Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

SportsMoney |
|

Când pasiunea pentru fitness se transformă în business

Fitness_Scandinavia_School.png
O școală pentru instructorii de fitness, o linie vestimentară și, de la 1 ianuarie 2014, propria sală de fitness. Acestea sunt modurile în care s-a concretizat pasiunea pentru fitness a lui Richmond Bachia. După ce a fost instructor timp de 25 de ani și profesor de fitness timp de 20, Richmond Bachia este acum managerul și mentorul școlii Fitness Scandinavia. 

Născut în Kenya, Richmond Bachia s-a mutat în Norvegia când avea nouă ani. Aici și-a început cariera sportivă, reprezentând echipa națională a Norvegiei la atletism. Tot în Norvegia a luat naștere și pasiunea pentru fitness și aerobic, intensificată ulterior în Suedia, unde Richmond Bachia a fost instructor și profesor.

În urmă cu șase ani, Richmond Bachia a venit în România printr-un lanț de fitness din Suedia . Odată cu el a adus un concept nou pentru România, pe care l-a transformat cu doi ani și jumătate în urmă într-un business de succes, alături de Veronica Miona. Richmond Bachia a profitat de lipsa unui segment puternic de fitness pe piața din România din acea perioadă și de lipsa de  informație din acest sector și a creat o școală pentru cei interesați să devină instructori de fitness sau să-și deschidă propriile săli.

Au început cu workshopuri, povestește Veronica Alexe, niște cursuri mai scurte adresate instructorilor de fitness, prin care au testat reacția pieței. Deși mai existau instituții care puteau oferi acreditări instructorilor, România era într-un stadiu incipient în industria fitnessului, iar Richmond Bachia a adus din Scandinavia un sistem mult mai bine organizat.

În prezent, gama lor de servicii include cursuri pentru antrenori personali și cursuri pentru instructorii de aerobic, ambele acreditate de Ministerul Educației. În ciuda aparențelor, cursurile nu includ doar seturile de mișcări pe care instructorii le vor preda clienților. Accentul este pus pe siguranța viitorilor clienți și pe tehnicile de motivare a întregului grup.

În scurt timp Richmond Bachia și Veronica Alexe vor lansa cursuri de nutriție, cursuri de masaj și un nou concept, cel de „fitness holiday”.Acesta va include două fitness camps, una la munte, cealaltă la mare, în vara anului viitor, ambele dedicate celor care aleg o vacanță activă, în care unul din principalele obiective este tonifierea musculaturii.

Planurile celor doi nu se opresc însă aici. Ei vor începe să se extindă la nivel național, deschizând centre de training în marile orașe, primul pe listă fiind Timișoara. Deși au primit propuneri de colaborări din Italia, Suedia sau Statele Unite, au ales să se orienteze către alte țări doar după ce vor deveni un brand puternic în România.

Un alt plan, care se va transforma din schiță în realitate la 1 ianuarie 2014, este deschiderea unei săli de fitness în București. Recrutarea personalului cu siguranță nu va reprezenta o problemă, din moment ce la cursurile lor au participat numeroși instructori, iar Richmond Bachia a anunțat că vor recruta exclusiv dintre absolvenții școlii Fitness Scandinavia.

Prin tot ceea ce face școala lor, Richmond Bachia și Veronica Alexe urmăresc să educe instructorii pentru ca ei să-și educe mai departe clienții. Un prim pas necesar în educarea populației ar fi o campanie anti-fumat, consideră cei doi. Dacă oamenii ar trebui să renunțe la un singur lucru dintre obiceiurile lor nesănătoase, acesta ar fi fumatul, declară Richmond Bachia.

O latură secundară a afacerii celor doi este linia lor vestimentară.  Totul a început când și-au creat singuri uniformele și logo-ul, pentru a se diferenția și a adăuga un plus de originalitate, fără a avea însă intenția de a transforma acest lucru într-o afacere. Cu din ce în ce mai mulți clienți întrebându-i cum pot achiziționa echipamentul sportiv creat de ei, cei doi au transformat încet încet pasiunea în afacere. Hainele sunt produse în prezent în România și vândute atât în țară, cât și în Suedia, Norvegia, Italia și Republica Cehă. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii