
Cota de piață este un parametru al audienței ce reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV într-un interval de timp dat, raportat la totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.
În aprilie, Pro TV a avut o cotă de piață la nivel național de 16,46% (toată ziua), cea mai mare din piața TV. A doua cifră procentuală aparține televiziunii Antena 1: 12,48%.
Interesant de remarcat este faptul că primele 10 televiziuni controlează o audiență de 62,54% din total piață TV. Cota este mai mare cu 2 puncte procentuale față de cea a primelor 10 televiziuni din aprilie 2014. Așadar, marile televiuni și-au consolidat audiențele în decurs de un an în detrimentul „restului” pieței.
Primele cinci televizini se regăsesc în aceeași ordine atât în aprilie 2015, cât și în aprilie 2014: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3 și România TV. Anul acesta, însă, pe locul 6 se află TVR 1, cu o cotă de piață de 3,08%. Anul trecut, postul public se plasa pe locul 8.
Acasă TV, cu o grilă plină de telenovele, se află pe locul 7, cu o cotă de vizionare de 2,95%. În urmă cu un an, Acasă se afla pe locul 10, cu un market share de 2,85% (național).
De asemenea, este vizibilă ascensiunea televiziunii Antena Stars (Intact Media Group), care a intrat pe ultima poziție în top 10, cu o cotă de piață de 2,17%, scoțând din clasament pe B1 TV (2%). În urmă cu un an, Antena Stars avea o cotă de 1,44%, aflându-se pe locul 16. Așadar, în decurs de un an, Antena Stars a câștigat 0,73% puncte procentuale în vizonarea națională, depășind Realitatea TV, TVR 2 și ETNO TV.
În afara televiziunilor din Top 10, mai sunt cuprinse în studiul național de audiență încă 47 de stații care se „îngrămădesc” pe o cotă de 24,53%. Toate aceste televiziuni sunt de nișă și doar 8 dintre acestea au fiecare cote de piață de peste un punct procentual.