Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2018 – Dana Nae Popa (pastel): „Faptul că ne desfășurăm activitatea într-o țară părăsită de oamenii ei și umilită de cei care o conduc, reprezintă o provocare zi de zi”

Dana Nae Popa, Managing Director, pastel

Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?

Dana Nae Popa: Oricât de optimistă și pozitivă aș vrea să fiu când răspund la această întrebare, nu poate fi vorba de nicio oportunitate când mă gândesc la situația social-politică din țara noastră. Am stat în mod deliberat departe de colaborări comerciale cu statul și am refuzat să participăm la licitații ce aveau ca beneficiar orice instituție a statului.

Faptul că ne desfășurăm activitatea într-o țară părăsită de oamenii ei și umilită de cei care o conduc, reprezintă o provocare zi de zi. Deși mi-am propus să stau departe de tot spectacolul politic de la noi, dezamăgirea și supărarea celor din jurul meu, plecarea din țară a unora dintre colegii mei nu are cum să nu mă pună pe gânduri. Suntem într-o perioadă dificilă și resimt acest lucru mai ales ca business.

Da, oamenii sunt mai greu de găsit, și nu doar oamenii care să lucreze în industria noastră, ci oamenii în general. Nu mai menționez cifrele cu multe zerouri ale oamenilor care au plecat din România pentru că le știm cu toții și mai ales, pentru că se schimbă și cresc de la o zi la alta.

BILANȚ 2018 – CĂTĂLIN RUSU (RUSU+BORȚUN)

Forbes: Care au fost cele mai bune trei întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?

Dana Nae Popa: S-au întâmplat multe lucruri bune în 2018, însă topul meu este următorul:

  1. Campania MagiCAMP care a resetat modul în care ne raportăm la o campanie bine făcută. Mă bucur că a fost apreciată la festivalurile din industrie de la noi și din afară și a stabilit noi standarde în ceea ce înseamnă o campanie cu sens, care să schimbe cu adevărat ceva în jur. Felicitări tuturor celor implicați și celor care au donat pentru acestă cauză!
  2. Evenimentele de talie internațională care s-au întâmplat în București: IAA Global Conference, Rebels and Rulers, Digitalium sau Brand Minds.
  3. Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării are un nou decan. Nimic nou până acum. Însă, faptul că Anamaria Nicola are doar 35 de ani și a profesat în jurnalism și comunicare în zilele noastre îmi dă speranță că poate vom avea o colaborare mai bună cu mediul academic, că studenții vor fi atrași de joburi în industrie și că vor termina facultatea cu mult mai multe lucruri care să le fie utile în carieră, dincolo de teoria ușor depășită cu care sunt obișnuiți.

BILANȚ 2018 – IOANA MUCENIC (MINIO STUDIO)

Forbes: Dar cele mai proaste/regretabile trei lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?

Dana Nae Popa: La fel ca și în cazul lucrurilor bune, nu am dus lipsă nici de cele mai puțin bune. Iar printre acestea, se numără:

  1. GDPR –ul este un regulament menit să ne protejeze de unele abuzuri, însă aplicarea acestui regulament a îngreunat multe acțiuni, mai ales în domeniul comunicării.
  2. Schimbarea de dragul schimbării. Oamenii nu mai au răbdare să construiască și vorbim aici atât de clienți, cât și de oamenii din agenții. Se schimbă mult mai ușor joburile, echipele, platformele de comunicare, agențiile etc.
  3. Fenomenul fake news este o problemă cu care ne-am confruntat și cu care este foarte dificil să lupți. Oamenii iau informația ca atare fără să verifice sursele, fără să-și pună întrebări, iar atunci când vii cu adevărul, cu varianta echilibrată, documentată, pe de o parte nu reușești să capeți aceeași amploare, iar pe de altă parte, adevărul nu este atât de atractiv. Știm că s-au luat niste măsuri la nivel european, dar cred că acestea sunt insuficiente, iar noi, în calitate de comunicatori trebuie să facem față unei provocări majore.

BILANȚ 2018 – IRINA RONCEA (GOLIN)

Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?

Dana Nae Popa: Mi-aș dori și sper ca echipa client-agenție să funcționeze mai bine. Încă sunt companii care tratează agențiile ca pe simpli furnizori de servicii și nu se folosesc la maxim de experiența și avantajele pe care le-ar putea aduce la masă dacă ar implica agențiile și mai mult în business-ul lor.

Îmi este teamă de pitch-urile fantomă, care mănâncă resurse foarte mari din agenții, care demotivează oamenii și pe mulți îi determină să renunțe la industrie. Ne plac pitch-urile unde agențiile au șanse egale și care nu se organizează pentru că „cere regiunea”, „avem audit”, „vrem să scoatem agenția curentă din zona de confort” etc.

Deci, sper la un 2019 cu mai multă etică și corectitudine și la cât mai multe campanii cu sens.

(28 decembrie 2018)

BILANȚ 2018 – CĂTĂLIN DOBRE (MCCANN)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii