FacebookTwitterLinkedIn

Victor Răcariu, General Manager Glovo CEE

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Victor Răcariu: Viteză – acesta cred că a fost cuvântul cheie a Glovo în 2020. Pandemia nu ne-a schimbat planurile, ci mai degrabă le-a accelerat. Creșterea este un pilon foarte important din strategia Glovo, iar după începutul pandemiei, a trebuit să facem totul mult mai rapid – în primul rând am mărit echipa, am optimizat mult mai repede anumite procese și, nu în cele din urmă, ne-am extins mult mai rapid.

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Victor Răcariu: Cel mai important lucru pe care l-am învățat în toată această perioadă a fost cât de important este să fac parte dintr-o echipă formată din profesioniști, oameni foarte buni care să poată gestiona o situație atât de complexă cum a fost pandemia. În toate manualele se vorbește despre acest lucru, dar cred că doar într-o situație acest gen poți vedea cu adevărat cine este foarte bun.

Am reusit să ne păstrăm o viteză extraordinară de execuție, prin a fi prezenți în alte noi 20 de orașe în 3 luni, să adăugăm sute de parteneri noi în aplicație și mii de curieri – asta când foarte multă lume lucra de acasă. Personal, mi-am reconfirmat cât de important este să faci cu foarte multă pasiune orice job ai.

Lecții pentru 2021 – Serghei Bulgac (DIGI Communications)

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Victor Răcariu: Dincolo de orice eforturi ale autorităților, cel mai important este efortul comun. Trebuie să ne dăm seama cu toții că avem un rol important în rezolvarea acestei crize, indiferent că reprezentăm autorități, mediul corporatist, ONG-uri, mici afaceri sau simpli oameni.

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei Dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Victor Răcariu: Pentru anul viitor, ne propunem să continuăm planul de extindere și să ajungem în să fim prezenți peste 60 de orașe. În același timp lucrăm și investim continuu în procese de optimizare pentru accesibilitate, precum și în adăugarea de cât mai mulți parteneri în aplicație astfel încât să putem fi cât mai aproape de nevoile utilizatorilor Glovo.

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Victor Răcariu: Așteptarea mea este ca în vara anului 2021 să începem să vedem efectele economice ale anului 2020. Aceste deficite bugetare nu cred că o poată să fie duse la nesfârșit. Pandemia va ajunge, probabil, într-un plan secund după populația va avea acces la vaccin. Cred ca telemunca va rămâne în stilul nostru de viață, poate nu total, dar clar va fi prezentă.