FacebookTwitterLinkedIn

Un context prielnic pentru a fructifica de această dată celebrul „potențial” de care se tot vorbește și pe care-l are mediul de afaceri autohton, dar care niciodată nu a fost pus foarte bine în valoare.

„Consider că noi ca națiune, ca antreprenori, ca factori activi avem datoria ca în acest moment să venim cu un know-how și să începem rapid să conectăm găurile pe care le avem în industriile noastre, pentru că, trebuie să recunoaștem, România nu este o țară perfectă, dar este într-o formă mult mai bună decât lasă impresia. România poate oferi multe oportunități mediului de afaceri cu o singură mențiune: să folosească această criză pentru a ieși de sub auspiciul ideii de țară cu potențial ”, a specificat Radu Magdin, CEO Smartlink Communications.

Iar în acest sens, Radu Magdin susține că este nevoie de o strategie în care detaliile vor face diferența. Însă, mai întâi trebuie ca țara noastră să-și schimbe viziunea și, implicit limbajul în ceea ce privește politica externă: „România are un limbaj mai aparte dacă facem referire la politica externă, un limbaj în mare parte de genul celui din anii ‘90. Noi trăim într-o lume ideală unde SUA este prietenă cu Europa, iar noi reprezentăm un pod transtlantic și totul este perfect. Lumea s-a schimbat, trăim într-o lume a competițiilor între Marile Puteri, iar acest lucru afectează comerțul internațional și inclusiv realizarea anumitor investiții care vin la pachet cu o componentă geopolitică”.

O componentă importantă pentru ca România să ajungă să creeze mai multă plus-valoare în mediul de afaceri local este cea a educației. Fiecare antreprenor trebuie să-și updateze cel puțin cunoștințele în ceea ce privește domeniul în care activează, fie că este vorba despre partea legislativă, fie că se face referire la tehnologii, sisteme de ultimă generație care pot eficientiza business-ul.

„Noi suntem unele dintre țările care au înregistrat o întârziere în ceea ce privește măsurile de sprijin luate pentru a proteja mediul de afaceri local, în acest episod pandemic. Deci, suntem privită ca o țară interesantă, dar haotică. Această criză trebuie folosită pentru a crea propriul nostru suplly chain. Trebuie să știm unde și la ce instrumente (fonduri europene, programe naționale de sprijin) să apelăm pentru a ne susține business-ul. Trebuie să ne reșcolim! Pentru că altfel vom funcționa ca după bancul acela cu teoretic și practic. Teoretic suntem cu 40 de milioane mai bogați, practic suntem la fel de săraci și începem să devenim frustrați”, a mai precizat Radu Magdin, CEO Smartlink Communications.