Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lideri |
|

Lecții pentru 2021 – Dragoș Constantinescu (URSUS Breweries): „Alături de Asociația Berarii României, am făcut eforturi în promovarea sectorului HoReCa în mediul online și a încurajării consumatorilor să opteze pentru comenzi cu livrare”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Dragos Constantinescu_Ursus

Dragoș Constantinescu, președinte URSUS Breweries

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Dragoș Constantinescu: Cuvântul cheie pentru Ursus Breweries anul acesta a fost “adaptabilitate” – a trebuit să dăm dovadă de flexibilitate pentru a face față cu succes acestei situații fără precedent.

Țintele și strategiile pentru 2020 s-au schimbat din scurt și aș putea spune că ne-am adaptat bine la noile paradigme. Cele trei priorități ale noastre în 2020 au fost 1 – să avem grijă de toți membrii familiei Ursus, 2 – să avem un impact pozitiv în comunitățile din care facem parte și 3 – să asigurăm continuitatea și sustenabilitatea afacerii noastre. Uitându-ne în urmă, aș putea spune că am reușit să ne atingem obiectivele în toate aceste puncte.

Pandemia a avut, bineînțeles, un impact major în felul în care ne-am organizat. Spre exemplu, angajații de la birouri au început să lucreze de acasă încă din data de 13 martie. Am implementat, de la început, măsuri sporite de siguranță, pentru a ne asigura că putem preîntâmpina și evita orice risc în fabricile și depozitele noastre, dar și pentru a-i proteja pe angajații care au continuat să lucreze pe teren. Iar toate acestea au devenit parte din agenda zilnică de business.

Așa cum era de așteptat, efectele pandemiei s-au putut observa și în cazul industriei noastre. Închiderea sectorului HORECA a reprezentat una dintre provocările cu care ne-am confruntat. Decizia companiei noastre a fost să îi sprijinim pe partenerii noștri din acest sector prin măsuri cum ar fi preluarea stocurilor care nu au fost vândute și chiar prin neîntreruperea contractelor și a înțelegerilor financiare. Mai mult, alături de Asociația Berarii României, am făcut eforturi în promovarea sectorului HORECA în mediul online și a încurajării consumatorilor să opteze pentru comenzi cu livrare.

Incertitudinea adusă de primele luni de pandemie ne-a mobilizat să ne adaptăm din mers și, cu contribuția excepțională a oamenilor noștri, am reușit să recuperăm treptat o parte din pierderile inerente. Acum, spre final de an, ne bucurăm să spunem că rezultatele au fost mai bune decât le-am fi anticipat în martie-aprilie. Cu toate acestea, anul nu s-a încheiat încă, iar cifrele finale le vom avea la începutul lui 2021.

Lecții pentru 2021 – Radu Florescu (Centrade|Cheil South East Europe)

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Dragoș Constantinescu: Cred că lecția cea mai importantă este aceea că, împreună, putem să depășim orice obstacole. Și că, în momentul în care apare un adevărat „need to change”, puterea noastră de adaptare este infinit mai mare decât oricare dintre noi a crezut posibil.

Lecții pentru 2021 – Murielle Lorilloux (Vodafone România)

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Dragoș Constantinescu: Întotdeauna, ne-am poziționat ca un partener al autorităților române și, bineînțeles, în această perioadă am urmat toate recomandările și regulile impuse.

Adevărul este că această „criză” a luat prin surprindere majoritatea sau poate toate guvernele și companiile la nivel global, așa că acum, când ne uităm în urmă, putem spune că poate anumite lucruri ar fi trebuit făcute altfel. Dar eu cred că e mai bine să ne uităm înainte și să aplicăm ce am învățat toți (autorități și sector privat) în acest an foarte dificil.

În privința evoluției situației în perioada următoare, eu cred că este nevoie de predictibilitate și stabilitate. Iar când vorbim de stabilitate, consecvența în inițierea și aplicarea măsurilor de prevenire și luptă cu pandemia trebuie să fie asumată la toate nivelurile societății.

Asta cred eu că ne va ajuta să învingem și pandemia și să continuăm și activitatea economică de care toți avem atâta nevoie.

Lecții pentru 2021 – Victor Răcariu (Glovo CEE)

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Dragoș Constantinescu: Liniile strategice pe care am le-am urmat anul acesta vor continua și în 2021. Una dintre prioritățile noastre dintotdeauna a fost siguranța și sănătatea angajaților noștri, a consumatorilor și a partenerilor. Cu atât mai mult, în aceste vremuri în care este dificil să estimăm cum va evolua situația, este important să menținem acest aspect prioritar pe agenda noastră din 2021.

Un alt aspect esențial este acela legat de continuitatea afacerii noastre. Anul 2020 a fost unul în care Ursus Breweries a continuat să inoveze, prin lansări de produse noi – gama Ursus Specialități, Timișoreana fără alcool, noile arome Ursus Cooler –  și prin deschiderea unei berării artizanale la Cluj.

A fost esențial pentru noi să continuăm ceea ce ne-am propus înainte să ne confruntăm cu efectele pandemiei, iar 2021 nu va face excepție. Avem planuri de dezvoltare a afacerii noastre și ne propunem să venim cu noi inovații care credem că îi vor surprinde plăcut pe consumatori și în 2021!

Al treilea punct este legat de intrarea în cel de-al doilea an de implementare a direcțiilor noastre de dezvoltare sustenabilă. Strategia de sustenabilitate Ursus Breweries se bazează pe șase piloni, cu impact în zone importante, precum reducerea consumului de apă, reducerea emisiilor de CO2, economia circulară, sustenabilitatea resurselor, incluziunea și diversitatea și, desigur, alegerile responsabile. Intenția noastră este ca, de la an la an, să facem progrese în fiecare dintre aceste arii.

Lecții pentru 2021 – Serghei Bulgac (DIGI Communications)

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021 (pandemia/criza economică/telemuncă/revoluția industrială 4.0/Inteligența Artificială/terorism/migrație/mișcări sociale/ etc.)?

Dragoș Constantinescu: Sfârșitul acestui an pare să aducă vești îmbucurătoare în privința identificării unor vaccinuri care să prevină prelungirea pandemiei.

Totuși, încă este greu de prevăzut orizontul de timp exact în care vom putea spune că omenirea a depășit acest obstacol. Prin urmare, cea mai mare provocare în anul 2021 rămâne combinația dintre prelungirea pandemiei și efectele crizei economice induse.

Adaptabilitatea mediului de afaceri nu va putea, de una singură, oferi răspunsul optim, cu atât mai mult cu cât pandemia a afectat în grade diferite diverse industrii. Văd dialogul și cooperarea între guverne și sectorul de afaceri drept instrumentală în identificarea setului de politici publice care să permită revenirea economiei într-un timp cât mai scurt.

(3 decembrie 2020)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii