Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Iată care sunt cele cinci televiziuni la care se uită mai mult de jumătate dintre români! – februarie 2017

Cinci televiziuni, trei generaliste și două de știri, au avut în luna februarie a.c. o cotă de piață de 54,16% la nivel național. Mai explicit spus: peste jumătate dintre românii care s-au uitat la televizor în această lună au urmărit unul dintre programele acestor televiziuni: Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3.
 aboneaza-te
Televiziune

Consumul de televiziune la nivel național este controlat de cinci stații: Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3. Acestea au avut o cotă cumulată de piață de 54,16% la nivel național (audiență măsurată pe parcursul unei zile), conform măsurătorilor Kantar Media.

Circa 38,43% market share este „ronțăit” de numai puțin de 53 de stații. (În sistemul de măsurare a audienței TV sunt înscrie 58 de televiziuni.) În sondaj mai figurează o categorie de televiziuni, care nu au aderat la sistemul de măsurare, intitulată “others” și care deține o cotă de piață de 7,41%.

Definiție: Cota de piață (market share) reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.

Avem, așadar, o concentrare a consumului pe Pro TV, Antena 1, Kanal D, stații generaliste, și România TV și Antena 3, stații de știri.

Mai mult, cele trei generaliste au avut împreună o cotă de piață la nivel național de 40,88%.

De remarcat că în top 5 se află Antena 1 și Antena 3, televiziuni deținute de Intact Media Group, care împreună au avut în februarie un market share de 19,09%.

Și la nivel urban, cele cinci televiziuni controlează audiența. Market share-ul a fost de 53,37%. Dar cele trei generaliste, Pro TV, Antena 1 și Kanal D, au avut împreună o cotă de 37,29%.

În februarie, lună bogată în evenimente politice și sociale (protestele în stradă împotriva OUG 13), la „mare căutare” au fost televiziunile de știri.

Cele cinci stații măsurate de Kantar Media – România TV, Antena 3, Realitatea TV, Digi24 și B1 TV – au avut în total o cotă de piață la nivel național de 18,79%. La nivel urban, market-share-ul știriștilor a fost de 22,95%.

Să mai amintim că nișa televiziunilor de documentare (tematice) – Discovery, National Geographic Wild, National Geographic, History Channel și Animal Planet – a avut o cotă de piață de 1,23%.

Segmentul televiziunilor de filme și seriale, care cuprinde 10 posturi, a avut un market share de 5,2%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii