Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Cătălin Dobre (McCann): „Dacă nu reușim să ținem oamenii talentați în țară, n-o să reușim să mergem înainte“

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
Catalin Dobre

Cătălin Dobre, Regional Creative Director, McCann CEE și Creative Director McCann Worldgroup România

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Cătălin Dobre: Nici una, nici alta. Cred că una din principalele calități ale unei agenții este agilitatea. În momentul în care există o oarecare instabilitate, trebuie să aibă oamenii potriviți care să reușească să se adapteze repede, să găsească soluții.

Pe de altă parte, situația noastră este un pic diferită pe piață din România, efortul de creștere este bazat și pe proiecte regionale sau globale, care nu sunt direct afectate de situația locală.

Bilanțul 2018 al HORTENSIEI NĂSTASE (MULLENLOWE))

Forbes: Care au fost cele mai bune trei întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Cătălin Dobre: Aș vrea să punctez un trend de educare al pieței pe care îl apreciez foarte mult și de care avem mare nevoie. Suntem norocoși să avem o serie de evenimente care aduc în România speakeri de un calibru important, pe care poți să îi vezi live, de la care oamenii din industrie pot să își ia inspirația de care au nevoie. Mă uit la evenimente gen Brand Minds sau la IAA Global Conference și am doar cuvinte de lăuda. Aș mai menționa și Unfinished.

BILANȚUL 2018 – CORA DIACONESCU (TRIBAL WORLDWIDE))

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Cătălin Dobre: În primul rând, indiferent de context, creativitatea este cea care o să facă diferența. Agențiile și business-urile trebuie să reușească să o pună în centrul activității lor. Nu mă refer aici numai la creativitatea ideilor din campanii ci la creativitate văzută ca motor care duce înainte industria.

Apoi, ca să reușim să facem asta, trebuie să oprim brain drain-ul. Acesta este una dintre cele mai mari temeri ale mele. Nu este ceva nou, din păcate. Dar este ceva de care trebuie să fim mereu preocupați. Dacă nu reușim să ținem oamenii talentați în țară, n-o să reușim să mergem înainte. Pentru asta trebuie să investim în primul rând în ei, trebuie să vadă viitorul pe care pot să îl aibă aici și pe care pot să ajute să îl construiască.

Cred că suntem o piață creativă cu reputație în Europa, așa că trebuie să folosim asta ca un avantaj.

(14 decembrie 2018)

Nota red: Cătălin Dobre n-a răspuns la întrebarea din chestionarul Forbes: „Dar cele mai proaste/regretabile trei lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?”

Bilanțul 2018 – ROBERT TIDERLE (PAPAYA ADVERTISING)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii