FacebookTwitterLinkedIn

Dezvoltarea businessurilor de tip HoReCa și creșterea consumului/ vânzărilor prin canalul online contribuie semnificativ la o majorare constantă a vânzărilor pe segmentul produselor tip ready-meal.

Astăzi, și mai ales, după perioada incertă pe care a adus-o pandemia de COVID-19, evoluția consumului alimentar a devenit direct proporțională cu trendul pe care-l expune însuși stilul de viață, mai precis, cum alege consumatorul să-și petreacă timpul. Iar, din acest punct de vedere pare că stilul de viață este acela de a avea cât mai multă libertate, de a avea mai mult timp liber pentru activități, viață personală, intervale de timp mai largi dedicate socializării și comunicării.

Așa se explică creșterea cererii pentru produsele gata pregătite din ultima perioadă.

„A crescut cererea de produse gata pregătite deoarece au apărut oportunități/ provocări în ceea ce privește dezvoltarea businessurilor de tip HoReCa, cât și creșterea consumului/ vânzărilor prin canalul online. Lipsa personalului calificat, a dorinței de muncă, determină clienții noștri din HoReCa să se îndrepte din ce în ce mai mult către produsele noastre, și asta datorită reducerii activităților în bucătării”,  explică pentru Forbes România Lucica Benedic, directorul general EUROPROD S.A, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal.

În umbra acestei tendințe, profilul actual al consumatorului de produse ready-meal este „reprezentat în special de persoanele mai tinere care au câteva obiective majore: libertate, comunicare, socializare. Iar pentru noi înseamnă semnificativ clienți de tip HoReCa”, precizează Lucica Benedic.

Potrivit CEO-ului companiei, un top 3 al celor mai vândute produse Europrod în 2023 cuprinde produse precum strips, șnițele și nuggets.

„Din punct de vedere al cantității de produse vândute, în 2023 am înregistrat o creștere de 3% față de cifra raportată în 2022, ajungând astfel la 5.220 de tone, o creștere mică dar sănătoasă deoarece am avut de îmbunătățit anumite procese de vânzare, respectiv o distribuție mai eficientă pe canalele de vânzare”.

În anul 2020, Europrod a pus în funcțiune o a doua linie de fabricație, ceea ce a condus implicit la o majorare și a volumelor vândute. În acest context, Lucica Benedic a menționat o creștere substanțială, de 60% în anul 2023 față de 2020, respectiv de 11% față de 2021.

„Creșterea produselor din carne tranșate a înregistrat volumele cele mai mari, însă asta nu înseamnă pentru noi un lucru nemaipomenit, deoarece presupune multă muncă manuală, atenție sporită, capacitare redusă a echipamentelor din fabrică, etc. și știm cu toții că nu mai există forță de muncă în România, iar din acest punct de vedere acestea reprezintă pentru noi adevărate provocări”.  

Privind către piețele externe, în prezent, Europrod vinde către acestea 36% din totalul producției. Cu toate acestea, Lucica Benedic reiterează principiul său de bază, și anume: o strategie sănătoasă se bazează pe o creștere a businessului pas cu pas.

„Asta presupune că nu ne dorim exagerări în cifrele afacerii, ci doar o creștere sănătoasă pe termen mediu și lung”, a completat pentru Forbes România Benedic, precizând faptul că în perioada aceasta incertă (2020 – 2023) nu a schimbat strategia de business, doar a urmat obiectivul principal, dar pe care l-a separat în obiective secundare. 

Cea mai mare investiție pe care Europrod a realizat-o în ultimii cinci ani a fost cea din 2019/2020 și a însumat 5,5 milioane de euro într-o nouă linie de producție. În rest, compania a derulat investiții în dezvoltarea infrastructurii și siguranța alimentului, mediului, etc. – acestea din urmă reprezentând aproximativ 6% din cifra de afaceri, anual.

În acest an, compania va înlocui trei utilaje-conducătoare în procesul de fabricație, în valoare de 1,5 milioane de euro. În plus, Lucica Benedic a recunoscut că în prezent se lucrează și la un plan strategic privind dezvoltarea businessului. Astfel că în următorii ani compania și-a propus să înceapă construirea unei noi fabrici a cărei investiție va depăși suma de 35 milioane de euro.

În 2022 (ultimul an pentru care există date financiare raportate), Europrod a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 130 milioane de lei, în creștere cu peste 30 de procente față de cifra de afaceri din anul precedent. De asemenea, profitul net al companiei s-a majorat și el în 2022 cu peste 40%, ajungând la 21,1 milioane de lei.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.