Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marketing 2020 – Anca Nuțiu (BRD): „România este o poveste palpitantă, în care multe capitole încă se scriu, cu noi aventuri”

„Forbes România” adresează oamenilor de marketing câteva întrebări pentru a afla care sunt tendințele anului și „filosofia” în această industrie. Dezbaterea propusă ar putea să răspundă la o întrebare esențială: încotro ne îndreptăm? Dar să nu anticipăm...
 aboneaza-te
Anca Nutiu - BRD

Anca Nuțiu – Director executiv, Departamentul Marketing și Management Produse, BRD – Groupe Société Générale

Forbes: Într-o lume dinamică și frământată de probleme complicate, care credeți că este rolul marketingului și rolul oamenilor de marketing în dezvoltarea civilizației?

Anca Nuțiu: Marketingul are zeci de definiții, toate încercând să țină pasul cu modernizarea mijloacelor de comunicare puse la dispoziție de tehnologie. Principiile de bază au rămas aceleași de-a lungul anilor și implică informarea corectă a publicului, educarea acestuia și modelarea obiceiurilor. Atunci când aceste principii sunt aplicate în mod etic, ele pot duce la schimbări majore în societate.

La BRD, unul din cele mai puternice 500 de branduri bancare din lume, a devenit un obicei să ne folosim vocea pentru a aduce schimbări în societate. În acest fel, marketingul în BRD depășește rolul comercial cu care este asociat în mod tradițional și intră din ce în ce mai mult în zona de responsabilitate față de oameni și față de viitor.

Georgiana Oltenescu (Globalworth): „România are nevoie de exemple pozitive de implicare din partea brandurilor, prin care să se diminueze prăpastia dintre generații”

Forbes: În România, care credeți că sunt urgențele și problemele în care marketingul poate contribui la rezolvarea acestora?

Anca Nuțiu: România este o poveste palpitantă, în care multe capitole încă se scriu, cu noi aventuri. La BRD știm că noi toți suntem viitorul așa că, prin acțiunile noastre de marketing și comunicare, susținem domenii pe care le considerăm esențiale pentru viitor:

– cultura prin Scena9, platforma care susține evoluția culturii și noua generație de creatori;

– educația prin Școala9, platforma care reunește comunități și contribuie la evoluția educației;

– tehnologia prin Mindcraft, platforma care explorează tehnologia în mod creativ, ca resursă pentru viitor.

Miruna Smeureanu (Coca-Cola): “Rolul principal al brandurilor este de a promova idei și valori care pot construi o societate mai bună“

Forbes: Ce importanță acordați Influencer Marketing? Sunt influencerii pionii decisivi în atingerea obiectivelor de marketing și comunicare? Riscuri și puncte forte pentru campaniile cu influenceri.

Anca Nuțiu: Orice execuție de marketing trebuie să urmeze vocea clară și tonul bine conturat al comunicării de brand. Comunicarea prin influencers este o modalitate prin care totul se întâmplă rapid: și transferul de valori ale influencerilor aleși către brandul despre care comunică, dar și feedback-ul clienților. Acest ritm rapid, precum și interactivitatea caracteristice influencer marketing presupun și asumarea riscurilor unei posibile crize.

Pentru BRD, autenticitatea este o calitate esențială a oricărei campanii de marketing, de aceea alegem întotdeauna să colaborăm cu cei în ale căror valori credem și sunt similare cu ale noastre: creativitate, inovare, încredere, curaj, curiozitate.

Georgiana Miron (Groupama Asigurări): „Trebuie să fim avocatul clientului în companiile noastre și nu vânătorul lui în piață”

Forbes: Cum apreciați anul 2020 în privința investițiilor totale în marketing? Estimați un an deosebit față de anii precedenți?

Anca Nuțiu: Fiecare an are ceva deosebit, iar 2020 nu face excepție.  Și în acest an, ca de altfel de o bună perioadă de timp, brandurile vor comunica tot mai mult pe teritorii „exotice”, la prima vedere nespecifice businessului, ținând pasul cu preferințele publicului și cu cele ale noilor generații de clienți.

Din acest punct de vedere, procesul construcției bugetare este plin de provocări, mereu în mișcare și gata de adaptare la evoluțiile pieței românești, care rămâne una foarte dinamică și concurențială.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii