Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Povestea din spatele unei afaceri care a făcut bani din nevoia de eCommerce

În urmă cu opt ani, doi tineri puneau bazele unei platforme de dezvoltare de magazine online, într-o perioadă în care nu prea puteam vorbi de eCommerce, la noi în țară.
Radu Vilceanu_ContentSpeed

Radu Vîlceanu și un fost coleg din școală, Bogdan Niță, au venit, în 2003, cu ideea de a lansa o firmă prin care să sprijine dezvoltarea comerțului online. Un vis poate prea măreț pentru perioada respectivă, după cum mărturisește unul dintre fondatori.

„În anul 2003 s-a înființat compania. Dar se pare că eram ‘prea’ vizionari pentru piața autohtonă. Am făcut machete de print, web design pentru site-uri de prezentare, de concursuri, de reviste și orice altceva în afară de eCommerce. Abia în 2007, împreună cu colegul meu, am pus bazele platformei ContentSpeed. Și ne-am axat în exclusivitate pe dezvoltarea magazinelor online”, povestește Radu Vîlceanu.

Investiția inițială a fost de 35.000 de dolari. În 2014, grupul de firme ContentSpeed a realizat o cifra de afaceri de 1 milion de euro, în creștere cu 70% față de 2013 și are, în prezent, o echipă de 40 de angajați. „Dar de-a lungul timpului am reinvestit tot profitul în dezvoltarea continuă a platformei”, ține RaduVîlceanu să precizeze.

Mai mult, între timp, compania a trecut de la un „simplu” dezvoltator de magazine online, la ceea ce fondatorilor le place să numească, azi, „agenție de eCommerce full service”, pentru că oferă și servicii post-lansare. „Oferim clienților suport tehnic și mentenanță pe durata întregului parteneriat. De asemena, din 2013, am început să oferim servicii complete de Marketing Online”, spune reprezentantul companiei. Până acum compania are peste 450 de magazine online în protofoliu și 30 de implementări de tipul B2B.

Printre cele mai cunoscute branduri care au magazine online pe platforma ContentSpeed se numără Diverta, IL PASSO, QuickMobile, Chicco, Flormar Cosmetics, Austral, Radox, Indesit, Ariston, Hotpoint sau OptiBlu.

Dacă ar fi să privească în urmă, Radu Vîlceanu spune că una dintre cele mai mari dificultăți pe care le întâmpina compania la începuturile ei, ținea, în special, de educarea pieței. Era foarte greu pentru cei doi să îi convingă pe clienți că un „site frumos” nu este suficient pentru a putea face comerț online, își aduc ei aminte.

Cât despre problemele pe care le întâmpină companiile din eCommerce-ul românesc acestea țin în special de „ponderea redusă a vânzărilor online din retail-ul tradițional. Dacă media europeană este de 11%, în România, eCommerce-ul reprezintă doar în jur de 3%. Numărul cumpărătorilor online din România nu crește pe măsura potențialului de dezvoltare. Astfel că, liderii nișelor au început să se orienteze către piețele de desfacere din țările vecine”, declară Vîlceanu.

Cu toate acestea, este destul de optimist când vine vorba de creșterile estimate în viitor pe zona de eCommerce, în România, având în vedere că ultimii doi ani s-au arătat a fi promițători. „Încă din 2010, România a fost printre țările cu rata cea mai mare de creștere în eCommerce, de peste 30% anual. În 2014, valoarea tranzacțiilor a ajuns la 1,1 miliarde de euro, aproape dublu față de 2013 când s-au raportat vânzări online de 600 milioane de euro”, mai spune Radu Vîlceanu.

Strategia ContentSpeed pentru următorii ani este de a continua să mizeze pe soluțiile personalizate. „Clienții încep extinderea regională. Cand vrei să vinzi international, înseamnă că ai nevoie de un magazin online în mai multe limbi, cu mai multe valute, plus integrarea metodelor de plată și a serviciilor de curierat extern. În eCommerce, acest lucru se numește Multi-Store. Un astfel de business nu poate exista fără o platformă flexibilă și scalabilă. Același panou de administrare central preia produsele din ERP sau de la mai mulți furnizori, eficientizează relația cu resellerii, automatizează forța de vânzări și generează și rapoarte”, explică fondatorul ContentSpeed.

„În ultimii 5 ani am implementat astfel de soluții personalizate pentru clienții noștri cu prezentă regională. Iar cererea pentru astfel de implementări este într-o creștere exponențială”, a mai adăugat Radu Vîlceanu.

Compania fondată de el și Bogdan Nita îi mai are ca acționari pe Doina Vilceanu, soția lui Radu, care este Chief Marketing Officer în cadrul companiei și Ileana Anghel, care deține funcția de Chief Operations Officer și care mai este acționar în cadrul firmei de papetărie Austral.

Despre forme și fond, Izzidesignbox

Șezi și fă afaceri

Forbes Small Business: Machetele auto, pasiunea unui antreprenor nonconformist

Forbes Small Business: The Coffee Factory sau ce aromă are succesul

Forbes România lansează ediția specială „Small Business – România celor mici”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii