Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Robert Tiderle: „Cel mai bun client este cel care înțelege să plătească mințile din agenție, chiar dacă o face mai târziu”

Robert.jpg
Să dăm „cărțile pe față” și să vorbim despre clienții publicitari, cu bune și cu rele! Așa cum îi văd oamenii de publicitate. În fond, ce vor publicitarii de la clienții? Nu numai bugete mai mari. Vor și altceva. Aflați mai jos!

Robert Tiderle, Owner Papaya Advertising

Forbes: Care este atitudinea dvs, în general, față de clienții publicitari?

Robert Tiderle: Cred că sunt mai multe fețe ale unui client pe care o agenție le vede. Una este brandul, alta este compania, o alta este omul sau oamenii cu care discuți. Și, din păcate, pentru unele agenții cea mai plăcută este bugetul clientului. Este fața care aduce multe zâmbete și grohăieli în interiorul agențiilor. Și poate că, până la un punct, este normal.

Dar dacă depășești acel punct, și atitudinea ta față de client se bazează doar pe volumul portofelului său, atunci n-ai făcut mare lucru.

Așadar, cred în oamenii clientului, în brandul lor, și într-un mod de a lucra împreună pentru ca lucrurile să evolueze în ambele companii.

Forbes: Încercați să faceți un „portret robot” al clientului publicitar de pe piața românească?

Robert Tiderle: Nu cred că există unul. Sunt prea mulți „martori” și fiecare dintre ei vede altceva. Clienții sunt diferiți nu numai de la o categorie la alta, dar și de la un proiect la altul.

Forbes: Cel mai bun client este cel care plătește la timp, conform contractului?

Robert Tiderle: Nu. Degeaba plătește la timp dacă serviciile agenției, cele trecute în contract și achitate, nu-ți aduc nici un fel de satisfacție. Pentru mine, cel mai bun client este cel care înțelege să plătească mințile din agenție, chiar dacă o face mai târziu.

Forbes: Ați luat „țeapă” de la vreun client? (n-a plătit, a furat proiectul propus de dvs, etc)

Robert Tiderle: Într-un fel, da. La un pitch am propus o strategie care nu respecta brief-ul. Ne-am asumat acest lucru și l-am pierdut, nu înainte de a fi admonestați la modul: „Ce bă, adică sunteți mai deștepți ca noi?”. După o vreme ne-am văzut strategia implementată de altcineva. Ce să zic, niște țărani.

Forbes: Care este viziunea dumneavoastră despre clientul ideal?

Robert Tiderle: Cel care își folosește creierul mai mult decât bugetul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii