FacebookTwitterLinkedIn

Despre Casa Wagner s-a mai scris în revista noastră. La cârma ei, stau surorile Ana și Irina Wagner, care, în 2006, deschideau primul magazin cu obiecte din porțelan lucrat manual pe Bulevardul Carol. Nu le-a fost ușor, cel puțin până când au învățat că trebuie să se poziționeze ca manufacturieri de lux. În prezent, au un magazin on-line, funcțional din luna septembrie, personalizat cu grafica Anei și respectând culorile în care ea lucrează.

Una dintre tradițiile atelierului este aceea de a invita artiști importanți alături de care realizează obiecte din porțelan pictat manual sau bijuterii. Ideea a apărut luând exemplul marilor manufacturi din Europa, care, periodic, creează colecții inedite în colaborare cu celebrități din diferite domenii.

La fel s-a întâmplat și cu Cosmin Cernica. Am vrut să aflu mai multe detalii despre această poveste, așa că a doua zi am trecut, din nou, pragul atelierului din Cotroceni. Era ultima șansă să stau de vorbă cu amândoi, pentru că, în mai puțin de 48 de ore, Cosmin urma să plece în Londra, orașul care îi este casă și despre care spune că l-a format.

Povestea lui Cosmin este una cel puțin interesantă. Are 26 de ani, a studiat la Universitatea din Birmingham, în cadrul facultății de Relații Publice, Marketing și Publicitate. Ulterior, a locuit doi ani în Dubai, unde a cunoscut o lume total diferită de cea în care trăise până atunci și care l-a fascinat. La Londra, are o mică firmă de PR, dar își dezvoltă, în continuare, blogul și contul de Instagram. Nu-i place să fie numit influencer și nu urmărește cifrele; își dorește să le ofere oamenilor conținut de calitate și încă se simte onorat când branduri mari vor să colaboreze cu el.

Cosmin s-a întâlnit cu surorile Wagner, în 2014, la Săptămâna Modei de Londra. Irina a păstrat legătura cu el și, la un moment dat, i-a făcut cadou o pereche de butoni lucrați de Ana și gravați cu inițialele lui. Atunci i-a încolțit în minte ideea ce avea să se transforme, mai târziu, în colecția Envol.

În februarie, Cosmin a venit la atelier și i-a povestit Anei, timp de o oră și jumătate, ceea ce-și dorea de la prima linie de produse care urma să îi poarte numele. Ana spune că i s-a părut incredibil că un tânăr de doar 26 de ani este capabil să-și transmită cu atâta claritate ideile. Asta a ajutat-o mult în procesul de lucru care presupune mai întâi schițe în creion, apoi în peniță și tuș (îi permit să realizeze lucrări miniaturale în detaliu) și, mai târziu, realizarea efectivă din porțelan, aur și pietre de smarald. În plus, temele vegetale care se regăsesc în colecția Envol au încântat-o, fiind printre preferatele Casei Wagner.

Colecția de butoni conține, în prima etapă, 100 de perechi, împărțite în mod egal între cele trei linii. Fiecare reprezintă un moment al zilei. Prima – Golden Dawn – vorbește despre simplitatea dimineţilor luminoase. Pana aurie contrastează cu fundalul albastru și aduce ideea unui zbor proaspăt pe cerul răcoros al dimineţii. Cea de-a doua – Cobalt Twilight – simbolizează granița dintre lumină și întuneric. Cuvintele (free, air, pure, soft) inscripționate sau  ,,şoptite” (după cum spun Ana și Cosmin) cu litere aurii sfidează albastrul butonului, la fel cum libertatea zborului sfidează gravitaţia. Ultima – Midnight at Versailles – se inspiră din povestea șoimului care a călătorit alături de proprietar la bordul unei companii aeriene din Orient, la clasa business. Șoimul cu privire de smarald sugerează senzualitatea masculină rafinată. Prin această colecție, Cosmin și-a dorit să îmbine elemente din cele două culturi în care se regăsește deopotrivă și să creeze Envol, o combinație unică între Est și Vest.

Dincolo de această colecție, Ana e bucuroasă că a descoperit un om special cu care a legat o prietenie strânsă. Îi întreb dacă mai pun la cale și alte proiecte. Ana cade puțin pe gânduri și, dintr-odată, exclamă: ,,Nu am făcut niciodată globuri cobalt!” Cosmin începe să râdă și spune: ,,Mă gândeam deja la asta!” Eu plec, iar ei rămân pe canapea discutând, probabil, următoarea colecție.