FacebookTwitterLinkedIn

Segmentul dulciurilor este unul dintre cele mai dinamice din FMCG, iar marketingul în domeniu vine cu provocări pe măsura complexității pieței.

Un interviu alături de Beatrice Chiş, ETi International Marketing Director

Aveți o experiență de peste 20 ani în marketing dintre care, cea mai mare parte în industria dulciurilor. Ce vă motivează, zi de zi, și ce lecții ați învățat din parcursul profesional de până acum în acest domeniu?  

Este o industrie atât de dinamică, aproape mereu ca într-un roller-coaster, încât nici nu-mi dau seama când au trecut toți acești ani. Fiecare zi e diferită de precedenta și mereu am câte ceva de învățat. Nu cred să fi trecut vreun proiect, lansare sau campanie din care să nu fi rămas cu ceva care m-a îmbogățit profesional, fie că este vorba despre interacțiunile cu oamenii alături de care am lucrat, fie de evoluția pieței și reacțiile consumatorilor, feedbackul primit din partea colaboratorilor ori impactul generat în business. Lucrez în marketing de mai bine de 20 ani, iar ultimii 11 ani ani au fost în industria dulciurilor, un domeniu de care sunt fascinată din prima zi în care l-am descoperit. Iar din 2017, de când m-am alăturat echipei ETi, cariera mea a devenit o călătorie fantastică, în care zi de zi simt că devin un om mai bun și un profesionist și mai complex. Am început ca Senior Brand Manager și, de mai bine de 2 ani, coordonez strategia de marketing ETi la nivel internațional. Ultimii 5 ani au fost de creștere accelerată, iar planurile pe care le avem sunt pe măsura potențialului pe care brandul ETi îl are.    

Care sunt principalele particularități ale pieței dulciurilor în România?

Consumul de dulciuri a crescut, însă piața are în continuare perspective pentru dezvoltare, aflându-se încă sub nivelul consumului per cap de locuitor din UE. Totodată, în ultimii ani, piața s-a diversificat foarte mult, au apărut noi categorii, printre care dairy snacks și batoane cu cereale, iar segmentele tradiționale precum biscuiții sau prăjiturile ambalate au cunoscut evoluții interesante ca urmare a adoptării trendului de indulgence (consumul pentru plăcerea gustului). Este din ce în ce mai pregnantă segmentarea pieței, atât în ceea ce privește preferințele de consum, cât și în privința categoriilor de produse. Constant, apar noi categorii și iau amploare segmente cândva mai nișate: bio, eco, fără zahăr, fără gluten, fără grăsimi. 

Ce apreciază acum consumatorii? 

Grija pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată dictează un comportament mai atent la alegerile pe care consumatorii le fac în materie de dulciuri. Oamenii nu renunță la plăcerea și energia oferite de un desert, însă caută, din ce în ce mai mult, opțiuni cu ingrediente cât mai naturale, cu conținut redus de zahăr și grăsimi. Este o nouă nevoie în piață căreia și noi i-am răspuns anul acesta prin lansarea gamei Dare Biscuits Whole Grains, biscuiți reprezentând o bună sursă de fibre, cu cereale integrale și ciocolată neagră sau ciocolată cu lapte. Noua gustare vine cu un mix de beneficii, pe lângă faptul că satisface pofta de dulce, oferă energie și ajută la susținerea digestiei, element cheie pentru un stil de viață echilibrat. 

Care este cel mai important element din ecosistemul business-ului ETi? 

ETi este un business care a crescut prin inovaţie, atuul pe care mizăm în continuare în tot ceea ce facem. Am introdus mereu noi game și categorii de produse și chiar am influențat trenduri de consum. Suntem atenți la tendințele și nevoile pieței și încercăm să fim mereu cu un pas înaintea curentului. 

Cum se vede viitorul ETi din perspectiva dvs. de International Marketing Director? 

”The sky is the limit”, și nu este doar o frumoasă expresie englezească. Ultimii 5 ani în cadrul ETi mi-au dovedit că, prin multă muncă, perseverență, gândire strategică și o echipă motivată să facă performanță, succesul chiar nu cunoaște limite. La mai bine de 60 de ani de când începea povestea ETi, ducem mai departe visul fondatorului companiei, acela de a răspândi în lume ”The Taste of Happiness”. Și deoarece, în ziua de azi, un business nu mai poate avea un viitor dacă nu este și sustenabil, investim în tehnologii și soluții care ne ajută la optimizarea consumului de resurse și la reducerea amprentei de carbon. Totodată, ne axăm pe dezvoltarea de parteneriate care ne ajută în atingerea obiectivelor de sustenabilitate, cum este, de pildă, acordul cu World Wide Fund (WWF) for Nature din Turcia, dezvoltat pe principiul dezvoltării agriculturii sustenabile, în special în ceea ce priveşte cultivarea grâului, ce reprezintă o materie primă de bază în producţia noastră de biscuiţi.