FacebookTwitterLinkedIn

Tinerii Generației Z constituie astăzi poate cea mai atipică generație de profesioniști din piața muncii.

Sunt mult mai dinamici și mai conectați la noile tehnologii decât orice altă generație. Reprezintă angajații cel mai greu de loializat pe termen lung și cu probabilitatea cea mai mare să-și schimbe jobul când apare o oportunitate mai bună. Și sunt cei care vor cel mai mult înapoi la birou, dar într-un stil de lucru și de viață altfel decât până acum. Pentru ei, birourile viitorului arată complet diferit, iar companiile trebuie să-și personalizeze strategiile pentru a atrage și reține Generația Z.

Ultimii ani au schimbat percepția tinerilor despre jobul lor și despre modul în care lucrează, interacționează și colaborează cu echipa din care fac parte, dar mai ales despre cum înțeleg să-și asigure echilibrul între viața personală și cea profesională și cum vor să își petreacă timpul liber. Cercetările arată că, pentru Generația Z, flexibilitatea și libertatea la job sunt astăzi definitorii pentru viața lor profesională, dar la fel de important pentru ei este să fie recunoscuți și să se afirme în carieră. Biroul poate răspunde acestor nevoi, însă așteptările tinerilor de la biroul lor nu mai sunt centrate pe locul propriu-zis în care își desfășoară activitatea, ci mai degrabă pe experiența pe care o au în timpul petrecut la job și oportunitățile pentru timpul liber. 

Prin urmare, biroul viitorului pentru Generația Z trebuie să devină un hub multifuncțional, care să le ofere atât un spațiu de lucru dinamic, adaptat prin structură și design modului lor de lucru și nevoii de interacțiune și socializare, cât și spații pentru stilul lor de viață dincolo de job. Iar un hub care corespunde acestor așteptări crește șansele reîntoarcerii tinerilor la birou, pentru că îi face să simtă că au un loc potrivit modului lor de lucru și de viață și, implicit, îi face mai conectați la valorile organizației, cu beneficii atât pentru ei, cât și pentru angajator, potrivit unui studiu global efectuat în 2021 de Steelcase. 

Angajații cărora le place să lucreze de la birou sunt cu 33% mai implicați în viața companiei, cu 30% mai conectați la valorile acesteia, iar probabilitatea ca ei să plece este cu 20% mai mică, potrivit studiului. Cu alte cuvinte, biroul contribuie la retenția talentelor și le creează un cadru de colaborare și evoluție profesională. 

Toate acestea confirmă nevoia de transformare a parcurilor de birourilor și viziunea conceptului YUNITY Park, ce va oferi experiențe adaptate stilului de viață al generațiilor actuale de profesioniști, atât pentru timpul petrecut la birou, cât și cel personal sau social. Pentru că oamenii au nevoie de legături cu cei cu care au interese comune, au nevoie deopotrivă de un mediu în care să se poată exprima în siguranță și de apartenența la o comunitate în care să se manifeste. ComYunity, ecosistemul de comunități ce va fi dezvoltat în YUNITY Park, va susține și va integra cât mai multe dintre pasiunile și talentele angajaților. Cu spații de co-working și co-living, un centru de conferințe și spații de evenimente, un food hall, o pădure urbană și numeroase spații destinate coeziunii echipelor și socializării în timpul liber, YUNITY Park anticipează și conturează o destinație adaptată tendințelor de lucru și de viață urbană.