Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

O vacanță culinară la propriu

Nu este un secret faptul că începerea unei afaceri este incredibil de dificilă. Iar vremurile provocatoare pot crea și mai multe obstacole în demararea unui business de succes. Dar și oportunități.  
 aboneaza-te
038 MP Dana Petrea - Vacanta culinara

În timp ce unii fug de haos, alții văd oportunități și oferă o valoare reală lumii, iar istoria se dovedește a fi un fel de predictor de încredere. Se știe deja că recesiunile au servit drept platforme de lansare pentru unele dintre cele mai incredibile afaceri din lume.

Și cum criza actuală nu este cu mult diferită față de crizele precedente, în loc să procedeze cum ar proceda mare parte din populație, adică să fie mai chizbuită cu banii, Dana Petrea a decis să își deschidă un restaurant în plină pandemie. Dar nu orice fel de restaurant, ci o „vacanță culinară” la propriu, unde oaspeții se pot delecta cu preparate din cele mai neașteptate colțuri ale lumii.

Pasionată de mâncare și de vacanțe, adunând rețete culinare de prin toate locurile și restaurantele vizitate, Dana Petrea a fost impresionată de diversitatea și abundența gastronomică cu care s-a intersectat de-a lungul anilor. Așa a apărut și ideea de a pune bazele unui restaurant care să redea ceea ce ea a experimentat în călătoriile sale.

Practic, a profitat de criză și a mers pe optica în care din orice lucru rău se poate extrage și ceva bun.

Dana Petrea deține și o locație de evenimente pe malul Lacului Mogoșoaia, preluată în 2017, formată din trei săli. Prima a debutat ca activitate la începutul anului 2018, a doua la șase luni distanță, iar în 2020, înainte să înceapă criza, începuse să lucreze și la cea de-a treia sală de evenimente. În plus, anul 2020 era pentru ea primul an de profit de când a demarat proiectul în zona de evenimente. Dar planurile i-au fost date peste cap, pentru că, pe zona de evenimente, odată cu pandemia, totul a fost practic înghețat.

„E clar că planul pe care îl făcusem inițial din perspectiva locației de evenimente, în cât timp să ne recuperăm investiția și cum să o consolidăm se vor decala. Suntem pregătiți pentru zona asta”, spune Dana Petrea.

Și în acest context a stat, s-a gândit, iar în martie a decis să demareze proiectul „Vacanța Culinară”, cu toate că și-a asumat niște riscuri incredibile, pentru că nimeni nu putea să prefigureze la acel moment când va exista o relaxare sau ce se va întâmpla din perspectiva pandemiei. Un mare atu a fost și faptul că avea la dispoziție circa 1.000 de metri de spațiu verde, pe malul lacului, dar și bucătăria gata amenajată și dotată cu aparatură de ultimă generație, pe care o pregătise special pentru evenimentele ce urmau să aibă loc. Așadar, investiția în restaurantul Vacanță Culinară s-a ridicat la circa 25.000 de euro, iar în două luni de pandemie au pus totul la punct, ca pe 1 iunie să fie deschis pentru iubitorii de preparate exotice și nu numai. În plus, antreprenoarea preconizează că își va recupera investiția până la sfârșitul anului în curs.

„Deși sună foarte ciudat, situația negativă pentru noi a fost un plus. Practic noi am încercat din toată situația asta negativă să ne gândim la ce putem face, unde ne putem duce și să profităm de faptul că aveam această idee pusă deoparte, dar pe care știam că momentan nu ne-am fi permis altfel să o implementăm”, continuă aceasta.

Și, realmente vorbind, lucrurile au mers surprinzător de bine pentru restaurant, mai ales că în primele două săptămâni din iunie, în București, condițiile meteo nu au fost tocmai favorabile pentru a sta la terasă.

Restaurantul are în dotare 16 mese, dintre care 10 sunt dispuse pe terasă, iar restul sunt amplasate pe cele șase pontoane. De asemenea, cu toate că au deschis de aproape două luni, restaurantul a avut un rulaj destul de mare, mai ales că beneficiază într-un fel sau altul și de proximitatea parcului și a Palatului Mogoșoaia. Mai exact, Dana Petrea se poate lăuda cu circa 60 de clienți pe zi, în timpul săptămânii, iar în weekend numărul clienților ajunge și la 400. În plus, 15% din clienții restaurantului sunt expați.

Pe de altă parte, din mediul restaurantului, clienții se pot delecta cu preparate din peste 30 de destinații, precum America de Sud, Europa, America de Nord sau Asia și au în permanență la dispoziție 60 de feluri de mâncare din care pot alege.

„Contează foarte mult când pregătești un preparat să ai la dispoziție ingredientele și mai ales zona aceasta de condimente de la sursă. Avem și preparate un pic mai atipice, dar mâncarea europeană cea din zona Americii de Sud și cea mediteraneeană rămân totuși într-o zonă de preferințe”, mai punctează ea.

Deși meniul cuprinde o multitudine de preparate atipice, gustul nu se discută, iar vizitatorii au fost deschiși să încerce lucruri noi, însă într-o anumită măsură.

„În general, comandă și ceva mai tradițional, mai uzual, din țări pe care le cunoaștem cu toții și alte lucruri mai aparte pe care poate nu au reușit să le deguste sau nu au fost în acele țări. Am tot felul de preparate atipice, dar poate nu au neapărat curajul să integreze o masă doar cu astfel de specialități și atunci e o combinație între zona aceasta de mâncare din destinații de vacanță mai cunoscute și altele mai puțin uzuale de unde pot servi lucruri mai tipice”, afirmă aceasta.

Practic, Dana Petrea a profitat de instrumentele pe care le avea la dispoziție din zona de evenimente, și-a luat inima în dinți și a demarat un business în plină criză, asumându‑și riscurile ce se întrevedeau.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii