Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Radu Magdin, CEO Smartlink Communications, Mike Hăpoianu, GM Mindspace România și Polonia, Omer Susli, fondator & CEO Homelux alături de Lucian Cernat, economist-șef DG Trade European Commission au enumerat oportunitățile mediului de afaceri român în această perioadă dificilă

În cadrul celei de-a doua ediție a seriei de evenimente #ReinventareaRomâniei, Radu Magdin, CEO Smartlink Communications, Mike Hăpoianu, GM Mindspace România și Polonia, Omer Susli, fondator & CEO Homelux alături de Lucian Cernat, economist-șef DG Trade European Commission au punctat nu doar minusurile rezultate din efectele pandemiei de coronavirus, ci și oportunitățile unei astfel de situații.
 aboneaza-te
Screen Shot 2020-07-23 at 17.43.16

Așadar, Radu Magdin, CEO Smartlink Communications este de părere că acest context este prielnic pentru a fructifica de această dată celebrul „potențial” de care se tot vorbește și pe care-l are mediul de afaceri autohton, dar care niciodată nu a fost pus foarte bine în valoare.

„Consider că noi ca națiune, ca antreprenori, ca factori activi avem datoria ca în acest moment să venim cu un know-how și să începem rapid să conectăm găurile pe care le avem în industriile noastre, pentru că, trebuie să recunoaștem, România nu este o țară perfectă, dar este într-o formă mult mai bună decât lasă impresia. România poate oferi multe oportunități mediului de afaceri cu o singură mențiune: să folosească această criză pentru a ieși de sub auspiciul ideii de țară cu potențial ”, a specificat Radu Magdin, CEO Smartlink Communications.

Iar în acest sens, Radu Magdin susține că este nevoie de o strategie în care detaliile vor face diferența. Însă, mai întâi trebuie ca țara noastră să-și schimbe viziunea și, implicit limbajul în ceea ce privește politica externă. Citiți declarația completă aici.

O gură de optimism vine și dinspre segmentul infrastructurii pe zona spațiilor de birouri și telekom. Mike Hăpoianu, GM Mindspace România și Polonia este de părere că România are o infrastructură pregătită în ceea ce privește aceste sectoare pentru a asigura buna funcționare a business-urilor.

„Consider că, în acest moment România este pregătită să fie competitivă internațional cu alte companii din această zonă. Segmentul de mindspace de pe piața autohtonă a fost afectat parțial de efectele pandemiei de coronavirus. Din acest punct de vedere cel mai mult au avut de suferit companiile mici, pentru că linia de business a firmelor mari nu a fost deloc afectată de transferarea modului de lucru acasă. Sincer însă nu văd nicio diferență între ce a fost în trecut și ce este acum, din punct de vedere al evoluției acestui tip de infrastructură”. Mai multe detalii puteți citi aici.

La rândul său, fondator & CEO Homelux a declarat că această perioadă dificilă a adus la pachet și avantaje importante pentru mediul de afaceri. „Covid-ul acesta ne-a oferit lecții bune: am ajuns să punem preț mare pe digitalizare, mulți dintre colegii mei au lucrat de acasă în această perioadă și nu am avut niciun sentiment că lucrurile nu merg bine. Dar avem nevoie ca autoritățile să ne reprezinte mai ferm la întâlnirile de la Bruxelles și să solicite sume mai mari care să fie repartizate nu doar pentru programele publice, ci să vizeze și proiectele private. Mediul privat din România are nevoie și el de sprijin, mai ales că este zona din care provin multe locuri de muncă etc”, a explicat Omer Susli, fondator & CEO Homelux.

În opinia lui Omer Susli, una dintre marile oportunități ale acestei situații generate de pandemia de coronavirus o constituie reîntorcerea românilor acasă. „Un motiv în plus ca să ne recalificăm conaționalii pentru joburile pe care le oferă mediul de afaceri local”, este de părere fondator & CEO Homelux. Mai multe detalii puteți afla aici.

Estimările instituțiilor de profil privind piața de export și a mediului de afaceri în general, nu sunt tocmai pozitive pentru perioada imediat următoare.

Cele mai recente previziuni ale Fondului Internațional Monetar (FMI) pentru Uniunea Europeană prevăd o scădere economică a PIB-ului de peste 10 procente, „aceste cifre le mai întâlnești numai într-o zonă de conflict militar. Pentru anul 2020, dacă previziunile se adeveresc va fi un șoc economic incredibil. Totodată, ne așteptăm la o scădere a exporturilor dar și a importurilor din Europa către restul lumii undeva la minus 15%, iar acest procent din comerțul european înseamnă foarte multe miliarde, aceasta înseamnă că foarte multe joburi vor fi compromise”, a mărturisit Lucian Cernat, economist-șef DG Trade European Commission.

Potrivit acestuia,  în Uniunea Europeană, 1 din 7 joburi este susținut din comerțul cu restul lumii. Declarația integrală o puteți citi aici.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii