FacebookTwitterLinkedIn

Lumea afacerilor nu îi este deloc străină, în ciuda vârstei fragede pe care o are. Andrei Trifan are 30 de ani şi a reuşit să aducă la Cluj, în urmă cu trei ani, celebrul lanţ Subway. A deschis aici al doilea restaurant al rețelei care tocmai începea să fie dezvoltată în România. „Vin dintr-o familie de antreprenori. Părinţii mei au început de la zero şi eu am crescut împreună cu ei, lucrând de mic la businessul de familie. Ei sunt în domeniul comerţului de 24 de ani, din 1991”, spune tânărul, care a crescut odată cu afacerea dezvoltată de părinții săi în Dej.

Vizionar și curajos, a decis să extindă, în 2007, în Cluj, businessul părinților – o cofetărie. Simțea însă că poate mai mult, iar absolventul de Automatică, specializat ulterior și în marketing, a decis să se lupte pentru a obține franciza Subway. De businessul părinţilor săi nu se mai ocupă, l-a lăsat însă pe mâinile surorii sale mai mici. „Cât timp am lucrat împreună, gândeam similar cu ei. După ce am început cu Subway, am văzut lucrurile din altă perspectivă. Şi nu îmi permite timpul să mă ocup de ambele businessuri”, mărturisește Andrei Trifan, membru al generației 30 sub 30.

Rețeaua Subway a ajuns în prezent la 24 de restaurante, dintre care 12 sunt în Capitală. Adică, aproape un nou restaurant inaugurat în fiecare lună, de la venirea rețelei în România. Tânărul ardelean, care, a început prin a deschide, împreună cu soția sa, restaurantul Subway din Cluj, este astăzi agent de dezvoltare al Subway.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Astfel că, pare să fie mereu în mișcare. Numai în primele trei luni ale acestui an a mai deschis trei restaurante – la Oradea, Alba Iulia și Brașov. Dacă lucrurile par să vină natural acum, obținerea francizei nu a fost un lucru ușor, iar pe lângă investiția inițială de circa 100.000 de euro necesară deschiderii unui Subway, tânărul ardelean a trebuit să aștepte aproape  jumătate de an până să afle dacă primește sau nu dreptul de a deschide restaurantul, deși a fost printre primii care au solicitat-o.

A reușit în cele din urmă nu numai să obțină franciza, dar să fie astăzi cel care îi intervievează pe viitorii francizați. Taxa de franciză, care se plăteşte o singură dată, este de 7.500 de euro şi se plăteşte imediat ce Subway îl acceptă pe noul francizat. În afară de aceasta, francizatul mai trebuie să plătească săptămânal 12,5% din vânzările fără TVA: 8% redevenţă către Subway şi 4,5% fond de marketing.

Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”

Antreprenoriatul îl are însă în sânge și pare neobosit atunci când vine vorba despre idei de afaceri. Și nu numai domeniul serviciilor pare să îl fi cucerit, ci și cel IT. Astfel, împreună cu un prieten, Andrei Ciceu, a pus bazele unei firme care se ocupă de dezvoltarea unor aplicații pentru smartphone-uri. Acum, cu una dintre aplicațiile lor, Smart Store, sunt într-unul dintre cele mai mari acceleratoare de start-up-uri din Cluj, Spherik Accelerator.

ANDREI TRIFAN, 30 de ani

Subway

Avea 27 de ani când a obținut franciza Subway și a deschis al doilea restaurant al rețelei în România. Știe regulile nescrise ale antreprenoriatului și a ajuns, în timp, agent de dezvoltare pentru regiunea Transilvania.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30