FacebookTwitterLinkedIn

Andrei Trifan are 29 de ani şi a reuşit să aducă la Cluj, în urmă cu doi ani, celebrul lanţ Subway, după luni întregi de aşteptări şi emoţii. Meticulozitatea şi răbdarea de care a dat dovadă i-au determinat pe cei de la Subway să îi dea undă verde în construirea celui de-al doilea restaurant al reţelei din România, iar acum tânărul ardelean este şi development agent pentru regiunea Transilvania. „Vin dintr-o familie de antreprenori. Părinţii mei au început de la zero şi eu am crescut împreună cu ei, lucrând de mic la business-ul de familie. Ei sunt în domeniul comerţului de 23 de ani, din 1991. Eu am 29 de ani acum”, îşi începe povestea Andrei Trifan.

Absolvent de Automatică, dar specializat ulterior şi în marketing, el a dezvoltat afacerea începută de părinţii săi în Dej, în domeniul patiserie-cofetărie, aducând-o, în 2007, la Cluj. Simţea însă că poate mai mult şi a dorit să le arate că poate să facă şi altceva, dincolo de business-ul pe care l-au pornit ei. „Bineînţeles cu suţinerea lor”, adaugă Andrei Trifan. Cofetăria se află în mall-ul din Cluj, iar tot acolo a găsit un spaţiu pe care simţea că este în stare să îl exploateze cu mai mult succes decât predecesorii săi.

Locul exista, însă ideea francizei a venit, ulterior, de la altcineva care i-a sugerat că, în presă, se vehicula despre posibila intrare pe piaţă a Subway. A luat legătura cu ei şi a reuşit să devină francizat, la numai 27 de ani. A lăsat cofetăria pe mâna surorii mai mici, dar ideea de afacere de familie nu l-a părăsit însă şi franciza Subway a deschis-o împreună cu soţia, folosind drept sursă de finanţare banii obţinuţi la nuntă, bani de la părinţi şi o parte din economiile sale. „Foarte greu am primit licenţa, cam şase luni a durat până am primit-o”, însă businessul său a crescut într-un an cât cel al părinţilor în 20.

„După un an de zile, când am ajuns şi agent de dezvoltare, l-am întrebat pe superiorul meu de ce mi-a vândut atât de greu licenţa cu toate că am fost printre primii care am solicitat-o. Şi mi-a spus că, atunci când am fost la interviu, când mi se puneau întrebări, mă înroşeam la faţă şi au crezut că îi mint. Dar uite că am deschis restaurantul, am demonstrat că sunt cel mai bun francizat şi mi s-a propus să fiu şi agent de dezvoltare, cu toate că la început nu au avut încredere în mine”, îşi aminteşte tânărul timid, uşor amuzat acum că întâmplările nu mai sunt atât de recente. În prezent, el este cel care vinde licenţe şi care îi intervievează pe potenţialii francizaţi. Până acum a vândut patru licenţe, însă este nevoie de timp pentru ca ambele părţi să se asigure că această decizie este una pe care nu o vor regreta ulterior.

„În pachetul complet în care sunt incluse costuri care nu ţin de Subway, investiţia minimă porneşte de la 100.000 de euro”, explică el. Taxa de franciză, care se plăteşte o singură dată, este de 7.500 de euro şi se plăteşte imediat ce Subway îl acceptă pe noul francizat. În afară de aceasta, francizatul mai trebuie să plătească săptămânal 12,5% din vânzările fără TVA: 8% redevenţă către Subway şi 4,5% fond de marketing. Ca planuri de viitor spune că, fiind un business de familie îşi doreşte să aibă trei restaurante acestea fiind condiţionate de apariţia a trei copii.