Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Robert Tiderle: „Nu o să mai participăm la Effie România. Este pierdere de bani și timp”

S-a încheiat recent cea de-a de-a XII-a ediție a concursului ce premiază eficiența în publicitate, Romanian Effie Awards. Se cunosc câștigătorii și palmaresul. Romanian Effie Awards poate fi considerat un „termometru” al pieței de comunicare din România. Din acest motiv, încercăm să „luăm temperatura” pieței.
Robert.jpg

Robert Tiderle, Creative Director și fondatorul Papaya Advertising

Forbes: Cum apreciați modul de organizare a recentei ediții EFFIE România 2015 și nivelul calitativ al lucrărilor înscrise/premiate?

Robert Tiderle: Gardul vopsit a avut aceeași culoare ca și în anii precedenți. Numai că leopardul dinăuntru, hrănit de aceiași îngrijitori care nu se schimbă niciodată, a crescut mai mare, mai gras, și mai lacom ca oricând.

La Effie România nu mai este o problemă de organizare sau de jurizare. Se pleacă de la bun început cu ideea ca anumite campanii să câștige. Iar ca acest lucru să se întâmple, altele nu trebuie să câștige. Este vorba de cum se selectează membrii juriului și cum sunt împărțiți în diversele categorii. Sunt anunțate niște nume, pentru ca apoi acei oameni să nu primească nici măcar o invitație. Cine îi înlocuiește, și pe ce criterii, asta nu mai știm.

Atenție, nu toți cei care jurizează se supun acestor reguli. Sunt destui oameni de bună credință, încă, în industria asta. Dar ei ajung să jurizeze categoriile unde leopardul nu are un os de ros.

Am citit opiniile celor care au jurizat, opinii exprimate în această dezbatere „Forbes”. Trecând peste exprimarea atentă, grijulie și semicorporatistă, am observat ca nimeni nu se declară mulțumit de modul în care a decurs jurizarea. Nimeni.

Nu am fost invitat în juriu. Nimeni de la Papaya nu a fost. Așa că îmi permit, fără a fi semnat vreun contract de confidentialitate, să împărtășesc ce ni s-a întâmplat. Papaya a înscris două cazuri, în Telecom și David vs Goliath. Ambele au fost descalificate pe motiv că textul nu a avut chenare. Nu e glumă! Nu e glumă nici faptul că, deși înscrise în categorii diferite, cu jurii diferite, ambele au avut parte de același tratament. Sau este o coincidență extrem de neplăcută să fi nimerit ambele categorii pe aceeași masa.

Și iată cum, dupa 14 Effie-uri câștigate în 6 ani, dintre care 6 Gold-uri și un Grand, toate în urma unor înscrieri fără chenare, juriul Effie 2015 se sesizează brusc că ne trebuie chenare la text. Asta inventând o regulă care nu există. Provoc pe oricine să ne arata regula cu chenare la text.

Nu o să mai participăm la Effie Romania. Este pierdere de bani și timp. Nu îți mai poți face vreun titlu de glorie câștigând la Effie. Este ca și cum intri într-un bordel și ieși bucuros cu succesul pe care îl ai la femei.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii