FacebookTwitterLinkedIn

Mircea Turdean, director general Farmec

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Mircea Turdean: Într-un singur cuvânt – progresiv. Anul 2020 a fost un an început cu planuri de dezvoltare de noi game, modernizare de produse, dar și planuri de expansiune a rețelei naționale de magazine, inclusiv unitățile în sistem de franciză. Dar pandemia de Covid-19 ne-a schimbat întreaga realitate și ne-am văzut nevoiți să ne repliem rapid. Astfel, ne-am mobilizat și am acționat pentru a răspunde situației și am luat decizia de a ne reorienta și adapta business-ul pentru a satisface nevoile pieței.

Am început prin prioritizarea producției produselor pentru curățenie, a săpunurilor antibacteriene, a produselor pentru igienizarea mâinilor și am dezvoltat în regim de urgență o categorie nouă de produse – biocidele. Astfel, am pus pe piață în mai puțin de 2 luni dezinfectanții Farmec pentru mâini cu 70% alcool pentru uz personal și dezinfectanții pentru mâini și suprafețe din gama Dermofarm, pe bază de alcool etilic 80% v/v, creați special pentru uz profesional.

În același timp, ne-am continuat și planurile de modernizare și dezvoltare a produselor cosmetice. La începutul verii am modernizat gama de dermatocosmetice solare Gerovital H3 Derma+ Sun, cu formule adaptate la ultimele trenduri și cu noi ambalaje moderne.

De asemenea, chiar dacă ne aflăm într-o perioadă mai dificilă, în care siguranța și sănătatea sunt preocupările noastre principale, frumusețea rămâne o nevoie intrisecă a femeii, astfel că am lansat șase nuanțe noi de rujuri sub umbrela gamei Gerovital Beauty. Am introdus și două noi geluri de duș în portofoliu – Sunrise Energy & Shine și Sunset Delicate & Relaxing. În cadrul categoriei de produse cosmetice pentru bărbați am adăugat o nouă loțiune după ras cu acid hialuronic Gerovital Men.

Am continuat cu modernizarea celui mai longeviv brand anti-age românesc, Gerovital H3 Classic, care o are acum pe Medeea Marinescu ca brand ambassador. Iar cel mai recent am lansat extensia de gamă Gerovital Perfect Look, sub umbrela Gerovital H3 Evolution, care a aniversat 10 ani.

Din punct de vedere al planurilor de extindere, am continuat investițiile și am deschis două noi unități Gerovital în Shopping City Târgu Mureș și în Afi Palace Brașov. De asemenea, am relocat magazinul din Centrul Vechi din București în incinta       Centrului Comercial Cocor, fiind mai accesibil consumatorilor.

Toate aceste eforturi depuse ne-au ajutat să înregistratăm o creștere a cifrei de afaceri cu peste 7% a vânzărilor în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.

Această mobilizare și rezultatele obținute au fost posibile cu sprijinul și implicarea întregii echipe Farmec.

Lecții pentru 2021 – Călin Ionescu (Sphera Franchise Group)

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Mircea Turdean: În această perioadă de nesiguranță și plină de provocări, am observat că, dacă există încredere și cooperare, oamenii pot fi mai responsabili și uniți pentru a depăși împreună momentele incerte.

Am observat o mobilizare într-un timp extrem de scurt a oamenilor și a companiilor pentru a oferi sprijin în diminuarea efectelor cauzate de pandemie. De exemplu, Farmec a lansat campania #Oamenicufarmec, un manifest pentru activarea frumuseții interioare și a recunoștinței pentru persoanele din linia întâi și, totodată, am oferit sprijin financiar și produse de igienă personală de peste 50.000 euro către numeroși parteneri, printre care: Un singur Cluj, Dăruiește Viață, SOS Satele Copiilor, Salvați Copiii, Crucea Roșie, Beard Brothers și Fundația Solidaritatea Sanitară.

De asemenea, ni s-a confirmat, încă o dată, că flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile pieței sunt esențiale pentru a supraviețui.

Lecții pentru 2021 – Carmina Dragomir (Metropolitan Life)

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Mircea Turdean: Autoritățile au acționat pe măsura situației de criză complet nouă pentru tot mapamondul, în sensul că au fost luate atât decizii inspirate, dar au fost și procese mai dificile sau deficitare, care au trebuit adaptate contextului.

Pe noi ne-a interesat în mod special legislația pentru urgentarea avizării biocidelor. În mod normal, parcursul birocractic durează luni de zile, dar acum populația și instituțiile aveau nevoie acută de dezinfectanți, deci trebuiau puși cât de repede pe piață. Farmec a fost într-un dialog continuu cu autoritățile pentru obținerea tuturor aprobărilor în decurs de o lună prin OUG.

Lecții pentru 2021 – Ana Dumitrache (CTP România)

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Mircea Turdean: Privim cu încredere către viitor, punând în centrul planurilor pentru 2021 responsabilitatea, transparența și grija pentru siguranță și frumos. Vom continua să oferim soluții eficiente și responsabile în beneficiul sănătății publice și, în același timp, ne vom focusa și pe partea de brand, mai exact pe segmentul de face care.

Vom duce mai departe moștenirea și expertiza Farmec, prin lansări de noi produse inovatoare, modernizări și extinderi de game, precum și prin introducerea unui nou concept store Gerovital, rămânând atenți la nevoile și preferințele românilor.

Lecții pentru 2021 – Dragoș Constantinescu (URSUS Breweries)

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Mircea Turdean:  Ținând cont de situația din prezent, cred, din păcate, că cea mai mare provocare globală din 2021 va continua să fie pandemia și, cel mai probabil, impactul ei asupra economiei, care va deveni și mai vizibil pentru fiecare dintre noi. Consider că fiecare țară își va reveni treptat, dar cu dificultate.

Cel mai optimist scenariu este introducerea vaccinurilor, dar până în momentul în care populația va putea beneficia la scară largă de această soluție, ne vom confrunta în continuare cu efectele negative ale acestei pandemii.

(7 decembrie 2020)

Lecții pentru 2021 – Radu Florescu (Centrade|Cheil South East Europe)