Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marketing 2020 – Miruna Smeureanu (Coca-Cola): “Rolul principal al brandurilor este de a promova idei și valori care pot construi o societate mai bună“

„Forbes România” adresează oamenilor de marketing câteva întrebări pentru a afla care sunt tendințele anului și „filosofia” în această industrie. Dezbaterea propusă ar putea să răspundă la o întrebare esențială: încotro ne îndreptăm? Dar să nu anticipăm...
Miruna Smeureanu, Marketing Director Coca-Cola Romania, c. Raluca Antuca Photography (1)

Miruna Smeureanu, Marketing Director, Coca-Cola România

Forbes: Într-o lume dinamică și frământată de probleme complicate, care credeți că este rolul marketingului și rolul oamenilor de marketing în dezvoltarea civilizației?

Miruna Smeureanu: De la un concept care punea în centru produsul, marketingul a evoluat mutând focusul asupra consumatorilor, a nevoilor și așteptărilor acestora. Provocările lumii în care trăim nu sunt neapărat mai multe, ci sunt, cel mult, diferite față de ce experimentam în trecut.

Ce s-a schimbat în mod cert este gradul de conștientizare a problemelor: suntem mult mai informați și mai educați în privința multor subiecte care nu erau pe agendă până de curând. Și ne dorim să contribuim la o schimbare în bine. Iată de ce și așteptările pe care le avem de la branduri – atât de prezente în viața fiecăruia dintre noi – au evoluat. Am început să facem alegeri mult mai informate, influențate tot mai mult de valorile promovate de branduri și de conduita companiei care le pune pe piață. În relația aceasta, cred că rolul principal al brandurilor este de a promova comportamente sustenabile, idei și valori care pot construi o societate mai bună pentru toți.

Câteva dintre cele mai puternice astfel de exemple le-am oferit cu brandul Coca-Cola, care dintotdeauna aduce oamenii împreună în jurul unui sentiment pozitiv: o pasiune împărtășită cu ceilalți, apartenența la un „trib” sau simpla plăcere de a savura o Coca-Cola rece. Campaniile anului trecut au activat optimismul românilor (HalfFULL – Jumătatea plină) sau au încurajat tinerii să se bucure de muzică într-o mare comunitate, indiferent de genul pe care îl preferă (Muzica e pentru toți). Cu Sprite, am transmis un mesaj puternic adolescenților care se confruntă cu bullying-ul: i-am încurajat să-și urmeze visurile, orice le-ar spune ceilalți (Sprite – Rămâi Fresh).

Marketing 2020 – Georgiana Miron (Groupama): „Trebuie să fim avocatul clientului în companiile noastre și nu vânătorul lui în piață, cu orice preț”

Forbes: În România, care credeți că sunt urgențele și problemele în care marketingul poate contribui la rezolvarea acestora?

Miruna Smeureanu: Sunt foarte multe subiecte de interes pentru societatea noastră, de la nevoi concrete și imediate, la cele care țin de cultură și valori.

Campaniile de marketing pot ajuta în mod direct, dar forța lor e mai mare de atât: marketingul poate uni societatea în jurul unor cauze. Brandurile purpose-driven pot convinge și pot implica oamenii, atunci când asocierea lor cu anumite cauze este naturală și autentică. Șapte ani la rând, brandul Dorna și Asociația Salvați Copiii România au susținut cauza copiilor născuți prematur, în campania Grija pentru copi. Prin inițiative creative, am reușit să implicăm în fiecare an românii în sprijinirea cauzei și să dotăm cu echipamente medicale de specialitate circa 70 de maternități din București și din țară. În același timp, am crescut nivelul de informare cu privire la o temă care nu era atât de cunoscută: problema nașterilor premature din România și a condițiilor din maternități.

Marketing 2020 – Ana-Maria Doxan (Nestlé): „Publicul cere acum companiilor nu doar un portofoliu de produs, ci să livreze soluții și acțiuni pentru problemele și dezvoltarea socială”

Forbes: Ce importanță acordați Influencer Marketing? Sunt influencerii pionii decisivi în atingerea obiectivelor de marketing și comunicare? Riscuri și puncte forte pentru campaniile cu influenceri.

Miruna Smeureanu: Strategiile noastre de marketing au în centru publicul brandurilor din portofoliu. Concluzia e simplă: n-am putea să ne conectăm cu tinerii de azi fără să fim parte din universul lor. Iar azi, în acest univers,  influencerii sunt superstaruri iar digitalul e un stil de viață.

Ascensiunea influencerilor este una dintre transformările care s-au petrecut în ultimii ani în marketing și pe care am decis să o abordăm curajos: devenind parte din fenomen. În 2017 am creat prima competiție de talente pentru creatorii de conținut online – Romania s Next Big Vlogger. Într-un fel sau altul, influencerii sunt parte din fiecare campanie a brandurilor noastre. Modul în care ei devin parte din poveste e jobul de fiecare zi al uneia dintre cele mai performante și pasionate echipe din România.

Cine se uită la Antena 1 în prime-time? (profilul telespectatorilor)

Forbes: Cum apreciați anul 2020 în privința investițiilor totale în marketing? Estimați un an deosebit față de anii precedenți?

Miruna Smeureanu: Ne propunem să răspundem, cu un produs potrivit, în ambalajul potrivit, nevoilor tot mai diverse ale consumatorilor. Altfel spus, să devenim o companie pentru toți.

2020 este un an important prin prisma lansărilor pe care le pregătim – e un an în care ne vom extinde portofoliul cu noi categorii de produse. Estimăm, deci, investiții cel puțin la nivelul anului trecut.

Foto: Raluca Antuca

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii