România TV a câștigat, în august, 118.000 telespectatori față de luna precedentă, un record al creșterilor de audiență, ajungând a doua televiziune la nivel național, cu un rating mediu de 381.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.
Pro TV și-a conservat poziția de lider detașat, cu o audiență medie de 509.000 telespectatori pe minut (toată ziua), în scădere cu 49.000 de persoane față de luna iulie.
Celelalte două mari televiziuni comerciale, Kanal D și Antena 1, cu grilele estivale adaptate unui consum mai redus de programe TV, au pierdut 39.000, respectiv 65.000 de telespectatori față de iulie.
Tragedia de la Caracal a fost ca un burete stors până la ultima picătură de televiziunile de știri. Antena 3 a câștigat 25.000 de persoane față de iulie, B1 TV și-a majorat audiența generală cu 6.000 (este a treia televiziune pe nișa știrilor TV), Digi 24 a câștigat 10.000 și Realitatea TV, 2.000 de indivizi la nivel național. În portofoliul subiectelor televiziunilor de știri au mai contat vizita președintelui Iohannis la Casa Albă, ieșirea ALDE din guvernul Dăncilă și alte mișcări pe scena politică.
Televiziuni care au înregistrat creșteri de audiență față de iulie: DigiSport 1 (28.000), Prima TV (9.000), TVR 1 (5.000) și Cartoon Network (2.000).
Televiziuni care au pierdut telespectatori față de iulie: Național TV (-9.000), Antena Stars (-10.000) și Pro 2 (-4.000).
Primele cinci televiziuni din fruntea topului audienței naționale – Pro TV, România TV, Kanal D, Antena 1 și Antena 3 – au avut o cotă totală de piață de 51,55% la nivel național. Adică, mai mult de jumătate dintre românii care s-au uitat la TV, în cursul lunii august, au urmărit una dintre cele cinci televiziuni dintr-un total de 69 de televiziuni înscrise în lista Kantar Media.