FacebookTwitterLinkedIn

Corina Păcuraru, înainte de a pune bazele Perfect Tour, a lucrat în telecomunicaţii – de la televiziune prin cablu, la fibră optică, a experimentat toate etapele. „Am vândut firma după 12 de muncă, de relativ pionierat, cu filiale, mai multe decât am acum (n.r. cu Perfect Tour), însă toate în ţară”, povesteşte Corina Păcuraru. Îi plăceau călătoriile, descoperise această pasiune, iar atunci ideea de a crea o agenţie de turism a venit firesc.

Perfect Tour a aniversat, în 2014, zece ani de la înfiinţare. Corina Păcuraru, unic acţionar, spune că a creat agenţia „din nevoia de a face un business mic, fără stres, risc, dar foarte plăcut”. Businessul „mic” a crescut însă rapid, iar în acest an, Perfect Tour a ajuns cea mai mare agenţie touroperatoare de pe piaţa autohtonă după cifra de afaceri din 2013. Cu toate acestea, mărturiseşte că afacerile în turism nu sunt fără risc şi implică foarte mulţi bani şi o competiţie acerbă. „Am pornit din neştiinţă, aveam impresia că ştiu piaţa, iar atunci mi s-a părut că este foarte mult loc pentru agenţii şi că sunt multe aspecte neacoperite şi resurse neexplorate şi că vin eu, un outsider, şi le pot arăta celor din industrie cum să facă turism. Mi-am dat seama din primul an că nu era aşa”, îşi aminteşte Corina Păcuraru.  Atunci a trebuit să ia o decizie: fie să rămână în continuare o agenţie revânzătoare, cu o echipă mică pe care o preluase de la precedenta ei afacere, fie să îşi impună obiective mai ambiţioase şi să pună bazele unei echipe profesioniste cu care să ajungă lider de piaţă. Cum este lesne de înţeles, a ales a doua variantă. Recunoaşte că a fost mai motivată de un drum mai greu pe care îl presupunea lupta unei agenţii mici de a ajunge în vârful ierarhiei, însă spune că scopul ei a fost să îi vadă pe oameni mulţumiţi. „Nu prea stau bine cu artimetica. Nu îmi place să număr bani. Dar ştiu că un lucru bine făcut îşi are întotdeauna răsplata. Şi pentru mine, satisfacţia că, prin serviciile mele, am făcut pe cineva fericit, fie că este angajatul sau clientul meu, reprezintă raţiunea de a merge înainte”, explică ea. Creşterea a fost rapidă. De la o cifră de afaceri de aproape 39.000 de euro la sfârşitul anului 2004, a depăşit primul milion de euro în 2005, iar în 2013, a încheiat anul cu afaceri de 46,8 milioane de euro.

Criza nu a ocolit-o, iar la sfârşitul lui 2008, s-a simţit un declin, care a determinat-o să îşi regândească businessul, să înceapă să înveţe principiile de travel management şi să încerce să iasă din zona de confort care, până atunci, i-a oferit creşteri importante. Spune că atunci piaţa a devenit şi mai competitivă, dar şi-au găsit, treptat, locul şi au dezvoltat şi segmentul corporate. Are şi contracte cu statul, însă spune că valoarea acestora nu depăşeşte cinci procente din cifra de afaceri şi, în 2014, este în scădere. Tot din cifra de afaceri, aproximativ 65%-70% reprezintă segmentul corporate şi 25%-30% înseamnă leisure. Perfect Tour are acum 11 agenţii în România, dar s-a extins şi peste graniţe, având filiale în Statele Unite, R.Moldova, Ucraina, Bulgaria, Cehia şi Slovacia.

Destinaţiile „casei” sunt Laponia şi Disneyland, însă spune că vrea mai degrabă să le ofere celor care se decid să aleagă Perfect Tour, nu doar o simplă destinaţie, ci o experienţă de viaţă, în care atât cei mari cât şi cei mici să nu se plictisească şi să aibă un program comun, adaptat preferinţelor lor. Recent, a inaugurat şi primul travel boutique, pe Calea Victoriei în Bucureşti, un loc „cu un aer vintage, colonial, în care cei care îşi plănuiesc o călătorie să uite tot ceea ce este dincolo de uşile agenţiei”. „Clienţii pretenţioşi au nevoie de contactul cu un consultant”, explică antreprenoarea, mai ales că acest concept este destinat cu predilecţie vacanţelor de lux. „Viziune, optimism şi perseverenţă” – acestea ar fi cele trei cuvinte care ar defini cei zece ani de Perfect Tour, însă are ţeluri şi mai ambiţioase pentru următoarea decadă: vrea ca Perfect Tour să fie lider regional.