Carmina Dragomir, Country Manager Metropolitan Life
Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?
Carmina Dragomir: Evoluția companiei Metropolitan Life a fost și anul acesta una stabilă.
Vorbim despre un an diferit față de tot ce am trăit până acum, caracterizat de schimbări socio-economice rapide. Prioritar, eforturile noastre au fost canalizate către adaptarea la noul context, respectarea angajamentelor noastre față de clienți și parteneri și protejarea sănătății și siguranței angajaților noștri, colaboratorilor și comunităților în care trăim.
Am făcut astfel demersurile necesare ca prin toate canalele noastre de distribuție să ne asigurăm clienții că le suntem alături și că vom continua să ne onorăm pe deplin angajamentul de a le oferi protecția financiară de care ei și familiilor lor au nevoie.
În paralel, am continuat să ne concentrăm anul acesta pe dezvoltarea culturii noastre organizaționale și a abilităților membrilor echipei. Am investit în programe de Customer Orientation, de menținere a echilibrului între viața personală și profesională, de reducere a anxietății create în noul context sau programe pentru devoltarea managerilor și leaderilor companiei.
Mai mult, această perioadă a devenit un accelerator al transformării noastre digitale, al adaptării activității noastre la mediul online. Cei interesați de produsele și serviciile noastre pot intra oricând în contact cu unul dintre consultanții noștri prin intermediul website-ului, echipa de vânzări folosește o serie de instrumente digitale pentru întâlniri, comunicarea cu clienții are loc și prin intermediul canalelor digitale în funcție de preferințele acestora, sau procesul de recrutare este în totalitate digital.
În paralel, ne concentrăm pe dezvoltarea forței noastre de vânzări pentru a putea ajunge la cât mai mulți români care au nevoie de protecție financiară. De la începutul anului, am recrutat aproximativ 200 de consultanți noi și ne propunem ca până la finalul acestuia să atingem un total de aproximativ 300 de persoane.
Lecții pentru 2021 – Ana Dumitrache (CTP România)
Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?
Carmina Dragomir: Atât la nivel de business, cât și personal, am realizat cât de important este să fii pregătit pentru schimbare și să poți dezvolta rapid planuri alternative, pe care să le poți adapta în orice situație, să rămâi încrezător și să empatizezi cu cei din jur, să fii aproape de cei dragi și de echipă.
Lecții pentru 2021 – Dragoș Constantinescu (URSUS Breweries)
Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?
Carmina Dragomir: Eforturile depuse de autorități și de personalul din prima linie anul acesta au fost extraordinare și le suntem recunoscători pentru tot ceea ce fac pentru a ne menține în siguranță. În același timp, este datoria noastră a tuturor să sprijinim aceste eforturi și comunitățile din care facem parte.
În ceea ce ne privește, ne-am implicat în proiectul „Donez pentru linia întâi”, printr-o donație de 1 milion de lei alături de partenerii eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Bitdefender. O altă inițiativă derulată anul acesta a fost “Infirmiera virtuală”, pentru care am alocat 25.000 de euro, un proiect bazat pe tehnologie, pentru limitarea expunerii la infectarea cadrelor medicale, în contactul cu pacienții afectați de COVID-19.
Lecții pentru 2021 – Radu Florescu (Centrade|Cheil South East Europe)
Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?
Carmina Dragomir: În 2021, vom continua să investim în îmbunătățirea produselor și serviciilor pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri, nevoi care sunt tot mai dinamice și eterogene, ne concentrăm pe dezvoltarea echipei noastre și creșterea forței de vânzări, cât și pe digitalizare și simplificarea serviciilor noastre în linie cu noile tendințe.
Lecții pentru 2021 – Murielle Lorilloux (Vodafone România)
Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?
Carmina Dragomir: Cred că anul 2021 va continua să aducă diverse provocări: vom păși în noul an încă în pandemie, telemunca va continua să fie o soluție în linie cu măsurile de prevenție, implementarea noului vaccin la un număr cât mai mare de români, dar și mișcările sociale determinate de scăderea puterii de cumpărare a populației.
O provocare pentru noi toți este economia de tip Low Touch prin adaptarea la “noul normal” care se estimează că va dura pe tot parcursul anilor 2021 și 2022.
Reducerea interacțiunii directe cu clienții este una dintre cele mai vizibile constrângeri asupra business-urilor. De asemenea, în continuare va fi necesar să luăm în calcul măsurile de prevenție care țin de interdicțiile de călătorie, limitările adunărilor mari, izolarea grupurilor vulnerabile și multe altele. În acest context, companiile care înțeleg că trebuie să se adapteze rapid la noua realitate și să-și creeze platforme și instrumente de comunicare remote cu clienții vor trece cu brio prin această perioadă.
(4 decembrie 2020)