Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lideri |
|

Lecții pentru 2021 – Murielle Lorilloux (Vodafone România): „Inovația și convergența vor rămâne direcțiile noastre strategice”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Murielle Lorilloux_Vodafone

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Murielle Lorilloux: Rezilientă! Am dovedit, întâi de toate, reziliența organizației și a echipei noastre. Am contribuit, în același timp, la reziliența societății, a clienților noștri și a societății în ansamblu. Am acționat rapid pentru a ne asigura că propria noastră afacere continuă să funcționeze cu forță maximă în condițiile excepționale, fiind în același timp în măsură să ne sprijinim pe deplin clienții și societatea în ansamblul său. Această situație nouă creată de pandemie ne-a testat continuitatea afacerii, tehnologia, sistemele, instrumentele digitale, capacitatea și performanța rețelei, spiritul echipei Vodafone, un test pe care, sunt mândră să o spun, l-am trecut cu succes.

Rolul nostru de furnizor de servicii de comunicații și conectivitate a devenit central în noul context și pentru noi a devenit foarte clar că este mai mult ca oricând misiunea și responsabilitatea noastră să-i menținem pe clienții noștri conectați și să le asigurăm serviciile de comunicații pentru tot ceea ce au nevoie să facă – să lucreze, să învețe, să rămână conectați cu familia și prietenii, cu activități de divertisment și sport etc.

Multe companii s-au bazat pe serviciile noastre pentru a-și continua activitatea. Odată cu creșterea traficului atât în ​​rețeaua mobilă, cât și în cea fixă, am accelerat investițiile într-o serie de zone pentru a menține cea mai bună calitate a rețelei și pentru a extinde capacitatea, astfel încât să răspundem cererii în creștere.

Obiectivul nostru, mai presus de toate, a fost acela de a servi cât mai bine societatea românească în acese timpuri dificile, așa cum Vodafone poate cu adevărat să o facă. Pentru clienții noștri, atât companii cât și clienți rezidențiali, ne-am concentrat să le aducem oferte relevante, care să le ofere un real beneficiu, aplicând în același timp o abordare proactivă în sprijinirea acestora în funcție de fiecare caz punctual.

Am depus toate eforturile pentru a sprijini autoritățile, departamentele guvernamentale și instituțiile de sănătate, asigurând serviciile de comunicații de care au avut nevoie. Fundația Vodafone România s-a implicat imediat în sprijinirea inițiativelor prioritare din zona de sănătate și educație online.

În timp ce serviciile digitale și de comunicații, precum cele pe care le oferim, au avut o contribuție esențială pentru marea majoritate a oamenilor și a companiilor în această perioadă fără precedent, decalajele digitale au fost mai evidente ca oricând.

În ultimele luni ne-am concentrat și mai mult eforturile pentru a contribui la reducerea decalajului digital, care are consecințe dramatice în domenii cheie, precum educația. Fiecare elev trebuie să aibă acces la instrumentele necesare, astfel încât să poată beneficia de educația digitală și vrem să facem acest lucru posibil.

Sprijinul nostru pentru educație în acest an s-a extins prin mai multe inițiative, cum este campania „Împreună nu lăsăm niciun elev în urmă”. Am oferit tuturor posibilitatea de a se alătura inițiativei noastre și de a dona orice sumă doresc, astfel încât împreună să putem susține cât mai mulți elevi. Și mă bucur că mulți oameni ne-au auzit îndemnul și s-au alăturat invitației noastre. S-au strâns 100.000 de euro din donații, până în prezent, iar Fundația Vodafone România a dublat suma până la 200.000 de euro, fonduri care au fost utilizate prin programul „Școală din Valiză” pentru dotarea unui număr și mai mare de școli cu tablete, la care Vodafone a adăugat serviciile de comunicații, gratuit.

În pofida modului în care au evoluat lucrurile pentru noi toți anul acesta, ne-am urmat strategia și prioritățile, gestionând în același timp provocări fără precedent.

Am continuat în forță proiectul de integrare, cu progrese semnificative. Pe 31 martie am anunțat finalizarea fuziunii cu UPC România, devenind, astfel, o singură entitate juridică, o singură companie, Vodafone România. Ca parte a fuziunii, am demarat un proces complet de rebranding prin care magazinele UPC au devenit magazine Vodafone. De atunci, ne servim clienții în toate magazinele, indiferent de tipul de servicii pe care doresc să îl achiziționeze. Avem o echipă comună de relații cu clienții care lucrează pentru a rezolva toate solicitările acestora.

În septembrie anul acesta am mai făcut un mare pas înainte spre convergență, lansând noi oferte mobile și fixe și o nouă umbrelă pentru oferta noastră convergentă – Vodafone ONE. Aceasta marchează o nouă realizare în călătoria noastră de integrare, care aduce beneficii utilizatorilor români.

De asemenea, am lansat Vodafone TV, un serviciu inovator care aduce o experiență de televiziune și de divertisment complet nouă. Acum, românii au posibilitatea să se bucure de cea mai extinsă grilă TV liniară și de cea mai vastă colecție de video on demand utilizând primul mediabox 4K de pe piață. Serviciul Vodafone TV oferă o conectivitate perfectă între ecrane, ce asigură o adevărată experiență multi-ecran, și funcționalități avansate care le permit utilizatorilor să aleagă când și unde să vizioneze programele și conținutul lor preferat.

Faptul că am realizat acest nivel de integrare, navigând, în același timp, printre provocările acestor timpuri fără precedent, este absolut fantastic pentru compania noastră și sunt mândră de întreaga noastră echipă!

Lecții pentru 2021 – Victor Răcariu (Glovo CEE)

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Murielle Lorilloux: Cred că acest context care a dominat anul acesta ne-a învățat câteva lecții dificile, dar esențiale. Sunt multe lucruri la care noi ca indivizi, business-uri și societate ar trebui să reflectăm și vom reflecta, odată confruntați cu această criză fără precedent.

Mai ales primele luni ale crizei ne-au învățat despre agilitate și rezistență, cum să acționăm rapid și într-un mod inteligent și cum să luăm deciziile corecte, la momentul potrivit. Agilitatea și flexibilitatea de adaptare la noul context au făcut o diferență uriașă în capacitatea noastră de a face față impredictibilității și presiunii din jurul nostru. Și vor continua să facă diferența pe măsură ce mergem mai departe și încercăm să ne proiectăm viitorul.

Poate una dintre cele mai mari lecții învățate este lecția de solidaritate, de eforturi comune pentru a sprijini comunitatea atunci când contează cel mai mult.

Am menționat mai devreme inițiativele și eforturile noastre de a sprijini domenii cheie precum educația, care s-a confruntat cu imense provocări în noul context, cu prea mulți copii rămași în urmă, neavând acces la instrumentele digitale care să le permit să continue să învețe online.

Sunt multe lucruri de făcut, multe eforturi și resurse sunt necesare, dar cred că acționând împreună putem realiza lucruri uimitoare și acțiunile noastre pot avea un real impact. Este foarte important să continuăm să suținem ariile cele mai vulnerabile, dar esențiale, în această criză.

Cred că aceste timpuri au fost și un moment al adevărului, atât la nivel individual, cât și la nivel de mediu de business, revelând pe cine putem conta cu adevărat, care ne sunt sursele de sprijin, orice s-ar întâmpla. În acest moment al adevărului, întreaga echipă Vodafone a arătat că este un partener cu adevărat, nu doar pentru clienții săi, ci și pentru întreaga societate.

Pe plan personal, ca mulți dintre noi, acum apreciez și mai mult acele lucruri care ne lipsesc în aceste vremuri, precum o conversație față în față, un concert, o piesă de teatru live.

Lecții pentru 2021 – Serghei Bulgac (DIGI Communications)

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Murielle Lorilloux: Cred că autoritățile au acționat extrem de rapid la izbucnirea pandemiei și, cel puțin în faza inițială, măsurile pe care le-au luat au fost eficiente, reușind să limiteze impactul pandemiei.

În ceea ce privește măsurile economice pentru susținerea mediului de afaceri în contextul dificil și neașteptat creat de această criză medicală, aceasta este o sarcină dificilă pentru toate guvernele, din întreaga lume.

Pe măsură ce începem să reconstruim societatea și să facem planuri și strategii pentru redresarea economică, avem o uriașă oportunitate de a construi o societate și o economie mai bune, mai echitabile și mai reziliente. Putem modela redresarea economică într-un mod care să asigure o schimbare durabilă, de impact.

Planul de reconstrucție al UE și fondurile de redresare prezintă o oportunitate istorică de a contribui la această transformare. Guvernul și autoritățile au un rol decesiv prin stabilirea priorităților de investiții care permit României să meargă mai departe și să se reconstruiască, mai puternică și mai rezilientă pentru viitor, în conformitate cu viziunea UE de a construi o Europă mai digitalizată, tehnologia jucând un rol cheie pentru stimularea economică și progresul societății.

Fondurile UE de redresare, din care României i s-a alocat o bună parte, vor fi un catalizator pentru dezvoltarea pe mai departe a României, iar aici domeniul infrastructurii și telecomunicațiilor joacă un rol foarte important. Avem o oportunitate unică de a crea o societate care să maximizeze beneficiile tehnologiei, pe care industria de telecomunicații le face posibile – prin îmbunătățirea infrastructurii digitale, reducerea decalajelor și accelerarea digitalizării tuturor cetățenilor, companiilor și serviciilor publice.

Pentru a culege beneficiile inovării și ale tehnologiei, România trebuie să prioritizeze transformarea digitală și să accelereze agenda digitală. Altfel, oportunități valoroase nu vor putea fi fructificate, planul de redresare a țării va fi încetinit, iar competitivitatea economiei pe mai departe va avea de suferit.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Murielle Lorilloux: În ciuda contextului imprevizibil și cu multe provocări cu care ne confruntăm cu toții, ne menținem prioritățile strategice și ne urmăm misiunea, de a conecta oamenii pentru un viitor mai bun, de a le îmbogăți viața cu ajutorul tehnologiei și al serviciilor de comunicații, de a contribui la construirea unei societăți mai incluzive cu șanse egale pentru toți și la dezvoltarea digitală a României.

Vodafone este aici pentru a sprijini digitalizarea țării, putem fi un partener de încredere în această călătorie și aceasta este una dintre prioritățile noastre strategice și pentru anul viitor.

Inovația și convergența vor rămâne direcțiile noastre strategice. În 2021 vom continua călătoria de integrare și vom aduce noi produse și servicii convergente clienților noștri, de la servicii mobile la internet fix și televiziune.

Ne propunem să accelerăm transformarea digitală a operațiunilor noastre, îmbunătățind experiența digitală și canalele de comunicare cu clienții noștri.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Murielle Lorilloux: 2021 va fi, cel mai probabil, un an cu multe provocări, când vom simți impactul pandemiei asupra economiei globale. Cred că modul în care folosim oportunitatea de reconstrucție și redresare pentru a construi economii mai puternice, companii și societăți mai reziliente va fi decesiv pentru crearea unui viitor mai bun și durabil.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii