care este familiar cu brand-ul tău te va taxa imediat dacă te asociezi cu persoane și alte brand-uri incompatibile. Trebuie să ai coerență în comunicare, dar mai mult decât atât, trebuie să fii atent ca valorile tale să fie transmise mai departe prin parteneriatele pe care le închei. Orice deraiere de la aceste valori va face mai mult rău decât bine, chiar dacă pe moment ai obținut câteva sute de like-uri.

Cine se uită la Kanal D în prime-time? (profilul telespectatorilor)

Forbes: Cum apreciați anul 2020 în privința investițiilor totale în marketing? Estimați un an deosebit față de anii precedenți?

Georgiana Miron: Consider că anul 2020 va fi un an prudent. Se tot vorbește despre o nouă criză în spațiul public, ceea ce imprimă un fel de prudență și în alocarea bugetelor. Cu toate acestea, este mai degrabă o atmosferă de expectativă și nu una alarmistă, pentru că nu văd scăderi semnificative în 2020, dar nici creșteri.

Este posibil ca mediul digital să beneficieze de bugete mai mari anul acesta, ceea ce nu este tocmai un trend nou. Popularitatea de care se bucură Facebook și Google a determinat creșterea prețului de promovare pe aceste canale. Ca atare, la nivel mondial se vorbește despre testări continue pentru a găsi canale noi și accesibile (Snapchat sau TickTok), dar și despre revigorarea unor canale tradiționale, pe baza tacticilor digitale. Probabil că aceste tendințe își vor face loc și pe piața noastră, treptat.

Cine se uită la Pro TV în prime-time? (profilul telespectatorilor)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii