Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Robert Tiderle (Papaya): „Bunul mers al tuturor piețelor, nu doar al celei de publicitate, depinde de existența unui stat de drept”

Anul 2018 nu poate scăpa de câteva concluzii. „Forbes România” a întrebat, oamenii de publicitate au răspuns, iar cititorii vor trage concluziile, adică vor trage linia de bilanț.
Robert Tiderle

Robert Tiderle, fondatorul Papaya Advertising

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Robert Tiderle: A fost un an dificil, evident. Unul dintre clienții importanți a decis să întrerupă colaborarea cu noi doar pentru că nu ne-am conformat, în viața personală, unui comportament agreat de puterea politică. Aceeași putere, prin instituțiile sale, ne trimite Poliția pe cap, pentru că nu am asistat pasivi la cea mai josnică campanie de suprimare a libertăților civile întâmplată după 1989. Mă refer la referendumul familiei tradiționale. Dar #rezistăm. Și nici nu ne este greu să o facem, atâta vreme cât știm că avem un comportament corect.

 

Forbes: Care au fost cele mai bune 3 (trei) întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Robert Tiderle: Cred că în capul listei să află cele care au dus la eșecul referendumului mai sus amintit. Și nu o spun pentru că și agenția noastră a participat la asta (au fost multe campanii făcute în paralel), ci pentru că reușita acestui referendum ar fi fost un dezastru pentru partea bună, nealterată, a societății. Mai ales în plan moral. A fost prima ocazie în care, lăsând protestele deoparte, oamenii au putut penaliza mizeriile făcute de actuală coaliție de la guvernare din ultimii doi ani. Și au făcut-o.

Un alt lucru bun vine, paradoxal, de la guvern. Și anume prostia brută, neșlefuită, de care dau dovadă. Poate că ne-am obișnuit ca ei să fie proști, dar ăștia de acum fac deja abuz în serviciu. Iar pentru mine asta e un lucru bun, pentru că prostia nu poate fi ascunsă. Oamenii o văd.

 

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile 3 (trei) lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?

Robert Tiderle: Sunt multe, foarte multe. Dar cea mai mândra dintre ele este campania de Centenar a Guvernului. Că tot vorbeam de prostie înainte. Și de faptul că ea nu poate fi ascunsă (mai ales când te lauzi cu ea).

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – NOIEMBRIE 2018

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Robert Tiderle: Nu am nici speranțe, nici temeri legate de piața de publicitate. Știu că bunul mers al tuturor piețelor, nu doar al celei de publicitate, depinde de existența unui stat de drept, în care, printre altele, munca și priceperea sunt răsplătite. Așa că speranțele și temerile mele sunt legate de existența acestui stat de drept.

AUDIENȚE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL URBAN – NOIEMBRIE 2018

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii