Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lideri |
|

Lecții pentru 2021 – Ana Dumitrache (CTP România): „Am învățat că o criză nu seamănă cu cealaltă, dar că poți recicla învățăturile din criza precedentă pentru a face față celei curente”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Ana Dumitrache_CTP

Ana Dumitrache, Country Head CTP România

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați? 

Ana DumitracheCreștere. Constantă și sustenabilă. Noi ne-am îndeplinit obiectivele pentru anul acesta, iar pe unele chiar le-am depășit. Ceea ce nu înseamnă că a fost ușor. Pandemia a accelerat niște procese – în special partea de online și e-commerce – dar a și întârziat deciziile pentru unii dintre clienți, de exemplu. Toate solicitările către autorități au fost întârziate de pandemie, dar vestea bună este că procesele au fost mutate online, ceea ce poate nici nu visam la începutul anului.

Întregul domeniu al proprietăților logistice și industriale a avut un an în care a înregistrat progrese – este anul în care întreaga lume a învățat că spațiile acestea sunt vitale pentru ca viața noastră să se desfășoare normal. Sunt spațiile în care stau și medicamentele, și produsele alimentare, și hainele, și încălțămintea pe care le purtăm, și rechizitele copiilor și absolut tot ceea ce ne putem imagina care ia o formă fizică.

Lecții pentru 2021 – Dragoș Constantinescu (URSUS Breweries)

Forbes: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Ana Dumitrache: Am învățat că o criză nu seamănă cu cealaltă, dar că poți recicla învățăturile din criza precedentă pentru a face față celei curente. De asemenea, am confirmat validitatea unuia dintre cele mai importante principii de business pe care le-am învățat – dacă te concentrezi pe ceea ce contează și pui totul în slujba rezultatelor pe care le urmărești, poți face chiar să dispară noțiunea de criză. De aceea, probabil, așa cum spun prietenii din business care mă cunosc foarte bine, eu sunt un manager de criză.

Lecții pentru 2021 – Radu Florescu (Centrade|Cheil South East Europe)

Forbes: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Ana Dumitrache: Ce a fost bine este că majoritatea instuțiilor cu care am interacționat s-au repliat și au permis comunicarea electronică, depunerea de solicitări și documente online. Cred că în zona de infrastructură s-au făcut progrese importante, și mai degrabă în teren decât pe prima pagină a ziarelor, ceea ce pentru business-ul nostru este benefic.

Nu am simțit foarte mult prezența statului, măsurile și restricțiile impuse nu ne-au afectat negativ și nici nu ne-au întrerupt sau încetinit activitatea. Ce nu a fost bine este că, pe perioada de lockdown, toate termenele de răspuns ale autorităților și termenele de opoziție s-au prelungit și asta a făcut timpul de așteptare destul de lung.

Lecții pentru 2021 – Murielle Lorilloux (Vodafone România)

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Ana Dumitrache: Continuăm să ne concentrăm pe creștere, așa cum am făcut și anul acesta, pentru că avem un produs premium și intenționăm să îl păstrăm asfel. Ne concentrăm, în plus, pe sustenabilitate și pe mediu – încercăm să ne limităm amprenta de carbon până la a o reduce la zero, ne-am propus să îmbunătățim toate depozitele și să le aducem pe toate la standarde verzi până la sfârșitul anului viitor. De asemenea, ne străduim ca prin flexibilitate și viziune să înlesnim intrarea pe piață a unor jucători care nu sunt încă prezenți în România cu operațiuni logistice.

Lecții pentru 2021 – Victor Răcariu (Glovo CEE)

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Ana Dumitrache: Cred că, preocupați de multe alte lucruri, pierdem din vedere criza de mediu în care suntem. Poluarea continuă și evoluția climei este atât de rapidă, încât nu putem estima efectele, nici chiar pe termen scurt. Desigur, mă bucur nespus că putem construi iarna și că livrăm proiectele în avans față de planificarea inițială, dar celălalt ochi plânge.

Lecții pentru 2021 – Serghei Bulgac (DIGI Communications)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii