Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Miruna Smeureanu (Coca-Cola România): “În marketing să nu spui niciodată că ai văzut tot, ai învățat tot, ai prevăzut tot: piața îți păstrează întotdeauna surprize”

Miruna Smeureanu (Coca-Cola) consideră că transformările digitale au condus la nevoia de personalizare din ce în ce mai puternică a experienței publicului. Acest fenomen a fost un nou stimulent pentru creativitatea oamenilor din marketing.
Miruna Smeureanu, Marketing Director Coca-Cola Romania, c. Raluca Antuca...

Miruna Smeureanu, Marketing Director, Coca-Cola România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Miruna Smeureanu: Schimbările se petrec într-un ritm extrem de dinamic: tehnologia, oamenii, nevoile și preferințele lor evoluează permanent. Iar în acest context, se schimbă și marketing-ul și rolul său într-un business.

Să ne uitam la digitalizarea din ultimii ani. Toate transformările digitale au dus la nevoia de personalizare din ce în ce mai puternică a experienței publicului. Iar acest fenomen a fost un nou stimulent pentru creativitatea oamenilor din marketing. Putem spune că marketing-ul și tehnologia devin inseparabile, iar strategiile trebuie adaptate acestor evoluții.

Vara aceasta, de exemplu, Coca-Cola a creat experiențe muzicale pentru gusturi diverse – pop, rock, hip-hop sub forma unei adevărate compilații. Piesele create special pentru această campanie au putut fi ascultate la o simplă scanare a etichetelor Coca-Cola.

Dar folosirea noilor tehnologii în campaniile de marketing nu va fi suficientă pentru construirea unui dialog cu publicul. Pentru asta, echipele de marketing trebuie să găsească cele mai naturale și user-friendly soluții de integrare a noilor instrumente digitale în produse și campanii.

Nu în ultimul rând, oamenii așteaptă de la branduri mai multă implicare socială: să ia o poziție publică într-un context relevant, să militeze pentru o cauză, să formeze comportamente responsabile. Orientarea către valorile publicului face ca marketingul să devină un domeniu din ce în ce mai complex.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HOFFMAN (COCA-COLA HBC) 

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Miruna Smeureanu: În marketing să nu spui niciodată că ai văzut tot, ai învățat tot, ai prevăzut tot: piața îți păstrează întotdeauna surprize. Ce mi se pare însă cu adevărat încurajator și fascinant – și asta obișnuiesc să spun și echipei mele – în marketing NU s-a făcut tot, deci hai să pornim de aici.

Apoi, niciun curs de marketing, oricât de prestigios, nu suplinește abilitățile socio-umane pe care trebuie să ți le dezvolți într-un domeniu atât de complex, care trebuie să pună în centru consumatorul, nevoile și aspirațiile lui.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LOREDANA IONEL (BEIERSDORF)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Miruna Smeureanu: Aș spune că e ca atunci când îți propui să cucerești un vârf de munte. Vrei să faci echipă cu cei care au experiență, viziune și dorinta de a face mereu încă un pas înainte, fiind, în același timp, conștienți de riscurile din jur.

Pentru că inovația este motorul dezvoltării noastre, avem alături parteneri care, la fel ca noi, iubesc să exploreze teritorii pe care alții nu îndrăznesc să pășească.

Pentru fiecare dram de nebunie ai nevoie de curaj și hotărâre ca să transformi o idee în realitate. Suntem norocoși. Auzim foarte rar “nu se poate”. Încercăm la rândul nostru să le spunem asta cât mai rar agențiilor cu care lucrăm.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SORIN CHIRCULESCU (CATENA)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Miruna Smeureanu: Profilul omului de marketing, ca și domeniul în sine, devine din ce în ce mai complex și se conturează cu noi și noi valențe probabil chiar în acest moment. Cred că starter kit-ul, ca să-i spunem așa, cuprinde creativitate, curiozitate, capacitatea de a gândi cu un pas mai departe de concurență.

La cele de mai sus, aș adăuga și abilitatea de a construi povești – ele au fascinat oamenii dintotdeauna. Marketingul ne cere să fim versatili, să ne adaptăm din mers, dobândind din ce în ce mai multe calități: digitale, sociale, de time management.

De la un an la altul, adăugăm noi skill-uri în acest bagaj. În același timp, experiența mi-a arătat că, de cele mai multe ori, constanta cea mai importantă rămâne pasiunea pentru ce faci.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HRISTEA (BERGENBIER)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii